• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

is alternate.be wel te vertrouwen !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emi

NCF Goeroe
Lid geworden
18 sep 2012
Berichten
27.783
Waarderingsscore
229
**ik weet niet juist in welk gedeelte ik dit moet plaatsen !

op Woensdag 28/10 bestelde ik 4 x4gb ramgeheugen bij alternate.be deze werden dan ook Donderdag 29/10 geleverd aangezien de betaling on-line vereffent werd .
het betrof hier dus om 16gb Corsair ddr3-1333Mhz (4x4gb) te gaan en hier voor betaalde ik 111,84
nu plaatste ik deze hier in de ram slotjes en startte de pc vervolgens op echter wilde de pc niet door starten naar Windows en bleef de computer in een looop van opstarten > bios > opstarten > bios ...* eender welke configuratie ik nam !
hierop heb ik dan het oude geheugen terug geplaatst en de pc startte gewoon terug normaal op !
ik daarop dan met Alternate gebeld en gemaild ..en zij vroegen me om de ramlatjes terug te sturen ze stuurden me zelfs een mail met een retour bon .
ze vroegen me ook om mijn moederbord gegevens aan hen mee te delen en ze kwamen er op uit dat de Kingston HyperX fury ddr 3 - 1333 Mhz beter geschikt was voor dit systeem ...
ik deelde hen dan ook mee dat ze me deze Kingston ramlatjes mochten toe sturen ( 4x4 gb (2-kit's) of te wel 2 x8 gb -1333 Mhz (1 kit) )
men deelde me mee dat het pakket al verzonden was en dat de inhoud 1 ramlatje was van 8gb ter waarde van 57,84 (verzend kost inbegrepen ).
dit terwijl de Kingston HyperX fury 2x8 gb -1333Mhz op hun site amper 97 kost . m.a.w. betaal ik veel te veel voor 1 ramlatje van 8gb !
ook heb ik dus eerder 111,84 betaald en sturen ze me nu iets ter waarde van 57,84 dit is een verschil van 44
over deze 44 sprak men niet om me dit terug te betalen !!!
kan dit zomaar !

*volgens hen zou ik het Kingston ramlatje aanstaande Maandag 02/11 ontvangen maar ze hadden het dus niet over het teveel dat ik betaald heb !
onder tussen heb ik hen duidelijk laten verstaan per mail dat ik de Kingston HyperX/16GB-DDR3-1333Mhz (kit van 2x 8gb ) wilde ontvangen .
**het rare is dat men me gisteren 4x opbelde en telkens door iemand anders met steeds dezelfde vragen !
 
Ik ben al jaren klant bij alternate.

Bij mij had iets anders heel wat voeten in de aarde, maar is na anderhalve maand uiteindelijk toch goed geregeld.
Ik had begin juni een 2TB notebook HD besteld en die is volgens de postbezorger in mijn brievenbus gedaan.
Maar op die dag van bezorging zat er helemaal niks in mijn brievenbus.

Eat er nu wel met die postbestelling is gebeurd, weet ik niet.
Maar uiteindelijk heeft Alternate die HD nogmaals opgestuurd en die heb ik wel ontvangen door als afleveradres nu de postafdeling te gebruiken in de supermarkt vlak bij mij.
Dat is heel praktisch voor als ik niet thuis ben op het moment van bezorging.

En jaren terug had ik voor mijn toenmalige notebook een nieuw setje werkgeheugen besteld en kwam de pakketbezorger met een hele grote doos met daarin een desktop PC-behuizing.

Dat zijn een paar voorbeelden.
Voor de rest kan ik alleen maar zeggen dat ik zeer tevreden ben over Alternate in Ridderkerk.

Jij hebt ongetwijfeld nog alle e-mails van Alternate met daarin ook hun interne verwerkingscodes.

Zet dus je hele verhaal inclusief die verwerkingscodes in een mail naar de klantenservice.
 
denk dat ik dat inderdaad maar eens ga doen ,want op mijn mails reageert niemand !
 
wel ik heb nu eens zelf gebeld naar de klantendienst en mijn verhaal uitgelegd...
deze persoon van de klantendienst bevestigde dat er bij hen een mis verstand is geweest omwille van het feit dat verschillende medewerkers me eerder hadden opgebeld !
ik heb hen alle hetzelfde verhaal vertelt dat men dus de 16gb Corsair diende om te ruilen voor de Kingston HyperX ddr3 -1333 Mhz
(of te wel namen ze 2kit's van (2x4 gb ) dus in het totaal (4x4 gb) = 16gb of te wel stuurden 1kit toe van (2x8gb)=16gb
en hier zijn ze in de fout gegaan en hebben ze me 1 kit van 2x4gb toegestuurd zei deze van de klantendienst ..
deze persoon van de klantendienst ging alles recht trekken en vandaag nog 1kit van (2x4gb) laten toe sturen ... er werden gn extra kosten aangerekend zei hij omdat duidelijk de fout bij hen lag wist hij te vertellen !
het 1ste pakketje zou Maandag aankomen en het 2 de pakketje zou dan Dinsdag aankomen ..
ben dus benieuwd ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Let dan maar op jouw e-mails, want Alternate.be zal denk ik daar ook bevestigingen over opsturen zoals Alternate in Ridderkerk dat doet.
 
ja nu kreeg ik zojuist een mail toegestuurd en men heeft me nu niet 1 kit (2x4 gb ) toegestuurd maar wel hebben ze vandaag een kit van 2x8gb toegestuurd ..
ik snap er niets meer van !
**dit bericht is dan wel een reactie op een vorige mail van me waarin ik hen meedeelde dat ze me de Kingston mochten toezenden ..
een mail van de klantendienst zelf die ik vandaag dan telefonisch gesproken heb ,heb ik nog niet ontvangen !

dit is de mail .. Ashampoo_Snap_2015.10.31_13h26m54s_003_.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als 2x8Gb ook past zou ik er niet rouwig om zijn. :meeting:
 
-gisteren zijn de Kingston HyperX Fury (2kit's) 2x4gb toegekomen en hen deze dan ook er in willen zetten ...
echter moest ik weer vast stellen dat het systeem niet meer wilde door starten ik had dus hetzelfde probleem als eerder ...
de pv startte op met het bios scherm (instellingen ) en kwam niet verder dan het bios ik zie op het moederbord de foutmelding : ff ..d3 en d5 staan
heb op deze foutcodes gezocht maar geraak er niet uit !
men geeft aan dat het aan te weinig voeding ligt ... echter is het een ATX 12v Switching Power Supply die er in zit en kan tot 650 Watt leveren .!
*met de nieuwe ramlatjes start deze dus niet meer op zelfs niet als er maat 1 nieuw geplaatst word...
plaats ik de oudere ramlatjes dan start de computer gewoon verder op ...
het moederbord is een MSI 790FX-DG70 en kan maximaal tot 16 gb aan ...
*ik heb wederom contact met alternate genomen en zei vragen nu of ik bij hen kan langs komen met de desktop !
 
Quote* echter is het een ATX 12v Switching Power Supply die er in zit en kan tot 650 Watt leveren .! *Quote

levert hij deze 12V 650 W ook?
 
ik ben bij hen langs geweest !!
conclussie is dat zij dit probleem niet kunnen verhelpen tenzij ik de desktop bij hen achter laat voor minstens 3 weken ...
men heeft vast gesteld dat het moederbord doorstart naar Windows onder de 2x2 gb Kingston hyperX fury 1333Mhz 1.5 v (dit is dus het ram geheugen dat vervangen zou worden !) maar de pc wilt niet doorstarten met de kingston hyperX fury (4x4gb)1333Mhz 1.65v
ze zeiden dat het zeker niet aan de voeding lag !
ze hebben 3 verschillende merken geprobeerd maar dit gaf niet het gewenste resultaat ..
*feit is dat de nieuwe ram wel in het bios herkend word !
nu beweert men dat het aan de SSD ligt ( men wilt me blijkbaar in mijn zak zitten )
ik heb me kwaad gemaakt en vroeg hen me mijn geld terug te geven , dit hebben ze ook gedaan ..
maar ook hier dacht men me in mijn zak te zitten ...
ik had eerder 111,84 betaald voor de 4x4gb Corsair deze werden vervolgens omgeruild voor 2kit's kingston 4x4gn echter werden deze kingston's ramgeheugen me in 2 keer toegezonden en nu wilde ze me maar 1 kit terug betalen ...ik zei hen word eens waker ik heb 2 kit's betaald en dien dan ook het voledig bedrag terug te krijgen !
na 10 minuten zagen ze in dat ik gelijk had en betaalde ze me ook de rest terug !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
niet super klantvriendelijk dus, maar dit soort dingen zijn ergens anders toch ook wel te koop, je bent niet met alternate getrouwd h?
 
weet ik ....
ben nu langs geweest bij de computershop hier in de buurt ... deze gaf me zomaar 1 latje mee van 4gb en 1 van 8gn en zei probeer deze mocht het niet gaan breng je ze maar terug maar normaal zouden deze moeten gaan !
afwachten nu ...dien ze er nog om de beurt in te zetten !

--- Update ---

opgelost ik heb er momenteel een test ramlatje inzitten van de computershop hier uit de buurt ....
ik diende de CPU Frequentie van Automatisch te veranderen naar 2400Mhz en hij start dus nu door vanaf 1 ramlatje van 8GB
morgen haal ik er nog 1 bij .. moet deze nog betalen !
 
geweldig maar euh.................. op die manier was het bij die latjes van de Alternate ook gelukt?
 
denk het maar ik ben dus daar geweest en daar heeft men er ook niet aan gedacht dat het dat zou zijn !
en er lopen er daar 3 techniekers rond om de klanten bij te staan met problemen !
 
geeft wel een groot vertrouwen in de vakkennis (not) h?
 
mijn gedacht ...
was blij dat ik mijn geld terug kreeg , daar zien ze me nooit meer !

--- Update ---

onder tussen heb ik de 2400Mhz terug geschroefd naar 1608 Mhz en nu start deze ook op ...aangezien er nu een Kingston hyperX ddr3 -1600 Mhz in zit
straks probeer ik deze weer op Automatisch in te stellen en zie ik wat dit geeft ( ben benieuwd )

--- Update ---

terug naar automatisch instellen geeft wederom een niet kunnen door starten naar Windows ...
ook het resetten van de bios zet alles weer naar de default settings en bijgevolg start hij dan ook niet door..
pas als ik de CPU frequentie instel naar 1600 Mhz start Windows door op ..
het resetten van de bios geeft als resultaat dat de CPU frequentie op 3200 Mhz staat het dubbele dus van hetgeen er nodig is !

--- Update ---

wel de pc draait met 16gb ram geheugen ... ik diende deze keer niets te veranderen betreffende de CPU frequentie ..

Ashampoo_Snap_2015.11.05_09h58m27s_001_.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
missie gelukt dus, das mooi
 
inderdaad ben er tevreden over ...
maar straf is het dat de klantendienst services ( deze techniekers ) het niet zagen nog thans zijn ze in de bios geweest om alles na te zien ...
aangezien alles op "auto" vermeld stond zullen ze gedacht hebben dat het controleren van de CPU frequentie niet nodig was ...
wel had ik het YouTube filmpje betreffende mijn probleem betreffende "het niet kunnen doorstarten naar Windows bij het plaatsen van nieuwe ram " niet gevonden dan zat ik nog steeds vast vermoed ik ...

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan