• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Internetsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

TeraByte

Gewaardeerd
Lid geworden
19 apr 2010
Berichten
1.330
Waarderingsscore
0
Beste lezers,

Sinds enige tijd merk ik dat mijn internet op mijn vaste computer niet goed werkt.. Hij haalt niet de snelheid die ik wireless haal. Via mijn telefoon red ik wireless 290mbps maar via de vaste computer (bekabeld) haal ik 90mbps. Nu zag ik in mijn internet instellingen op de computer dat mijn max. snelheid op 100mbps staat. Dit verklaart waarom ik de wireless snelheden op zijn minst niet haal. Aangezien de kabel aangesloten staat op mijn moederbord (MSI B85-G43), gelijk de drivers gecheckt op verouderde drivers maar dit was allemaal goed. De kabel die ik heb lopen van mijn router naar mijn computer is op zijn ongeveer 10m. Volgens het boekje moet dit moederbord een gigabyte ethernet aansluiting hebben.

Ik begin nu te twijfelen, maar naar mijn weten betekend dit dat het 1000Mbps aan kan toch?

Alvast dank voor de reacties!

Mvgr,
Arthur


Edit: indien deze post beter past in het kopje Netwerk, dan kan/mag hij verplaatst worden uiteraard. Kan hem zelf niet meer verplaatsen, maar dacht vanwege het moederbord hem beter hier te plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, een gigabit adapter kan 1000 mbit snelheid aan. Probeer eens een nieuwe netwerkkabel.
 
Ik heb het topic onder internet gezet.

Gebruik jij wel goede kabels, dus minimaal Cat5 kabels?
 
Ik heb het topic onder internet gezet.

Gebruik jij wel goede kabels, dus minimaal Cat5 kabels?
Ik wil niet bijdehand doen maar je bedoelt Cat5e toch?
Cat5 = 100 Mbit/s
Cat5e = 1000 Mbit/s (gigabit)

Dus als TS Cat5 zou gebruiken heb je direct het probleem gelokaliseerd.
Je moet dus minimaal Cat5e hebben. Alles hoger dan dat (Cat6, 7, 8) is goed qua doorvoersnelheid om daar niet de bottleneck te vormen.
 
Ja dat klopt, maar bedankt voor de verbetering :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan