• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Internet en Experia-Box KPN Verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

aspaan

Gevestigd lid
Lid geworden
10 jul 2016
Berichten
297
Waarderingsscore
10
Hallo,

Ik werk onder Windows-7 en Firefox als browser
Ik heb een bedrade (Lan, geen wlan dus) verbinding met KPN en als Modem: Experia-Box V10.A

Sinds kort heb ik het volgende probleem:

Als ik mijmn Laptop opstart, dan wijzigt op het Modem: Experia-Box V10A- het controle-lampje aan de voorkant
van steady-groen in een knippperend blauw lampje

Ik heb de KPN-Helpdesk hier al 3 maal over benaderd en volgens hen zou het modem op dat moment met een
update bezig zijn, iets wat al meer dan 2 uur duurt en niet veranderd

Ook kpn heeft de complete lijnverbinding, volledig doorgetest en zij vinden alles prima werkend
Overigens werkt mijn Internet-verbinding met sites goed

KPN laat mij weten, dat ik normaal kan blijven doorgaan, maar ik vind het vreemd dat die update blijft hangen

Heeft iemand hier ook ervaring mee en zoja wat zou het probleem kunnen zijn.

Overigens heb ik al het volgende gedaan:
Een complete systeem-image van 6 maanden terug-gezet
Zowat alle virus-software (Malware-byes, Emsisoft emergency-kit, Adwcleaer etc) getest en alles OK
 
Als het internet gewoon blijft werken zou ik er geen aandacht aan schenken. Lijkt mij jammer van de tijd.

Is er een reden dat jij nog met Windows 7 blijft werken?
 
Ik vond het alleen vreemd, dat ik kennelijk de enige ben, die dit probleem schijnt te hebben.
Daarnaast heeft KPN hier kennelijk ook nog niet van gehoord

Ik blijf nog enige tijd met Windows-7 werken, omdat ik op dit moment bezig ben met onderzoek/aanschaf van een nieuwe Laptop ,met Windows-10
Ik hoop dat ik binnen 3e weken ook dat punt heb opgelost en ik ook van nieuwe hardware en
windows-10 kan genieten.
 
Ik vond het alleen vreemd, dat ik kennelijk de enige ben, die dit probleem schijnt te hebben.
Daarnaast heeft KPN hier kennelijk ook nog niet van gehoord
Misschien zijn er wel meer, maar is het nog niet opgevallen en daardoor niet bij Kpn gemeld.
Kan ook zijn dat dit door een update is veroorzaakt, ipv een modem die aan het updaten is.

Want betreft Windows 7 is het voor mij duidelijk.
Gezien dat er geen updates komen, wijs ik mensen een het gratis upgraden naar Windows 10.
Is in jou geval ook nog mogelijk, maar ik snap ook dat jij graag iets nieuws wilt kopen en dan weer helemaal bij de tijd bent met jou hardware :)
 
Vermoedelijk hebben meer mensen dit. Alleen zullen de meeste mensen niet naar hun modem kijken als ze de computer opstarten en het dus gewoon simpelweg niet zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan