• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Internetsnelheid verhogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JdeRuiter

Junior lid
Lid geworden
11 jul 2014
Berichten
81
Waarderingsscore
0
Op dit moment werken wij op kantoor op een server met 8 gebruikers. Wanneer we bij een klant vandaan willen inloggen gebruiken we een VPN verbinding om op die manier in te loggen op een gebruiker die op de server staat.

Het probleem is alleen dat met name wanneer er in Excel wordt gewerkt alles erg langzaam gaat. Nu vroeg ik mij af of het helpt als de internetverbinding op kantoor verhoogd wordt. Via internetsnelheid-testen.nl kwam ik op de volgende resultaten:

Download: 10.1 Mb/sec
Upload: 0.9 Mb/sec
Latency: 21 ms

Op dit moment kunnen we worden aangesloten op een glasvezelnetwerk met garantie op 5 Mb/sec download en upload. Dit kan ook sneller, maar dan moet er meer betaald worden. Kan ik er vanuit gaan dat wanneer de uploadsnelheid wordt verhoogd ik wel zonder problemen bij een klant vandaan in Excel kan werken?
 
Heb je ook gekeken naar een SDSL verbinding? Dat werkt hetzelfde als adsl, maar dan met gelijke up- en download. 5Mbps is trouwens nog niet veel, klopt dat getal wel?

Bedenk overigens wel, dat je bij de klant afhankelijk bent van ZIJN uploadsnelheid EN de jouwe. Beide meestal ongeveer 1Mbps bij adsl. En dat is maximaal, dus als er niemand anders bandbreedte wegsnoept.

Geen idee of het sneller gaat werken. Werk je rechtstreeks aan de excel bestanden die op de server staan? Je zou ze ook kunnen downloaden, bewerken en weer uploaden.
 
Heb je ook gekeken naar een SDSL verbinding? Dat werkt hetzelfde als adsl, maar dan met gelijke up- en download. 5Mbps is trouwens nog niet veel, klopt dat getal wel?
Daar heb ik niet naar gekeken. Wij hebben een aanbieding gekregen van een aanbieder die ons kan aansluiten op glasvezel. Die 5 Mbps is trouwens 10. De maandtarieven zijn als volgt:

10 MB/sec up- en download = 139
25 MB/sec up- en download = 199
50 MB/sec up- en download = 229
100 MB/sec up- en download = 269

Hierbij krijgen we gratis telefoonlijnen (VoIP). Is het niet zo dat deze bedragen erg hoog zijn? Wel is dit de gegarandeerde minimum internetsnelheid.

Bedenk overigens wel, dat je bij de klant afhankelijk bent van ZIJN uploadsnelheid EN de jouwe. Beide meestal ongeveer 1Mbps bij adsl. En dat is maximaal, dus als er niemand anders bandbreedte wegsnoept.
Dus als wij hier bijvoorbeeld 25 MB/sec upload en downloadsnelheid zouden hebben kan dit alsnog problemen veroorzaken als de klant een Wifi-verbinding heeft met 1 MB/sec?

Geen idee of het sneller gaat werken. Werk je rechtstreeks aan de excel bestanden die op de server staan? Je zou ze ook kunnen downloaden, bewerken en weer uploaden.
We werken inderdaad rechtstreeks aan de Excel bestanden die op de server staan. De voorkeur gaat hier ook sterk naar uit, dus eerst downloaden, dan bewerken en later uploaden doen we liever niet.

Zouden er qua internetsnelheid goedkopere alternatieven zijn die wel een hoge snelheid aanbieden?
 
Is het een idee eens te kijken naar tethering aan een smartphone? Het is vast duurder in gebruik, maar je bent niet meer afhankelijk van de klant. Ik heb er trouwens helemaal geen zicht op, wat voor snelheden dan bereikbaar zijn. Maar je kunt er eens naar kijken.

Als je bij de klant zit zal een hogere upload thuis niet helpen, als je beperkt wordt door de upload van de klant. Denk dat het gros van de gebruikers een standaard adsl abonnement heeft. Alleen grotere bedrijven zullen mogelijk een wat betere verbinding hebben.
 
Die tarieven slaan helemaal nergens op. Natuurlijk is zakelijk iets duurder dan particulier, maar hier betaal ik 62,50 voor onbeperkt bellen, digitale televisie en glasvezel 100Mb (up en down).

Als er trouwens op de server gewerkt wordt aan de bestanden (Terminal Server?) dan heeft dat weinig impact op de internet-verbinding. Alle acties worden op de server uitgevoerd.
Ik denk dat er misschien iets in de configuratie zit wat niet helemaal jofel gaat.

Als je een netwerkverbinding hebt op lokatie 1 met als ip-reeks 192.168.1.0/24 en je maakt een VPN-verbinding naar lokatie 2, waarbij de VPN-verbinding een IP-adres van lokatie2 krijgt in dezelfde reeks 192.168.1.0/24, dan is het vragen om problemen. Dat zou ook een brok traagheid kunnen verklaren.
 
Laatst bewerkt:
Kloppen de getallen dan wel in de startpost?
De getallen die daar staan gaan over de snelheid die vanmorgen is gemeten (zonder glasvezel).

De 5 Mbps die ik in het 1e bericht noem moet 10 zijn.

Bedankt voor de snelle reacties, alle informatie wordt erg gewaardeerd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan