• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

IP - locatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

SamirAliyev

Long Member
Lid geworden
26 feb 2011
Berichten
180
Waarderingsscore
0
Beste,

Ik heb overal gezocht heb niks gevonden wat ik zocht, dus besloot ik een bericht te plaatsen,

Ik wil weten hoe je via iemands IP achter zijn/haar locatie kunt komen,
is dit wel te doen of niet?

bedankt.
 
Dat is wel te doen.
 
Ga naar deze site: http://whatismyipaddress.com/

In eerste instantie wordt je eigen IP adres getoond.
In het vakje voor 'Additional IP Details' kun je jouw IP adres vervangen door het IP adres van iemand anders. Druk daarna op de Enter toets.

Heb het net even getest. Ik ben nu niet thuis, maar heb het IP adres van thuis ingetikt en ja hoor, in mijn geval wordt mijn exacte woonplaats getoond.
Volgens mij is het afhankelijk van de provider die bij het gezochte (IP-) adres hoort, hoe exact de plaatsbepaling is.
 
Kijk ook hier even naar.
 
Als ik een IP invoer dan laat het wel de juiste stad etc. zien maar niet echt de exacte straat.. :p
 
Voor een gewoon mens is de exacte locatie alleen op basis van een IP-adres niet te achterhalen.
 
Deze informatie is alleen bij de ISP bekend. Overheid kan deze informatie ook krijgen, door spelen van deze informatie aan iemand anders is illegaal. Dit kan dus niet. ;) Andere land kan het zijn dat dit wel mogelijk is, maar dan moeten deze gegevens openbaar zijn.

---------- Bericht toegevoegd om 19:58 ---------- Vorige bericht geplaatst om 19:52 ----------

Dit is mijn adres:
address: Muiderstraat 1
address: 1011 PZ Amsterdam
address: The Netherlands
ja...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je IP-adres een soort telefoonnummer was en vast verbonden met je adres (telefoonnummers staan meestal in telefoonboeken) dan was een hoop gedonder op internet snel afgelopen.

@Nikos
Ik weet je te vinden!!!:fury::biggrin::biggrin::biggrin:

Voor een gewoon mens is de exacte locatie alleen op basis van een IP-adres niet te achterhalen.
:huh:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je IP-adres een soort telefoonnummer was en vast verbonden met je adres (telefoonnummers staan meestal in telefoonboeken) dan was een hoop gedonder op internet snel afgelopen.

@Nikos
Ik weet je te vinden!!!:fury::biggrin::biggrin::biggrin:

:huh:

Gewoon mens bedoel ik mee: iemand zonder opsporingsbevoegdheid...
 
En je aan de wet houd...
 
:wacko:Iemand met opsporingsbevoegdheid houdt zich aan de wet.:wacko: Is lachen geblazen en is vaak niet het het geval. Zijn in principe dus gewone mensen, net als jij en ik.
 
Googel heeft met streetview alle wifi's in kaart gebracht. Met de volgende tool kan je meteen zien dat (als je wifi hebt) tor wel werkt en JAP / JONDO en verschillende (zogenaamde anon) proxies je adres gewoon meesturen.

http://htmlfive.appspot.com/static/whereami.html (en toestaan klikken)
Werkt alleen bij slecht beveiligde pc's voor een pijltje op je huis.
Goed beveiligd zie je alleen je woonplaats.

Normaal kom je tot de laatste server.
Zeg maar de woonplaats (utrace of zo)
Soms staat de afstand tot de server er ook nog bij.
Heb je verschillende servers, met bijgenoemde afstand, kan je met triangulatie de wijk nog vinden.
Zo kom ik uit aan het begin van mijn straat op 200 meter van waar ik werkelijk zit.

Google had ooit wel alle wifi's op internet staan, maar heeft ze er af moeten halen ivm met privecy wetten.
Je zou een cache op moeten duikelen of iemand zoeken die voor die tijd die gegevens opgeslagen heeft.
Toen die gegevens nog vrij toegankelijk waren zag ik in het straatje achter mij 28 wifi's met bijbehorende info.
Helaas hoor ik niet bij de slimmerikken die al die info opgeslagen heeft. Nu is de site uit de lucht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan