• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

interface conflict Nas ds212

Status
Niet open voor verdere reacties.

BeJaVe

Bert
Lid geworden
23 mrt 2007
Berichten
140
Waarderingsscore
1
Ik krijg sinds kort de volgende melding via email: IP-conflict [192.168.2.8] is opgetreden op de interface eth0 op Nas2122014.Hoe los ik dit op zonder mijn bestanden kwijt te raken?
 
De melding geeft in princiepe aan dat het IP adres twee keer in gebruik dreigt te komen.

Wat je het beste kan doen is je NAS van een vast ip adres voorzien. Wel een adres dat nog niet in gebruik is. Bijvoorbeeld 192.168.2.200
 
Nog beter is om een ip adres voor de NAS in dhcp te reserveren, dan krijgt hij vanzelf altijd hetzelfde ip adres. Loop je ook niet meer de kans dat per ongeluk ergens een zelfde ip wordt uitgegeven.

Als je vaste ip's wilt geven kan ook, maar dan is het wel verstandig om van elk apparaat waarbij je dat doet ook even te noteren ergens wie welk ip heeft.
 
DHCP reserveringen zijn voor veel mensen net iets lastiger dan in de Synology een ip instellen. Vandaar dat ik voor die optie koos.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan