• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Internet op verdere afstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stripfiguur

Gevestigd lid
Lid geworden
6 nov 2008
Berichten
212
Waarderingsscore
0
hallo,
ik heb een draadloos netwerk thuis.
nu heb ik best wel een grote tuin en achter in de tuin heb ik een hokje waar ik vaak zit.
is het mogelijk om hier ook internetverbinding te krijgen? het enige wat ik daar heb is stroom :wall: .

groeten sven
 
je kunt natuurlijk je internet kabel door de tuin(onder de grond) naar dat hokje trekken. als je er toch vaak zit is dat opzich al een goede oplossing misschien een wall socket maken zodat je de kabel niet los hebt liggen.

je kunt uiteraard ook je draadloos internet extenden met een wifi extender ( of waarschijnlijk gewoon al opvangen)

met bijvoorbeeld zon dingetje:
http://www.bol.com/nl/p/computer/li...e-expander-wre54g/1003004004289293/index.html
 
als de elektra tot dezelfde stoppenkast behoort als het huis, dan zou je ook aan homeplugs kunnen denken. meer info
 
Of wifi met richtantennes.
 
wat voor 1 router heb je:fun:
 
wat voor 1 router heb je:fun:

Ik heb een NetGear Next Wireless-N Router 300mbps .

je kunt uiteraard ook je draadloos internet extenden met een wifi extender ( of waarschijnlijk gewoon al opvangen)

met bijvoorbeeld zon dingetje:
http://www.bol.com/nl/p/computer/lin...293/index.html
dat lijkt mijopzich wel wat, maar ind at hok heb je met de telefoon al moeite om bereik te houden, heeft zo'n ding beetje sterk signaal? of geen ervaring mee?
 
dat lijkt mijopzich wel wat, maar ind at hok heb je met de telefoon al moeite om bereik te houden, heeft zo'n ding beetje sterk signaal? of geen ervaring mee?

naja het ligt een beetje eraan waar je op het moment je router hebt staan. een extender is bedoelt voor het vergroten van de range door hem op een plek te zetten die bijna uit de range van je router ligt ( naja wel in een deel waar je extender nog goed signaal kan ontvangen van je router uiteraard). dus als je de range cirkel van je router hebt dan zou je je extender op de rand van die cirkel zetten. als je je router dus al vlak bij het raam hebt staan en je je extender een meter verder gaat zetten dan ga je er niet veel aan hebben. maar als je bijvoorbeeld je router boven hebt en je je extender beneden dan kan het wel helpen. het ligt dus een klein beetje aan je situatie.

is het geen optie om gewoon een utp kabel naar je buitenhok te trekken? dit is en goedkoper en sneller!

-----
als je de wifi extender wilt proberen dan is het misschien een goed idee om hem bij bol.com te bestellen. je hoeft dan namelijk niet meteen te betalen, je kan gewoon een acceptgiro mee laten sturen, je krijgt dan wel het product( kan hem dan proberen , wel even alles in goede staat behouden) en als het niet voldoet dan stuur je hem gewoon terug via het antwoordnummer (kostenloos , ook bij het postkantoor hoef je niks te betalen om hem terug te sturen).
je zal even moeten kijken wat de voorwaarden zijn van terug sturen bij elektronica, heel misschien dat je moet uitkijken met het openscheuren van plastic in de doos ofzo. maar ik heb tot nu toe gewoon alles terug kunnen sturen waar ik niet blij mee was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan