• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Info Intel Updates voor Spectre en Meltdown

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Intel heeft ondertussen alle Updates voor Spectre en Meltdown teruggetrokken.

Computers met die updates bleken de gekste dingen te gaan doen, zoals ineens opnieuw opstarten of zelfs in een opstartloop blijven hangen.
Intel heeft aangegeven dat zij inmiddels de oorzaak hebben gevonden en dat binnenkort nieuwe patches beschikbaar komen.
 
Binnenkort komt er een patch beschikbaar. Hopen dat de mensen die er last van hebben de updates nog kunnen verwijderen.
 
Mensen die problemen ervaren door de Windows update kunnen dit nu oplossen.

Mensen met een systeem dat op die lijst voorkomt en die problemen ondervinden, kunnen de update volgens Microsoft uitvoeren. Deze heeft de aanduiding KB4078130 en geldt voor Windows 7 SP1, 8.1 en 10. Daardoor wordt de bescherming voor de tweede variant van Spectre, ook wel bekend als branch target injection, uitgeschakeld.
 
Ik reageer effe om te kijken of ik een notificatie krijg van nieuwe posts.
 
Bij mij werkt de e-mailontvangst!
 
Ik krjg nu ook de notificatie .
 
Fijn - ik denk dat de instelling naar SMTP in de e-mailinstellingen even moest aanslaan en nu goed werkt.
 
Nu effe een reactie op de post.
Mijn sony laptop komt in dit lijstje voor. Dwz sandy bridge 2370M i3.
Tot dusver geen probleem. Komt het probleem alleen voor als er een intel update is geweest?
 
Het komt alleen voor als je de update al had geïnstalleerd voordat Intel deze had teruggetrokken. Waarschijnlijk heb je deze update dus nooit op je computer gehad. Om dat zeker te weten kan je dit in de geschiedenis van de updates controleren. Zoek dan naar het nummer dat aarie25 vermeld in post #3.
 
Ok! De intel update heb ik niet gehad.
 
Die kan je nu ook niet meer krijgen want die is teruggetrokken. In dit geval denk ik dat je geluk hebt gehad en je verschoond bent gebleven van hardnekkige problemen.
 
Intel rolt nieuwe updates uit voor Spectre en Meltdown

Intel heeft nieuwe microcode-updates voor de Spectre- en Meltdown-aanvallen uitgerold, nadat eerdere updates voor allerlei problemen zorgden. Gebruikers klaagden na de installatie van de eerdere updates over herstartende systemen en ander onverwacht systeemgedrag.
Daarop waarschuwde Intel gebruikers en organisaties om de updates niet te installeren en kregen fabrikanten het verzoek om de updates niet meer aan te bieden. De nieuwe microcode-updates zijn nu voor verschillende Skylake-gebaseerde platformen uitgebracht. In de komende dagen zullen de updates ook voor andere platformen verschijnen. Deze updates moeten vervolgens door computerfabrikanten tot bijvoorbeeld een bios-update worden verwerkt die eindgebruikers kunnen installeren.
Navin Shenoy van Intel stelt dat het belangrijk is voor gebruikers om hun systeem up-to-date te houden. Uit onderzoek blijkt dat er nogal een lange tijd zit tussen de beschikbaarheid van updates en het moment dat gebruikers ze daadwerkelijk installeren. Zo stelt het Computer Emergency Readiness Team (US-CERT) van de Amerikaanse overheid dat 85 procent van de gerichte aanvallen is te voorkomen door onder andere beveiligingsupdates te installeren. Intel verwacht dat onderzoekers en aanvallers uiteindelijk nieuwe varianten van de oorspronkelijke Spectre- en Meltdown-aanvallen zullen ontwikkelen.
Bron security.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan