• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost internet valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin72

Bekend gezicht
Lid geworden
28 dec 2011
Berichten
102
Waarderingsscore
0
Hoe kan het nou zomaar gebeuren, dat als de wifi aan staat en de laptop met een utp kabel is aangesloten het internet zomaar uitvalt, als ik achter de laptop zit, krijg dan ook geen internet meer aan, ik haal de utp kabel er een keer uit, zet op de laptop internet uit en aan, ( rechts in het scherm) maar er gebeurt niks,
Start ik de laptop opnieuw op dan werkt het weer.
Ik heb een Acer aspire E1-572G met win 8. en mijn provider is tele2.
Wie weet een oplossing hier voor.
 
Goedemorgen Martin,
en bedraad en via WLAN tegelijk internet heeft helemaal geen zin
Als ik thuis met mijn Dell Precision internet, staat de WLAN in vliegtuigstand.
Gedraad internet is altijd sneller en ook veiliger.

Doe onderstaande:

Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Events Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
Notabene: indien "Reset FF Proxy Settings" gekozen is, dienen de gebruikte webbrowsers afgesloten te zijn!
 
Goedemorgen Martin,
en bedraad en via WLAN tegelijk internet heeft helemaal geen zin
Als ik thuis met mijn Dell Precision internet, staat de WLAN in vliegtuigstand.
Gedraad internet is altijd sneller en ook veiliger.

Doe onderstaande:

Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:

  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Events Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
Notabene: indien "Reset FF Proxy Settings" gekozen is, dienen de gebruikte webbrowsers afgesloten te zijn!
 

Bijlagen

  • MTB.txt
    37,2 KB · Weergaven: 7
SVP niet meer quoten, ik hoef niet nogmaals te lezen wat ik gepost heb......


Avast heeft een probleem in jouw Windows en de Avast Driver updater heb je echt niet nodig in jouw notebook.


Druk tegelijk de Windows- en de X-toets in - daarmee krijg je het X-menu.

Klik nu op Opdrachtprompt (Admin) / Windows PowerShell (Admin).

In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Er zal een balk worden getoond die tot 100 zal oplopen.

Indien er fouten worden geconstateerd, ga je door met de volgende stap, hou het venster open.
Indien er geen fouten geconstateerd zijn, mag het venster weer sluiten en meld je dat.


Vervolgopdracht in verband gevonden fouten:

in het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Is de balk tot honderd opgelopen en het scherm toont dat The operation completed succesfully:

> sluit dan het venster en start jouw PC opnieuw op.

N.B. beide scans kunnen elk enige tijd duren - doe dan verder ook niets met jouw PC in die tijd.
 
er gebeurd niks als ik die stappen uitvoer in het zwarte scherm.
 
dit komt er te staan
 

Bijlagen

  • Schermopname (16).png
    Schermopname (16).png
    117,8 KB · Weergaven: 7
Start zoeken en zoek naar PowerShell.

Denk erom: de Windows PowerShell dient met Administratorrechten opgestart te worden!
 
gebeurt nog niks
 

Bijlagen

  • Schermopname (17).png
    Schermopname (17).png
    92,9 KB · Weergaven: 8
  • Schermopname (18).png
    Schermopname (18).png
    196,1 KB · Weergaven: 5
Zo te lezen start je de PowerShell zonder administratorrechten op - dus door er op te klikken in plaats van een rechtsklik te doen en dan kiezen voor "Als adminsitrator uitvoeren".
 
nu gebeurt er ook niks
 

Bijlagen

  • Schermopname (19).png
    Schermopname (19).png
    86,6 KB · Weergaven: 7
Hoeveel vrije ruimte is er nog op de systeempartitie waarop jouw Windows staat?
 
Dat weet ik echt niet, hoe en waar vind ik dat.
 
Klik verkenner open en klik met rechts op C:\ en kies dan de Eigenschappen.
Je krijgt dan een nieuw vensterje waarin o.a de gebruikte ruimte en de nog vrije ruimte vermeld worden.
 
deze
 

Bijlagen

  • Schermopname (20).png
    Schermopname (20).png
    164,5 KB · Weergaven: 7
Hallo Martin, ruimte gebrek is er niet - daaraan kan het niet liggen.
Ik heb jouw discussie verplaatst, dit mede om te controleren of er zo mogelijk Groepsbeheer instellingen gedaan zijn die problemen kunnen veroorzaken.


Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zullen twee logbestanden - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Voeg beide logs toe aan jouw volgende antwoord.

Hoe de logs bij te voegen, kijk dan hier:
 
bij deze
 

Bijlagen

  • Addition.txt Martin.txt
    45,3 KB · Weergaven: 2
Je hebt alleen het Additin-log bijgevoegd en het belangrijke FRST-log vergeten bij te voegen.
 
dan zijn het deze
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    44,6 KB · Weergaven: 2
  • FRST.txt
    44,4 KB · Weergaven: 3
Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programma’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer nu de tekst die in het code-venster staat en plak die tekst in het lege kladblokvenster.

Code:
start
CreateRestorePoint:

(Acer Incorporated -> Acer Incorporate) C:\Program Files\Acer\Acer Launch Manager\LMEvent.exe
(Acer Incorporated -> Acer Incorporate) C:\Program Files\Acer\Acer Launch Manager\LMSvc.exe
(Acer Incorporated -> Acer Incorporate) C:\Program Files\Acer\Acer Launch Manager\LMTray.exe
(Acer Incorporated -> Acer Incorporated) C:\Program Files (x86)\Acer\Acer Cloud\CCDMonitorService.exe
(Acer Incorporated -> Acer Incorporated) C:\Program Files\Acer\Acer Power Management\ePowerEvent.exe
(Acer Incorporated -> Acer Incorporated) C:\Program Files\Acer\Acer Power Management\ePowerSvc.exe
(Acer Incorporated -> Acer Incorporated) C:\Program Files\Acer\Acer Power Management\ePowerTray.exe
FF HKLM\SOFTWARE\Policies\Mozilla\Firefox: Restrictie <==== AANDACHT
FF Plugin-x32: @intel-webapi.intel.com/Intel WebAPI updater -> C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\IPT\npIntelWebAPIUpdater.dll [2013-05-08] (Intel® Identity Protection Technology Software -> Intel Corporation)
FF Plugin-x32: @adobe.com/FlashPlayer -> C:\WINDOWS\SysWOW64\Macromed\Flash\NPSWF32_28_0_0_161.dll [2018-02-24] (Adobe Systems Incorporated -> )
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [eofcbnmajmjmplflapaojjnihcjkigck] - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\WebRep\Chrome\aswWebRepChromeSp.crx <niet gevonden>
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [gomekmidlodglbbmalcneegieacbdmki] - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\WebRep\Chrome\aswWebRepChrome.crx <niet gevonden>
R2 LMSvc; C:\Program Files\Acer\Acer Launch Manager\LMSvc.exe [431656 2013-06-18] (Acer Incorporated -> Acer Incorporate)
C:\Program Files (x86)\IObit
2019-05-30 20:29 - 2016-05-17 20:37 - 000003242 _____ C:\WINDOWS\System32\Tasks\{30E5FF41-5272-4010-9992-D8D04A064B48}
2019-05-30 20:29 - 2016-05-15 13:18 - 000003974 _____ C:\WINDOWS\System32\Tasks\User_Feed_Synchronization-{F476790F-C76C-44A8-81B0-F166DC93A9BC}
2019-05-30 20:29 - 2013-10-23 18:45 - 000003592 _____ C:\WINDOWS\System32\Tasks\Optimize Start Menu Cache Files-S-1-5-21-636424584-502597767-3187748566-500
2019-05-30 20:29 - 2013-10-23 18:44 - 000002914 _____ C:\WINDOWS\System32\Tasks\Power Management
2019-05-30 20:29 - 2013-08-12 15:07 - 000002904 _____ C:\WINDOWS\System32\Tasks\Launch Manager

EmptyTemp:
CloseProcesses:
cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken

  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan