interview met MikeInToshx

Geachte forumleden,

Ik heb weer een nieuw interview voor jullie. Deze keer met MikeInToshx, een Appreciated Member met meer dan 1500 berichten. Het leek me tijd worden dat hij eens wat uitgebreider aan het woord kwam!

1. Geef een korte omschrijving van jezelf (naam, leeftijd, hobby's, woonplaats etc.)
Mijn naam is dus Mike, maar dat hadden jullie waarschijnlijk wel al door.. :D
Ik ben 21 jaar oud en woon regio Gent.
Mijn hobby is bezig zijn met de computer. Kan hardware of software zijn, maar kan ook een simpele website maken zijn, op forums lezen etc.
Films bekijken, en gewoon "chillen" natuurlijk...

2. Wat doe je in het dagelijkse leven? (school, werk etc.)
Unemployed op het moment. Verder zit ik meestal voor de pc, tv kijken of zoals iedereen naar winkels gaan. 1 daarvan is m'n favoriete winkel: De mediamarkt!

3. Hoe heb je het NCF ontdekt en waarom heb je jezelf geregistreerd?

Hmm dat is een tijdje geleden, maar volgens mij gewoon via google, omdat ik een probleem had met een virus. Ben toen goed geholpen geweest, en zo blijven plakken he!

4. Hoe kom je aan je forum nickname?
Komt van MacInTosh. Vond ik gewoon grappig om m'n naam erin te zetten. Niet zozeer omdat ik een mac fan ben, want ik gebruik het helemaal niet. Ben er niet tegen, maar geen apple voor mij.

5. Waar kijk je het meeste en waar plaats je de meeste berichten op het forum?
Ik kijk altijd bij "Nieuwe Berichten" en als ik iets zie die nog geen antwoord heeft gehad en waar ik het antwoord op weet, reageer ik natuurlijk. Kan zowel bij Hardware als bij Software ofzo zijn.

6. Waarvoor wordt jouw computer allemaal gebruikt?
Da's een lange lijst, maar ik zal het voornaamste even opsommen:
Gamen
Internetten
Email
Werk zoeken
Beetje designen
Muziek beluisteren
...

7.Wat is je favoriete...
Eten: Ben een Belg, dus ra ra wat het is! :D
Sport: Badminton
Dier: Hond
Film: Heb er niet echt n
Boeken: Oei, ik lees geen boeken.
Artiest/band: Heb ik ook niet echt.

8. Noem n ding dat je direct zou veranderen aan NCF en n ding wat naar jouw mening nooit weg zou mogen.
Het uiterlijk mag wel een opfrisbeurt ondergaan. maw een andere theme. En minder reclame. Meer overzichtelijker.
Wat nooit weg mag zijn alle moderators, en de super helpers. Dat is de sleutel van dit forum! ;)

9. Beschrijf je PC met de bijbehorende onderdelen.
Behuizing: Antec Three Hundred Two
Moederbord: MSI Z77A-G45
CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz
Koeler: gelid tranquillo rev.2
Geheugen: Corsair Vengeance LP 16GB DDR3-1600
Harde schijf: Een heeel oude 240GB Hitachi HDT725025VLA380
SSD: 256GB Samsung SSD 840 PRO Series
Voeding: Corsair Builder Series CX500
DVD-speler: LG GH24NS95 Super Multi
Scherm: Samsung Syncmaster P2770FH
Router: Sitecom Broadband Router 300N X3 - WL-351
Toetsenbord: Logitech Wireless Illuminated Keyboard K800
Muis: Logitech Performance Mouse MX
Ears/headset: Sennheiser CX 300-II Precision
Muismat: Steelseries
Windows 7 64-bit.

Dat is het zowat. Hopelijk niks vergeten!

10. Heb je nog verdere opmerkingen?
Bedankt voor de interview, porrelaar! :)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
En dan heb ik nog een vraag aan de lezers van dit interview: lijkt het jou ook leuk om genterviewd te worden? Stuur mij dan een priv bericht.
Groeten,
porrelaar

Abraham54

Administrator
Team lid
Hallo Mike, leuk iets meer van jou te weten te komen.
Overigens, leuk interview weer en van boeken lezen kan je ook leren.

Ik maak me alleen hier een beetje bezorgd over:
Eten: Ben een Belg, dus ra ra wat het is!
Zou Mike nu iedere dag bij het frietkot te vinden zijn?
Prachtig Vlaams woord trouwens: frietkot. Klinkt toch veel leuker dan patatkraam?

Abraham54

Administrator
Team lid
Maar boeken zijn wel best saai, ik doe wel andere dingen...
Er zijn ook boeken die je het liefst niet meer neerlegt eer alles helemaal gelezen is.

En zo is dat. Het is maar net waar je interesse ligt. Zo is een boek met een titel als Netwerkproblemen oplossen misschien boeiende lectuur voor iemand als Gollem. Ik zou er alleen maar hoofdpijn van krijgen.
Nee, geef mij maar een spannende avonturenroman of een goed geschreven politiethriller. Zo moest ik me vannacht om half 2 dwingen om het boek dicht te slaan waar ik al uren in bezig was: Interne zaken, van Ian Rankin. Jammie!

Abraham54

Administrator
Team lid
Ik kom tegenwoordig zoveel mensen tegen, die helemaal geen boeken lezen.
Ik vind dat zo jammer, want het verbreed jouw kijk op de wereld.

sniperhack

Junior lid
Idd heel jammer, ikzelf lees wel heel graag (btw ben 12), en hoor steeds meer van kinderen van mijn leeftijd dat ze niet of weinig lezen.

MikeInToshx

Elite lid
Ik maak me alleen hier een beetje bezorgd over:

Zou Mike nu iedere dag bij het frietkot te vinden zijn?
Prachtig Vlaams woord trouwens: frietkot. Klinkt toch veel leuker dan patatkraam?
Nee hoor, haha.

Wel 1x per week frieten ! ( patat toch? :D )

---------- Bericht toegevoegd op 16:08 ---------- Vorige bericht was op 16:04 ----------

Idd heel jammer, ikzelf lees wel heel graag (btw ben 12), en hoor steeds meer van kinderen van mijn leeftijd dat ze niet of weinig lezen.
Je maakt me nieuwsgierig, wat lees je zo bijvoorbeeld ? Boeken of op internet? Want daar zit ook een groot verschil in vind ik.

Abraham54

Administrator
Team lid
Leuk dat je toch nieuwsgierig gemaakt kan worden....

paulvr

Gevestigd lid
Tja Abraham, ik placht ook zo te denken. Heb in mijn leven enorm veel boeken gelezen, maar mettertijd steeds meer non fiction. Mijn interesses zijn vooral in zaken als geschiedenis, politiek, sociologie en pedagogiek. Sinds al wat langere tijd bevredig ik die behoeften eigenlijk hoofdzakelijk via het oor: er zijn zo ontzettend veel mogelijkheden om kennis te nemen van interessante onderwerpen en actuele zaken op dit gebied als je bijvoorbeeld overschakelt naar D-radio Wissen, D-Deb&Dok, BBC World Service, ORF-1 (Oostenrijk) om van historische TV series zoals "Die Deutschen" nog maar te zwijgen. Voordeel daarvan is dat je kunt luisteren en tevens andere dingen kunt doen of het nu huishouden en koken is of je werkkamer opruimen of een computer (ver)bouwen. Ik denk dat de tijd van het "heilige boek" een beetje voorbij is. Ik heb ook een hele grote voorraad gesproken boeken op een externe harde schijf staan, ook een goed alternatief op lezen. Maar die heb ik meer opgeslagen voor de tijd dat ik nog iets ouder ben dan nu en wellicht minder goed zie. Maar zoals gezegd, de moraliteit van "je moet boeken lezen" vind ik allang niet meer zo'n imperatieve stelling.

Bovenaan Onderaan