• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

internet in ziekenhuis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Davy1976

Junior lid
Lid geworden
18 mei 2015
Berichten
44
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

jammer genoeg verblijf ik al enkele maanden in het ziekenhuis bij mijn zieke dochtertje en zal nog minstens enkele maanden moeten blijven.
Ik heb mijn laptop bij en kan hier inloggen op het publiek voorziene internet maar de snelheid ervan is zelfs te laag om een filmpje op youtube fatsoenlijk te bekijken. (downloadsnelheid is hier 2,08 MB/s volgens de speedtest)

Weet iemand hoe ik aan sneller internet kan komen (betalend natuurlijk als dat nodig is en legaal), ik heb hier al geprobeerd met een kabel in de voorzieningen maar die blijken niet aangesloten te zijn.

Dus zijn er providers die betaalbaar mobiel internet aanbieden voor laptops, ik verbruik ongeveer 60GB per maand dus...


ik hoop echt dat er wat suggesties komen.

Grts en alvast bedankt
 
Hallo,

Er zijn mifi modem te krijgen, die werken via 4g.
Je zou daar eens naar kunnen kijken.
Maar daar ben je al van op de hoogte.
Mifi routers - Routercenter.nl
Ik denk dat zo iets de beste optie is.
Maar dat moet je wel kijken waar dit het goedkoopst is.
Anders kan het aardig in de papieren lopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vriendelijk bedankt voor de snelle reactie.
Is dus eigenlijk een WLAN via de smartphone bijvoorbeeld?
 
Nee het is een router voor jou laptop en telefoon , alleen werkt dit via 4G.
Dus vergelijkbaar als een router thuis, maar dan via 4G.
 
Een hotspot maken van je mobiele telefoon is een andere optie. Dit kost echter wel veel data! Daar moet je dus op letten. Ook de batterij duur neemt sterk af als de hotspot aanstaat.
 
Ik begrijp dat je er ook aan moet denken dat een ziekenhuisnet een open net is. Dus iedereen met een beetje hack-kennis kan je data volgen. Dus geen gevoelige data oversturen.
 
Daarom heeft een mifi router voordelen, want die is beveiligd.
Dit is alleen wel bij de nieuwere modellen, dus iets om goed naar te kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan