• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Internet Explorer melding in Office Outlook 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.272
Waarderingsscore
418
Op mijn Windows 10 computer krijg ik de volgende meldingen als ik Outlook 2016 (32 bits) opstart:

59f36586b416f-2017-10-27_18_47_20-Internet_Explorer.png


Als ik dan toestaan klik krijg ik de volgende melding:

59f365ce36667-2017-10-27_18_47_36-Instellingen.png


Als ik dan het vinkje aanklik kan ik ook niet klikken op OK.



Een nieuw profiel aanmaken heeft geen zin. Omdat ik op internet niets vind vraag ik even advies.
 
Probeer eerst eens een run met MalWareBytes op je pc, volgens mij betreft dit malware en zou dit moeten opgelost worden door MWB.
 
volgens ik vermoed dien jij de IE11 links te laten liggen en de edge te gebruiken of eender andere browser..
*het is de bedoeling van u om contact te nemen met een andere via Outlook 2016 om een mail te verzenden via de IE11 ..
dan dient er een toestemming gegeven te worden om de IE11 daarvoor te gebruiken ....
maar blijkbaar is jouw Windows 10 daar het niet mee eens ...het probleem kan dus ook met de IE11 te maken hebben .
 
Emi,

Wat zou ik dan moeten doen? Ik laat IE sowieso links liggen. Die gebruik ik maar zelden. Het gaat hier om een lokaal geïnstalleerd Office pakket.
 
aangezien ik hier geen MS Office gebruik kan ik enkel mijn vermoeden uiten ...denkelijk staat dan de IE11 bij u als de standaard browser ingesteld aangezien deze dus contact wenst te maken via de IE11
 
Nee, dat is niet het geval. Vreemd genoeg heb ik gisteren de melding niet gekregen... Ik houd jullie op de hoogte.
 
Omdat ik op internet niets vind vraag ik even advies

Misschien zocht ik op een andere plek, maar wanneer je met Google zoekt op osf-roaming.16 outlook 2016, dan vind je toch wel een en ander.
Kijk bijvoorbeeld eens naar dit topic: Help with annoying popup, please.
Dat is exact jouw probleem. Lees die reacties maar eens door.

Bij sommige mensen (in dat topic) begon dit probleem zich voor te doen na de upgrade van Windows 10 versie 1703 naar versie 1709 (de Fall Creators Update).
Oplossing voor een aantal mensen was: Office 2016 verwijderen > daarna computer opnieuw opstarten (om resten te laten verwijderen) > daarna Office 2016 opnieuw installeren.
Ik zou dan kiezen voor de 32 bits versie van Office 2016, ook wanneer jij een 64 bits besturingssysteem hebt.
Er lijkt echter geen eenduidige oplossing voor te zijn. Sommigen losten het probleem op een andere manier op.

Maar wanneer jij die meldingen nu al niet meer krijgt wanneer je Outlook 2016 start, dan ben je natuurlijk al klaar.
 
Ik blijf het monitoren. Mocht het weg zijn is het weg, krijg ik het weer dan duik ik er dieper in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan