• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Internetbrowser en trage pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Menny

Gevestigd lid
Lid geworden
16 mei 2011
Berichten
210
Waarderingsscore
1
Help!!!
Mijn laptop is al een tijdje traag en word trager en trager.
Maar sinds vandaag doet Firefox het niet meer en krijg ik op de andere browser heel veel popups en redirecting.
Komt er op neer dat er bijna niet meer op te werken valt.
Heb AVG virus scan gedaan maar die zegt dat alle bedreigingen weg zijn.
Wie kan mij helpen om deze laptop weer werkbaar te maken?
 
Hallo Menny, ik heb jou noodkreet gelezen en daarom jouw discussie verplaatst.

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logbestanden in jouw volgende bericht.
.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten, kijk dan hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Hoi Abraham,

Bedankt voor je reactie en hulp.
Heb beide logbestanden bijgevoegd
 

Bijlagen

  • FRST.txt
    165,9 KB · Weergaven: 2
  • Addition.txt
    45,8 KB · Weergaven: 2
  • Addition.txt
    45,8 KB · Weergaven: 0
  • FRST.txt
    165,9 KB · Weergaven: 2
Hoi Menny, jouw notebook is traag omdat jij door middel van andere applicaties gratis de trojan bitcoinminer erbij hebt gekregen.

Ik raad je aan deze fix tot het einde toe af te maken, anders blijf je met het probleem zitten.

Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programma’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer en plak de tekst in het code-venster vanaf het woord Code in het lege kladblokvenster.

Code:
start
CreateRestorePoint:

C:\Disk
ShellExecuteHooks: Geen Naam - {5F51FFFE-7463-4220-B711-E5B9ACB8EDFE} - C:\Users\Soax2\AppData\Roaming\tmp546.dat [7992832 2018-01-10] ()
GroupPolicy: Restrictie - Chrome <==== AANDACHT
GroupPolicy\User: Restrictie <==== AANDACHT
CHR HomePage: Default -> inline.go.mail.ru
CHR DefaultSearchURL: Default -> hxxps://inline.go.mail.ru/search?inline_comp=dse&q={searchTerms}&fr=chxtn12.0.23
CHR DefaultSearchKeyword: Default -> inline.go.mail.ru
CHR Extension: (Mail.Ru) - C:\Users\Soax2\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\bhjhnafpiilpffhglajcaepjbnbjemci [2017-10-30]
CHR Extension: (Домашняя страница Mail.Ru) - C:\Users\Soax2\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\hcadgijmedbfgciegjomfpjcdchlhnif [2017-10-30]
R2 059e6bb72977e8e3f223f6e7a845383f; C:\Program Files\059e6bb72977e8e3f223f6e7a845383f\9e9e8dffbe169fc29ae132eec026a98a.exe [720384 2018-03-05] () [Bestand niet getekend] <==== AANDACHT
R2 0cb21415ac5a41a1d9abcee243b41ab8; C:\WINDOWS\0cb21415ac5a41a1d9abcee243b41ab8.dll [1539072 2018-03-06] () [Bestand niet getekend]
R2 sys32_udp_controller; C:\ProgramData\11aad851f4\05235885b9.exe [2173440 2018-03-06] () [Bestand niet getekend]
S2 Ri9xPcmXIpSf Updater; C:\Program Files (x86)\Ri9xPcmXIpSf Updater\Ri9xPcmXIpSf Updater.exe [X]
R1 2dfa84260fb5df22caba12a6c4444a33; C:\WINDOWS\system32\drivers\2dfa84260fb5df22caba12a6c4444a33.sys [88008 2018-03-05] ()
R1 prilock; C:\WINDOWS\System32\drivers\prilock.sys [122776 2018-02-08] ()
C:\Program Files\059e6bb72977e8e3f223f6e7a845383f
D C:\Users\Soax2\AppData\Roaming\vlv14oibbsj
C:\Users\Soax2\AppData\Roaming\csv4nn50cil
C:\Users\Soax2\AppData\Roaming\xpi4lpnr42i
C:\Program Files\OXV3ST4UAI
C:\Program Files\Common Files\AVAST Software
C:\ProgramData\CupCheck
C:\ProgramData\DreamScreen
C:\Users\Soax2\AppData\Roaming\DreamScreen
C:\Users\Soax2\AppData\LocalLow\LrNtDeMxGEQXs
C:\WINDOWS\System32\Tasks\cmdsvr
C:\Users\Soax2\AppData\Roaming\tmp546.dat
C:\Program Files (x86)\zKUGIuVeiGvyC
C:\Program Files (x86)\seyizDCNnFUn
C:\Program Files (x86)\pBsTWTvYOXtU2
C:\WINDOWS\System32\Tasks\VTsFYYvpoVEusFPoU2
C:\WINDOWS\System32\Tasks\wXkHuguozQzssiw2
C:\Program Files\AVAST Software
C:\Program Files (x86)\mexiCphuiIE
C:\Program Files (x86)\eDQUsUcxIryKmPtCCUR
C:\Program Files (x86)\YeaDesktop
C:\Users\Soax2\AppData\Roaming\ycpqzurrrvx
C:\Users\Soax2\AppData\Roaming\vlaooapa2kg
C:\Users\Soax2\AppData\Roaming\cprhpzlr4t3
C:\Program Files\UFK3CKHW1K
C:\Program Files\C4VXZ9LRYZ
C:\Program Files (x86)\GveoMZenU
C:\Users\Public\Documents\XMUpdate
C:\Program Files (x86)\ShutdownTime
C:\Users\Soax2\AppData\Roaming\mqlclcik2om
C:\Program Files\V7MYP27LX9
C:\ProgramData\Microleaves
C:\ProgramData\11aad851f4
C:\Program Files (x86)\Multitimer
C:\Users\Soax2\AppData\Roaming\jy4wxcdqqmz
C:\Program Files\K80DPSEFRW
C:\Program Files (x86)\ecece
C:\ProgramData\AVAST Software
C:\Users\Soax2\AppData\Local\po.db
C:\Users\Soax2\AppData\Local\installer.dat
C:\Users\Soax2\AppData\Local\InstallationConfiguration.xml
C:\Users\Soax2\AppData\Roaming\FastDataX
C:\Program Files (x86)\Ri9xPcmXIpSf
C:\WINDOWS\System32\Tasks\Ri9xPcmXIpS
C:\WINDOWS\Tasks\Online Application V2G6.job
C:\WINDOWS\Tasks\Online Application V2G5.job
C:\WINDOWS\Tasks\Online Application V2G4.job
C:\WINDOWS\Tasks\Online Application V2G3.job
C:\WINDOWS\Tasks\Online Application V2G2.job 
C:\WINDOWS\Tasks\Online Application V2G1.job
C:\WINDOWS\System32\Tasks\Updater_Online_Application
C:\WINDOWS\System32\Tasks\Online Application V2G6
C:\WINDOWS\System32\Tasks\Online Application V2G5
C:\WINDOWS\System32\Tasks\Online Application V2G4
C:\WINDOWS\System32\Tasks\Online Application V2G3
C:\WINDOWS\System32\Tasks\Online Application V2G2
C:\WINDOWS\System32\Tasks\Online Application V2G1
C:\Users\Soax2\AppData\Roaming\SystemHealer
C:\Users\Soax2\AppData\Roaming\Microleaves
C:\Users\Soax2\AppData\Local\AdvinstAnalytics
C:\ProgramData\551303cc-1e31-0
C:\ProgramData\551303cc-0f93-1
C:\Program Files (x86)\Microleaves
C:\Users\Soax2\AppData\Local\AdService
C:\Users\Soax2\AppData\Local\removeHN.exe
C:\WINDOWS\SysWOW64\SSL
C:\WINDOWS\System32\Tasks\059e6bb72977e8e3f223f6e7a845383f
C:\WINDOWS\0cb21415ac5a41a1d9abcee243b41ab8.dll
C:\Users\Soax2\Desktop\Download Latest Office 2016 Permanent Activator Ultimate.url
C:\WINDOWS\907939747a3eacbcb275e4c0850bfc61.exe
C:\WINDOWS\system32\Drivers\2dfa84260fb5df22caba12a6c4444a33.sys
C:\WINDOWS\Tasks\G2MUploadTask-S-1-5-21-410108804-3884947674-823485397-1001.job
C:\WINDOWS\Tasks\G2MUpdateTask-S-1-5-21-410108804-3884947674-823485397-1001.job
C:\WINDOWS\SysWOW64\icsxml
C:\WINDOWS\system32\icsxml
 C:\Users\Soax2\AppData\Local\Temp\bOit3NF63yy7DLS8ASyK.exe
:\Users\Soax2\AppData\Local\Temp\boost_speed_stub_installer.exe
C:\Users\Soax2\AppData\Local\Temp\dEF3R3o1cLnDGn0fVGdj(C).exe
C:\Users\Soax2\AppData\Local\Temp\dEF3R3o1cLnDGn0fVGdj.exe
C:\Users\Soax2\AppData\Local\Temp\i4jdel0.exe
C:\Users\Soax2\AppData\Local\Temp\w3be333ciec.exe
Online Application (HKLM-x32\...\{5266F634-7B7D-4537-BDDC-98DD6CFCBAA1}) (Version: 2.7.0 - Microleaves) Hidden <==== AANDACHT
VidsqaurE (HKLM-x32\...\{A97606DF-0FE1-4390-B0DD-ADA8B303AE61}_is1) (Version: 1.4 - ) <==== AANDACHT
ShellIconOverlayIdentifiers: [00asw] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} =>  -> Geen bestand
ShellIconOverlayIdentifiers: [00avg] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers3: [00avg] -> {472083B0-C522-11CF-8763-00608CC02F24} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} =>  -> Geen bestand
Task: {0F327FBF-1EBD-4EFF-B0C2-8A1E02B1F040} - \oWotDXBujaUxMpNAqmS2 -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {50B0B5D8-38D6-4E8D-A37B-4D19202C61DC} - System32\Tasks\Ri9xPcmXIpSf => ri9xpcmxipsf.exe <==== AANDACHT
Task: {5DEDEE52-5CC8-4021-9DC1-ECD32CF9299E} - System32\Tasks\Online Application V2G2 => C:\Program Files (x86)\Microleaves\Online Application\Version 2.6.0\Online-Guardian.exe [2017-11-02] () <==== AANDACHT
Task: {70A37213-51D1-4399-B473-48A93442993A} - System32\Tasks\Online Application V2G3 => C:\Program Files (x86)\Microleaves\Online Application\Version 2.6.0\Online-Guardian.exe [2017-11-02] () <==== AANDACHT
Task: {8A051807-3D17-4721-A216-8FC0B8633C57} - System32\Tasks\Online Application V2G1 => C:\Program Files (x86)\Microleaves\Online Application\Version 2.6.0\Online-Guardian.exe [2017-11-02] () <==== AANDACHT
Task: {90AFAA05-FB0C-4C19-89E9-3FC7459BA48B} - System32\Tasks\RTKCPL => C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVCpl64.exe [2015-08-28] (Realtek Semiconductor)
Task: {94BA8E74-52F4-4DE7-8656-145AB2F41675} - System32\Tasks\Updater_Online_Application => C:\Program Files (x86)\Microleaves\Online Application\Online Application Updater.exe [2017-11-02] (Microleaves) <==== AANDACHT
Task: C:\WINDOWS\Tasks\G2MUpdateTask-S-1-5-21-410108804-3884947674-823485397-1001.job => C:\Users\Soax2\AppData\Local\GoToMeeting\8404\g2mupdate.exe
Task: C:\WINDOWS\Tasks\G2MUploadTask-S-1-5-21-410108804-3884947674-823485397-1001.job => C:\Users\Soax2\AppData\Local\GoToMeeting\8404\g2mupload.exe
Task: C:\WINDOWS\Tasks\Online Application V2G1.job => C:\Program Files (x86)\Microleaves\Online Application\Version 2.6.0\Online-Guardian.exe <==== AANDACHT
Task: C:\WINDOWS\Tasks\Online Application V2G2.job => C:\Program Files (x86)\Microleaves\Online Application\Version 2.6.0\Online-Guardian.exe <==== AANDACHT
Task: C:\WINDOWS\Tasks\Online Application V2G3.job => C:\Program Files (x86)\Microleaves\Online Application\Version 2.6.0\Online-Guardian.exe <==== AANDACHT
Task: C:\WINDOWS\Tasks\Online Application V2G4.job => C:\Program Files (x86)\Microleaves\Online Application\Version 2.6.0\Online-Guardian.exe <==== AANDACHT
Task: C:\WINDOWS\Tasks\Online Application V2G5.job => C:\Program Files (x86)\Microleaves\Online Application\Version 2.6.0\Online-Guardian.exe <==== AANDACHT
Task: C:\WINDOWS\Tasks\Online Application V2G6.job => C:\Program Files (x86)\Microleaves\Online Application\Version 2.6.0\Online-Guardian.exe <==== AANDACHT
Task: C:\WINDOWS\Tasks\Updater_Online_Application.job => C:\Program Files (x86)\Microleaves\Online Application\Online Application Updater.exe <==== AANDACHT
C:\ProgramData\11aad851f4\05235885b9.exe

EmptyTemp:
CloseProcesses:
cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
Gedaan
 

Bijlagen

  • Fixlog.txt
    22,7 KB · Weergaven: 1
Download
51e2903039553-TDSSKiller_Resized.png
TDSSKiller en (ver)plaats de download naar/op het bureaublad.

  • Dubbelklik op TDSSKiller.exe om de tool te starten. (Indien je TDSSKiller als ZIP bestand hebt gedownload dien je deze eerst uit te pakken).
  • Als er door TDSSkiller een update wordt gevonden klikt u op de knop "Load update"
  • Een nieuwe versie van TDSSkiller zal nu gedownload worden en sla deze op het bureaublad op.
  • Start nu TDSSkiller opnieuw.
  • Klik in het licentiescherm op "Accept" om door te gaan.
  • Vervolgens krijgt u het scherm te zien van het "Kaspersky Security Network Statement" klik hier eveneens op "Accep".
  • Klik op "Change parameters" en zorg dat de onderstaande opties allemaal aangevinkt zijn.

    5247f2ef6060f-TDSSKiller-parameters.jpg

  • Klik op de knop "Start Scan" en volg de instructies.

  • Gebruik nooit de "Delete" of "Quarantaine" optie bij een "Fail signature" melding.
  • Wanneer er een herstart nodig was, vind je de logfile in C:\TDSSKiller.[Version]_[Date]_[Time]_log.txt
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
In mijn scherm staat niet de optie: Us KSN to scan objects.
Wat doe ik niet goed?
 
Scan toch maar gedaan.
Er was geen herstart nodig.
 

Bijlagen

  • TDSSKiller.2.8.16.0_07.03.2018_14.52.29_log.txt
    161 KB · Weergaven: 2
Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op Instellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.


Indien jij MBAM meteen als gratis versie wil gebruiken in plaatst van de veertien dagen durende demo met al zijn toeters en bellen te gebruiken, kijk dan hier
 
Goedemorgen.
Hierbij het logbestand.
 

Bijlagen

  • MBAM Scanlog.txt
    177,7 KB · Weergaven: 5
Dat is alweer een enorme opruiming.

Download
52186926180a1-adwcleaner_nieuw.png
AdwCleaner by Xplode.
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden of anders naar het bureaublad verplaatsen!
Opmerkingen:
  • Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.
AdwCleaner opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op adwcleaner.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op adwcleaner.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
AdwCleaner is opgestart:
  • Klik op de knop Scan
  • Is de scan gereed, klik dan op de knop Verwijderen
  • Klik bij AdwCleaner – Afsluiting van de programma's op OK
  • Klik bij AdwCleaner – Herstarten noodzakelijk op OK
AdwCleaner logbestand:
  • Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent een logfile.
  • Ingeval het log niet opent, is dit alsnog terug te vinden in C:\AdwCleaner\AdwCleaner[R0, of 1, of 2].txt
  • Post vervolgens de inhoud van dit log in je volgende bericht.
 
Gedaan.
 

Bijlagen

  • AdwCleaner[C0].txt
    4,6 KB · Weergaven: 3
Prima gedaan - herhaal nogmaals de scan met ADW-Cleaner.
 
Weer gedaan.
Geen last meer van pop ups en redirecting.
Laptop start heel traag op. Het opstarten van een browser duurt ook heel lang.
Chrome kan ik niet meer installeren, Firefox opent nog steeds niet en Edge zegt dat hij de pagina niet vinden kan. Als ik naar de store probeer te gaan krijg ik de melding da ik geen verbinding heb.
 

Bijlagen

  • AdwCleaner[C1].txt
    1,4 KB · Weergaven: 2
We zijn nog niet klaar!

Download
51a5d25f95083-roguekiller.png
RogueKiller 32 bit (x86) of RogueKiller 64 bit (x64).

RogueKiller opstarten:
  • Sluit eerst alle openstaande programma's!
  • Windows XP: dubbelklik op RogueKiller.exe.
  • Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op RogueKiller.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
Scannen:
  • Na opstarten gaat RogueKiller eerst initialiseren. Wacht dit geduldig af.
  • Na het initialiseren, klik op de knop Scan.
  • Indien tijdens de scan de melding verschijnt "Virustotal Upload about to start", klik op Ja.
  • Wacht tot de scan klaar is.
  • Sluit het venster "RogueKiller FREE".
  • Klik op de knop Rapport en vervolgens op "Export TXT". Geef een bestandsnaam op en bewaar het logbestand op je bureaublad.
Na het scannen:
  • Doe verder nog niks met RogueKiller maar plaats eerst de log als bijlage in je volgend bericht.
 
En kan geen Netflix meer kijken
 
Hoi, was even naar een afspraak.
Krijg de melding: Deze app kan niet worden uitgevoerd op uw pc. Vraag bij de software uitgever of er een versie is voor uw systeem
 
Goedemorgen,
Ben zelf even gaan zoeken en heb een versie gevonden die het doet.
Dus hierbij het logbestand.
 

Bijlagen

  • RogueKiller.txt
    11,7 KB · Weergaven: 3
51f8d03670fd5-RogueKiller_icon_Canned_def.jpg
RogueKiller opstarten:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op RogueKiller.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: rechtsklik op RogueKiller.exe en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Scannen:
  • Sluit voordat RogueKiller gaat scannen, eerst alle andere openstaande vensters!
  • Na opstarten begint RogueKiller meteen een pre-scan, dus wacht tot de scan klaar is.
  • Klik vervolgens op de knop Scan
  • Wacht tot het einde van de scan.
    Klik vervolgens op de betreffende tabs en selekteer datgene wat hieronder vermeld wordt:

    ¤¤¤ Register : 14 ¤¤¤
    [PUP.Gen1] (X64) HKEY_USERS\S-1-5-21-410108804-3884947674-823485397-1001\Software\IM -> Gevonden
    [PUP.Gen1] (X86) HKEY_USERS\S-1-5-21-410108804-3884947674-823485397-1001\Software\IM -> Gevonden
    [PUP.Gen1] (X64) HKEY_USERS\S-1-5-21-410108804-3884947674-823485397-1001-{ED1FC765-E35E-4C3D-BF15-2C2B11260CE4}-03092018084051443\Software\IM -> Gevonden
    [PUP.Gen1] (X86) HKEY_USERS\S-1-5-21-410108804-3884947674-823485397-1001-{ED1FC765-E35E-4C3D-BF15-2C2B11260CE4}-03092018084051443\Software\IM -> Gevonden
    [PUP.Gen1] (X64) HKEY_USERS\S-1-5-21-410108804-3884947674-823485397-1001-{ED1FC765-E35E-4C3D-BF15-2C2B11260CE4}-03092018084304581\Software\IM -> Gevonden
    [PUP.Gen1] (X86) HKEY_USERS\S-1-5-21-410108804-3884947674-823485397-1001-{ED1FC765-E35E-4C3D-BF15-2C2B11260CE4}-03092018084304581\Software\IM -> Gevonden
    [PUP.Gen1|PUM.HomePage] (X64) HKEY_USERS\S-1-5-21-410108804-3884947674-823485397-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main | Start Page : http://imp.searchetg.com/impression...earch.yahoo.com/?type=732691&fr=spigot-yhp-ie -> Gevonden
    [PUP.Gen1|PUM.HomePage] (X86) HKEY_USERS\S-1-5-21-410108804-3884947674-823485397-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main | Start Page : http://imp.searchetg.com/impression...earch.yahoo.com/?type=732691&fr=spigot-yhp-ie -> Gevonden
    [PUP.Gen1|PUM.HomePage] (X64) HKEY_USERS\S-1-5-21-410108804-3884947674-823485397-1001-{ED1FC765-E35E-4C3D-BF15-2C2B11260CE4}-03092018084051443\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main | Start Page : http://imp.searchetg.com/impression...earch.yahoo.com/?type=732691&fr=spigot-yhp-ie -> Gevonden
    [PUP.Gen1|PUM.HomePage] (X86) HKEY_USERS\S-1-5-21-410108804-3884947674-823485397-1001-{ED1FC765-E35E-4C3D-BF15-2C2B11260CE4}-03092018084051443\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main | Start Page : http://imp.searchetg.com/impression...earch.yahoo.com/?type=732691&fr=spigot-yhp-ie -> Gevonden
    [PUP.Gen1|PUM.HomePage] (X64) HKEY_USERS\S-1-5-21-410108804-3884947674-823485397-1001-{ED1FC765-E35E-4C3D-BF15-2C2B11260CE4}-03092018084304581\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main | Start Page : http://imp.searchetg.com/impression...earch.yahoo.com/?type=732691&fr=spigot-yhp-ie -> Gevonden
    [PUP.Gen1|PUM.HomePage] (X86) HKEY_USERS\S-1-5-21-410108804-3884947674-823485397-1001-{ED1FC765-E35E-4C3D-BF15-2C2B11260CE4}-03092018084304581\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main | Start Page : http://imp.searchetg.com/impression...earch.yahoo.com/?type=732691&fr=spigot-yhp-ie -> Gevonden
  • Klik vervolgens op de knop Verwijderen teneinde RogueKiller reparaties en verwijderingen te laten uitvoeren.
  • Klik op de knop Rapport en vervolgens op "Export TXT". Geef een bestandsnaam op en bewaar het logbestand op je bureaublad.
Belangrijk: omdat het Windows register bewerkt is, nu de PC eerst opnieuw opstarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan