• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Internetgedrag te controleren op router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jru

Nieuw lid
Lid geworden
4 mei 2011
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Hoi hoi,

Er is hier iemand in huis aardig bezig om de internetbestanden te verwijderen van de computer, maar ik hoop te kunnen achterhalen wat er allemaal gebeurd. :wink: Ik hoop dit nog te kunnen achterhalen via de router, is dat mogelijk?

De router is een linksys WRT54GL! Ik ben redelijk onbekend op dit gebied, dus ik hoop dat jullie mij dit redelijk simpel uit kunnen leggen. (indien mogelijk natuurlijk!) Ik meen me te herrinneren dat ik dit wel eens bij iemand gezien heb dat dit kon, maar ik kon zo snel niets vinden toen ik ingelogd was op de router.

Kan iemand me helpen hier?? En als het al mogelijk is, is het dan ook mogelijk om de websites incl. tijdstippen te achterhalen?? Ik zie jullie reactie met interesse tegemoet!!!
 
probeer het anders met dit tooltje ...
loginventory controleer van op afstand tot 20 pc’s in een netwerk..

http://download.chip.eu/nl/LOGINventory_4538377.html


LOGINventory is snelle en krachtige oplossing om alle computers in je netwerk mee in de gaten te houden.


Zodra je een netwerk voor je medewerkers hebt ingericht, moet je onder andere in de gaten houden hoeveel licenties van elk pakket je hebt genstalleerd en op welke computers ze staan, of er een virusscanner op elke pc actief is en of de snelste pc’s ook inderdaad op de werkplekken staan waar ze het hardst nodig zijn.
Om deze vragen te beantwoorden kun je alle pc’s regelmatig controleren.
Maar dat wordt een steeds zwaardere klus naarmate het netwerk groter wordt en er meer pc’s bij komen. Je kunt ook de hulp inroepen van een programma dat het netwerk inventariseert, zoals LOGINventory.
Dit programma vraagt bij alle actieve pc’s in het netwerk naar de hardware-uitrusting, inclusief cpu, geheugen, stations, grafische kaarten en netwerkkaarten.
Het programma checkt de genstalleerde programma’s, hoe vaak ze gebruikt worden en wanneer ze voor het laatst zijn geopend.
Uiteindelijk belandt alle informatie samen met IP-adressen en gebruikersnamen in een database, waarin je alles volgens willekeurige criteria kunt bekijken.
LOGINventory moet in elk geval op n netwerkcomputer worden genstalleerd.
Het extra installeren op andere pc’s is niet nodig. De gratis versie scant maximaal 20 pc’s.
Wil je meer, dan moet je een licentie kopen.


TIP 1 Op de console kun je via Software | Hotfix controleren of een bepaalde patch al op alle pc’s is genstalleerd.

TIP 2 In het Dashboard-overzicht zit een resultaatweergave, waarop je onder andere ziet welke computer de tool om welke reden de laatste keer niet kon scannen.
 
Iedere router houdt een log bij.

Daarvoor zal je moeten inloggen.

Maar bezochte websites zal je daarin niet vinden; wel in- en uitlogtijden.
 
Iedere router houdt een log bij.

Daarvoor zal je moeten inloggen.

Maar bezochte websites zal je daarin niet vinden; wel in- en uitlogtijden.

Inloggen op de router is geen probleem, weet alleen niet waar ik het kan vinden. En wat is er dan te vinden qus in- en uitlogtijden: wanneer er gebruik gemaakt wordt van de router?



Uploaded with ImageShack.usOnder administration en dan log wellicht? maar dat staat op disable...
 
Volgens mij moet je gewoon onder Administration of Status de loggegevens vinden!
 
@Rope: Om de logboeken van andere computers te bekijken, zal ik rechten op die computer moeten hebben. Jouw oplossing is bedoeld voor in bedrijfsnetwerken (Active Directory). Bovendien worden bezochte websites niet in een standaard Windows logboek weergegeven.

@JRU: Nee. Het is niet mogelijk om in deze router het surfgedrag van iemand te controleren.
Er zijn natuurlijk wel mogelijkheden om een computer in het netwerk het surfgedrag (op basis van IP-verkeer) te laten controleren. Je hebt daar speciale software voor.

Programma's als The Nanny en zo dienen genstalleerd te worden op de te controleren computer en zullen vaak worden ontdekt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan