• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Interne HD S-ATA 66 aansluiten op laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pino
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pino

Junior lid
Lid geworden
8 nov 2009
Waarderingsscore
0
Mijn trouwe PC-tje heeft de brui er aan gegeven naar jaren trouwe dienst :(
(Processor is overleden)
Hiervoor in de plaats heb ik een laptop gekocht. Hoe kan ik het makkelijkst mijn data van mijn oude HD overzetten naar de laptop?
(de oude PC doet dus niets meer)

LET op: in het subject staat S-ATA maar het is een oudere ATA-66

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zal niet werken - in verband met een missende voedingskabel!

De beste oplossing, juist omdat het al een behoorlijk oude HD is, is denk ik de montage in een externe USB-behuizing de beste oplossing!
Daarmee is het voedingsprobleem voor de HD ook opgelost!

Zie bijv.: http://www.alternate.nl/html/produc.../?tn=HARDWARE&l1=Behuizingen&l2=Extern&l3=USB

Deze uitvoering is inclusief eigen voeding - heel belangrijk voor gebruik bij notebooks!

Later is hier een moderne SATA-HD in te zetten!

http://azerty.nl/8-829-40944/conceptronic-csatai23u-serial-.html

Hiermee kan je alles extern aansluiten [2,5"sata, 2,5"IDE, 3,5"sata en 3,5"IDE].

Ik zou een oude HDD overigens niet meer als externe schijf gaan gebruiken, redelijk onbetrouwbaar. Ze zijn niet gemaakt om vervoerd te worden, modernere schijven zijn daar wel beter tegen bestand natuurlijk.

Dan is de USB-behuizing voordeliger en universeler, daar er ook een moderne SATA-HD in gemonteerd kan worden!

OK thnx allemaal. Hoe kan ik deze topic afsluiten?

Door geen berichten meer te plaatsen ;)

Eeeehmm oowkee. DIT moet ik dus NIET doen.... ;-)

haha ik dacht dat je echt ergens "op een knoppie moest klikken" om het topic de status "opgelost" te geven ofzo.

Klopt, bij discussietools kan je het topic als opgelost markeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan