• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Is dit algemeen beleid van HP zover jullie weten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hotabibber

Gevestigd lid
Lid geworden
25 nov 2015
Berichten
287
Waarderingsscore
17
Indien dit in de verkeerde rubriek staat mogen jullie het verplaatsen, indien dit hier niet thuis hoort op het forum mogen jullie het verwijderen.

Gisteren voor iemand op een hp laptop van 2 1/2 jaar oud Windows 10 erop gezet. De aanschafprijs van deze laptop was ruim 1.200 euro.
Alles werkte perfect op de laptop behalve het geluid die kreeg ik voor geen meter aan de praat. Allerlei drivers e.d. geprobeerd.
Ik dan maar contact opgenomen met HP helpdesk voor technische ondersteuning hierop.
Moest het serie nummer doorgeven konden ze het nakijken. Aan de hand van het serie nummer zeiden ze tegen mij:
Meneer op deze laptop zit geen garantie meer om u te mogen helpen met deze vraag moet u eerst 40 euro betalen.
Ik werd me toen toch zo link tegen die vent die dit tegen mij zei dat wil je niet weten. Op een laptop die 2 1/2 jaar geleden gekocht is voor 1.200 euro geven jullie alleen maar ondersteuning op na betaling?
Nou zo'n super slechte service heb ik echt nog nooit mee gemaakt en al verrot scheldend gooide ik zeer boos de haak erop. Mijn kennis schrok zich behoorlijk van mijn reactie naar HP toe. Maar na uitleg hoe of wat begreep hij het 100 % volkomen.
Maar nu wil ik graag weten is dit algemeen beleid van hp dat je moet betalen voor serivce buiten garantie om of had ik een hele slechte medewerker aan de lijn?
Indien dit algemeen beleid is, ja dan ben ik genoodzaakt om HP volledig in de ban te doen.
Laptop terug gezet naar Windows 8.1 en het geluid werkt weer perfect.
Als ik model bij HP opzoek dan zie ik ook op de site van hun maar drivers staan tot Windows 8.1 en niet meer.
Heb de laptop niet hier verder. Modelnummer weet ik ook niet precies.
 
is dus een fout in win 10
hp heeft NOG de drivers niet,die zouden zomaar binnen kort kunnen komen.
Maar Inderdaad is dat een heel slechte service dat ze dat niet even zeggen,maar je wel geld af trogglen,heel slecht is dat.
Maar is volgens mij het beleid van de meeste merk pc's ,GELD GELD GELD.
 
Ik ken merken waaronder Medion die gewoon ook na de garantie perfecte service verlenen.

Vraag ook elders gesteld en daar kwamen ze met deze link:

http://www.best2serve.com/technical...mpaign=HPTPS&utm_content=voucher_hptchptpsoow

Dus het antwoord is helaas ja dit is algemeen beleid. Mag dus wel wat beter bekend worden voor het algemene publiek dat je dus geen service krijgt na garantie peridode bij hp tenzij je betaald.
 
Indien het een Probook is uit de business reeks, wat het waarschijnlijk wel geweest zal zijn, geldt inderdaad 1 jaar garantie en mag de HP support jou niet meer helpen. Dat is trouwens niet enkel bij HP zo.
 
het ligt er juist aan welke medewerker je aan de lijn heb en hoe verstaanbaar jezelf overkomt bij hen !
*zo heb ik meerdere malen met de HP technische dienst contact opgenomen ...
telkens was de betreffende laptop uit garantie ...
ik werd vervolgens telkens verder geholpen...ook heeft men meerdere keren moeten vaststellen dat mijn eerdere vermoeden bevestigd werd en nadien stuurde ze me dan gratis een vervangende HDD toe .
welliswaar zonder een besturingssysteem !(deze diende ik dan zelf te voorzien .)
*kwamen we tot de vaststelling dat het probleem niet online verholpen kon worden werd er een overleg gepleegd voor het verhelpen van het probleem zelf ...dit uitte zich nmaal in het naar hen toe sturen van de laptop waarbij de verzendkosten voor de eigenaar was en voor de herstelling zelf werd er iets van 35 aangerekend .. er zat tevens een verslag bij wat er vervangen diende te worden ..
nee ik heb geen klagen over de HP technische dienst na verkoop.
 
In feite kun je het HP niet kwalijk nemen. Je hebt een volledig werkende laptop en besluit zlf om deze van een ander, nieuwer besturingssysteem te voorzien. Als dit dan niet blijkt te werken kun je dit niet onder garantie laten repareren, simpelweg omdat er niets stuk is. Het oplossen van dit probleem zou onder support moeten vallen, en daar zul je voor moeten betalen. Om dan zo tekeer te gaan tegen de helpdesk van HP is wat mij betreft op het asociale af.....
 
In feite kun je het HP niet kwalijk nemen. Je hebt een volledig werkende laptop en besluit zlf om deze van een ander, nieuwer besturingssysteem te voorzien. Als dit dan niet blijkt te werken kun je dit niet onder garantie laten repareren, simpelweg omdat er niets stuk is. Het oplossen van dit probleem zou onder support moeten vallen, en daar zul je voor moeten betalen

hier sluit ik mij bij aan, dit zal waarschijnlijk ook in de garantievoorwaarden staan.
 
........... of, vrdat je HP belt, ga naar een computerforum zoals dit en kijk eerst eens wat voor hulp je daar (gratis) kunt krijgen.
 
Dit verhaal valt ook helemaal niet onder garantie, heeft hier totaal niets mee te maken omdat er niets kapot is.
Ik zou zeggen dit valt onder service als je de klant tevreden wilt houden doe je service gewoon gratis maar dat is kennelijk ver te zoeken bij hp. Gelukkig heb ik de fabrikanten zeg maar eigenlijk nooit nodig. Maar mijn ervaring met de helpdesk van HP is gewoon zeer slecht te noemen en voor mij reden om HP links te laten liggen als merk.
 
Heb dezelfde ervaring, na 2 jaar gaven ze geen info meer om het product weer werkend te krijgen, koop nu andere merken, lijkt mij logisch.
 
Jij hebt de complete type-aanduiding nog steeds niet gepost, waardoor iedereen blijft gissen en niet compleet kan helpen.

Indien het inderdaad om Beats Audio gaat in jouw notebook, downoad dan via HP-support de Beats Audio drivers voor Windows 8.1.
Die moet je gewoon kunnen installeren (met administratorrechten).
 
Laatst bewerkt:
Vaak moet je eerst de chipsetdrivers installeren vooraleer je de drivers voor audio moet installeren. Al geprobeerd?

--- Update ---

Dit verhaal valt ook helemaal niet onder garantie, heeft hier totaal niets mee te maken omdat er niets kapot is.
Ik zou zeggen dit valt onder service als je de klant tevreden wilt houden doe je service gewoon gratis maar dat is kennelijk ver te zoeken bij hp. Gelukkig heb ik de fabrikanten zeg maar eigenlijk nooit nodig. Maar mijn ervaring met de helpdesk van HP is gewoon zeer slecht te noemen en voor mij reden om HP links te laten liggen als merk.

Niet helemaal met je eens. Service is het als ze je ook na geruime tijd nog gratis assisteren bij het herstellen van de goede werking van het oorspronkelijke apparaat in de oorspronkelijke configuratie. Als ze iedereen gratis gaan helpen die zonder voorafgaand onderzoek zlf een ander OS installeert en daar vervolgens bij vastloopt gaan de prijzen van de apparaten rap omhoog. De support afdeling moet immers ergens van betaald worden?
Daarnaast ligt het manco niet bij HP maar bij Microsoft. Diens OS biedt blijkbaar geen ondersteuning voor jouw hardware. You're barking up the wrong tree.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit verhaal valt ook helemaal niet onder garantie, heeft hier totaal niets mee te maken omdat er niets kapot is.
Ik zou zeggen dit valt onder service als je de klant tevreden wilt houden doe je service gewoon gratis maar dat is kennelijk ver te zoeken bij hp.

Uiteraard niet, daarvoor zijn er ook andere hulpinstanties (forums en hersteldiensten). Het is normaal dat een fabrikant helpdesk zich daarmee niet gaat bezighouden. Ze kunnen het wel, maar dan moet je betalen. Bekeken vanuit die hoek, heb je dus prima service ontvangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan