• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Internet Traag Op 1 Pc De Andere Gaat Snel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnietjuh

Senior
Lid geworden
19 jun 2004
Waarderingsscore
39
hallo

ik heb 2 computers op internet zitten maar de 2de pc gaat heel erg sloom ik denk dat ik alle internet wegtrek soms wel dat de 2de pc geen sites kan openen omdat het zo langzaam gaat
kan iemand me daar mee helpen??

gr ronnie

wie kan me helpen???

graag zo snel mogelijk

hoi ronnietjuh

Probeer eens de drivers van je netwerk kaarten te updaten, kijk ook even of je DNS-en goed staan bij de TCP/IP instellingen.

Het zou ook goed kunnen dat je spyware op je pc hebt staan waardoor je internet langzamer word. dit kan je oplossen door met a-aware te scannen en even een hyjack-this logje te maken het het hier even te posten.. Onze hyjack-this experts zullen er met plezier even naar kijken..

Succes

uuh ja bedankt,

maar kom er niet egt ver mee want ik weet niet hoe ik die moet updaten,

en DNS-en??? daar snap ik ook niet veel van, en hyjack-this logje had ik al gedaan maar er zat geen spyware in het zag er goed uit duss :D

ik weet aardig wat maar dit dus niet, oh ja ik welk onder xp pro

gr. ronnie

wilt er iemand me nog helpen zit nog steeds te kloten??

gr ronnie

Stuur anders ff een pb, naar Nano, als iemand iets weet, zal hij je direct helpen. Maar ik weet het niet, dus helaas, ff PB sturen of afwachten. :)

jah dat heb ik gedaan maar ik heb nog geen bericht terug gehad ;)

gr. ronnietjuh

sorry dat het effe duurde voordat ik reageerde..

Ga met allebij de PC's om de beurd eens naar http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestCont...estTypeID=,8,12, en doe daar de down- up-load test.

Als het goed is moeten de tests ongeveer gelijk uit de bus komen.

Je drivers moet je van het internet halen.. met aida (is het geloof ik - frank weet welke ik bedoel) kan je zien welk merk en type netwerk kaart er in je PC zit.

ga naar de site van de fabriekant van je netwerkkaart en download de drivers voor jou type.

Kan je mischien ook wat meer info geven over hoe je je netwerk met internet heb geconfigureerd.

hallo,

bedankt voor de reactie.

ik zal het wel even proberen
dit is hoe het leg bij mij.

naamloos10.jpg

gr ronnietjuh

Het geval is dus, wanneer mijn broertjes computer (ronnietjuh) aan staat, mijn internet echt zo traag gaat dat ik niks meer kan doen. Maar wanneer hij zijn computer even reboot of uitzet, dit weer even verholpen is. Met mijn computer is niks aan de hand. Ik zelf denk dat er iets verkeerd is aan zijn netwerkkaart en/of instellingen..

Hey, dit heb ik ook een tijd lang gehad...
Wanneer ik spelletjes speelde dan vloog mijn ping opeens omhoog wanneer er iemand anders in het huis op internet ging.
Na een reboot was de ping echter weer gewoon rond de 30 (wat normaal is hier)
De laatste tijd (zo'n beetje sinds Chello zn netwerk heeft geupdate) is het niet meer voorgekomen...
Geen idee wat het was.
Ik ben benieuwd of iemand een oplossing heeft. Ik had dezelfde opstelling alleen met een router en meer Pc's.

Greetz Teq :D

In navolging op het bericht van nano Aida32

ik heb er 3 inzitten ik weet niet welke beter is?

dit zijn ze:

3Com 3C900B-TPO Etherlink XL Adapter PCI
Realtek RTL8139 Fast Ethernet Adapter PCI
VIA VT6102 Rhine II Fast Ethernet Adapter PCI

gr. ronnie

Over het algemeen zijn 3-com de beste kaarten maar die 3com van jou is een al wat oudere kaart. Het beste kan je die realtek gaan gebruiken, is zeker een goede kaart.. (heb jarenlang met de zelfde kaart gewerkt)

realtek drivers

hallo,

ik werk nu op reatek ik heb heb hem geupdate naar het probleen blijft.

gr. ronnietjuh

is het altijd of alleen als je bij die andere PC aan het downloaden ben.

Je kan je download per PC limiten naar een bepaalde snelheid met het programma netlimiter.

nee het is aleen als ik aan het downen ben en als ik een online spel aan het spele bent.

en wat bedoel je met: Je kan je download per PC limiten naar een bepaalde snelheid met het programma netlimiter.

gr. ronnietjuh

oke voorbeeld :

Let op het vinkje 'down limit' bij 'overall' in het netlimiter programma

Download op een PC waar er niet gelimit is (met vinkje uit) :

download_1.gif

netlimiter_1.gif

De zelfde Download maar nu wel gelimit (met vinkje aan (200KB limit) :

download_2.gif

netlimiter_2.gif

Programma werkt perfect, Je kan per procces de up- en/of download regelen, of de overall up- en/of download snelheid.

Hier bij ons in huis gebruiken we het allemaal omdat we hier ook achter een router zitten en er veel gebruik van onze FTP servers word gemaakt.

ooh nu snap ik het je kan tot het aantal kb/sec downloaden als je het instelt. dus dat bedekent dat je niet al het int weg trek.

gr. ronnietjuh

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan