• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Internetsnelheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BjornHettema

Bekend gezicht
Lid geworden
9 nov 2015
Berichten
178
Waarderingsscore
0
Hoi,
ik heb bij mij thuis beneden mijn modem staan, vanuit daar heb ik een internetkabel naar boven lopen.
ik heb boven nog een extra router op mijn kamer staan, die af en toe wel eens van pas komt met boven snellere draadloze wifi, maar ik heb daar ook mijn computer staan. nou heb ik die internetkabel aangesloten staan op die router, en aan de router (volg je het nog :biggrin:) heb ik een kabel die doorverbindt naar mijn pc.

nou is mijn vraag: Stel dat niemand gebruik maakt van de draadloze verbindingen van de router, is het dan handiger dat ik de router tijdelijk ontkoppel en de kabel van "beneden" direct aan mijn pc aansluit, of maakt dat geen verschil (qua snelheid)???

Groeten Bjorn (Y)
 
De router in jouw kamer - heb je de ethernetkabel vanaf beneden in n van e 4 ethernetkabelaansluitingen gedaan en vanuit een van de andere aansluitingen jouw PC aangesloten?

Zoja - dan is dat goed.
Nu enkel nog inloggen in die router - eerst kabel naar beneden loskoppelen en in die router dan de DHCP-server deaktiveren en voor de WLAN van die router gebruik je dan het zelfde wachtwoord en SIDD als van de modem beneden.

En nee: je hoeft niks los te koppelen als benedenn de WLAN wordt gebruikt.

Mogelijk is dat de WLAN door dit ingrijpen beter wordt ondersteund door het huis.
 
ik heb dus zegmaar die van beneden als "input" voor mijn router en als output (1 van die 4) is eentje die naar de pc gaat. bedoel je dat?

o en nog een ding: wat is een dchp-server en waarom moet ik dat uitzetten? :huh: ik ben niet z geavanceerd in computerzaken :)

ps dank voor reactie!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het ligt er nog wel aan wat voor kabel je naar boven hebt getrokken.
tegenwoordig met 4g en alle andere verstoringen in en rond huis moet je wel een goede kabel gebruiken.
als je een goede kabel wilt gebruiken, moet je goed opletten dat hij Coax9 erop heeft staan.
maar zo`n kabel kost niet veel 1 tot 1,5 euro per meter.
dit voorkomt storingen van het internet.
 
je heb coax 9 grondkabel, maar ook voor in huis.

Hirschmann 4G Coaxkabel - Wit,
Merk: Hirschmann KOKA 9 TS/100,
Gecertificeerd: Kabel Keur,
Type: COAX9 - 6.8 mm,
Impedantie: 75 Ohm,
100 meter.

Eigenschappen:
- 4G (LTE)-proof, 1Ghz en/of Digital & 3D
-Triple shielded beschermd, zodat 4G (LTE)-signalen van buitenaf tot het minimum worden beperkt.
-Heeft een zeer kleine buigradius van 7 cm.

Gezien de uitbreiding van 4G-netwerken is de kans aannemelijk dat dit invloed zal hebben op de kwaliteit van uw tv-signaal. De storingen kunnen veroorzaakt worden doordat het 4G(LTE)-signaal voor een deel dezelfde frequenties gebruikt. Coax-installaties die niet voldoende zijn afgeschermd, en dus ook de coax-verbindingen die u thuis heeft, kunnen hierdoor storingen ondergaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
eehmmm.... jullie weten dat ik een internetkabel bedoel? ik heb een Cat6 internetkabel als dat is wat jullie bedoelen
 
Als je kabel lang genoeg is, kan je dit toch gewoon uittesten? Laat je snelheid opmeten online. Als beide gewoon bekabeld zijn dan denk ik niet dat er veel verschil zal zijn in snelheid.

Kan mis zijn, van netwerk ken ik ook maar weinig :p
 
eehmmm.... jullie weten dat ik een internetkabel bedoel? ik heb een Cat6 internetkabel als dat is wat jullie bedoelen

ja het was een antwoord op je reactie ->
nou is mijn vraag: Stel dat niemand gebruik maakt van de draadloze verbindingen van de router, is het dan handiger dat ik de router tijdelijk ontkoppel en de kabel van "beneden" direct aan mijn pc aansluit, of maakt dat geen verschil (qua snelheid)???

Ik bedoel daar mee dat als jij een goede kabel gebruikt je dan niet hoeft te wisselen om een goede snelheid te houden.
want jij wilt geen verlies van snelheid, vandaar de tip om een goede kabel te gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan