• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Is het voordelig om PC up te graden dan een nieuwe te kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neok24

Nieuw lid
Lid geworden
22 mei 2018
Berichten
11
Waarderingsscore
1
Beste mensen,

Er zal zeker vaak gesproken zijn over deze topic, maar omdat niet elke pc hetzelfde is en ik beetje een leek ben stel ik de volgende vraag aan (hopelijk) wat ervaren mensen.

ik heb een game pc die ik over de jaren heen wat geüpgraded heb en mijn vraag is nu of ik deze nog een keer moet upgraden,
of gewoon een nieuw systeem moet kopen? Om de huidige en toekomstige games op een redelijk hoog grafisch niveau te kunnen spelen en uiteraard snellere laad tijden van de games.

Dit zijn de specs van mijn huidige PC:

-Intel(R) Core(TM) i7 860 2.80 GHz 64 bit Systeem (Windows 10)
-RAM 12 GB
-Gigabyte GA-P55-UD3
-AMD Radeon R9 200 Series 4GB
-Samsung SSD 850 EVO 500GB
-Samsung 1,5 TB SAT 2 HD154UI
-Beeldscherm Iiyama Gold phoenix

Waarschijnlijk ben ik wat vergeten voor de kenners dus als jullie mij willen helpen laat dan weten of je nog meer info nodig heb.
En eigenlijk is mijn vraag of het loont om te upgraden.

Ik hoor graag wat ik het beste kan doen.

Alvast bedankt!
 
Hoi Neok,

Welkom op dit geweldige forum!

Ik heb je topic verplaatst naar de plek Aanschaf en Advies. Daarnaast is het heel goed dat je zelf een topic heb aangemaakt over je vraag. Zo kunnen de mensen die je gaan helpen zich in dit topic focussen op jou probleem. Op die manier krijg je een helder verhaal.

Veel plezier op het forum.
 
Heb je momenteel problemen met het gamen? Zo ja, welke.

Het moederbord lijkt mij in dit systeem de zwakste schakel. Je zit stilaan op het einde qua updates voor dit moederbord. In mijn ogen stilaan een nieuw systeem in mekaar steken. De SSD, HDD, videokaart en beeldscherm kan je meenemen (en uiteraard keyboard en muis). Ik weet niet welk type van pc-case je nu hebt, kan misschien ook mee. Dus uitkijken naar moederbord, processor (+cooler), Ram en eventueel voeding. Tenzij je de "oude" wil verkopen en zelf een volledig nieuw systeem (laten) bouwen.
 
Laatst bewerkt:
Heb je momenteel problemen met het gamen? Zo ja, welke.
Thx voor de snelle reactie!

Ik ben een Total War fan dus ik speel graag hun games op de pc. Dus denk aan Totalwar: Warhammer 2,Atilla en de laatste thrones of britannia etc

Als ik de settings op Ultra zet dan ervaar ik een aardige lag en langzame laad tijden.

Ook bijv Hearts of iron IV ervaar ik aardige lag als ik alle graphics op ultra zet.
 
Wat ik reeds zei, geen geld meer investeren in "kleine" updates. Gewoon een nieuw systeem bouwen.
 
Wat ik reeds zei, geen geld meer investeren in "kleine" updates. Gewoon een nieuw systeem bouwen.

Oke dat is duidelijk. ;)
Dus een nieuw moederbord en processor is dus ''zonde'' van mijn geld zeg jij?
 
Neenee, zeker niet, zie bericht #3. Maar let op, dat zijn geen "kleine" updates meer.
 
Upgraden of updaten ? twee verschillende begrippen !
Ik ga mijn huidig systeem verbeteringen aanbrengen >> updaten , geheugen bijplaatsen bijv.
ik ga mijn systeem vernieuwen >> upgraden .
 
Voor een nieuw moederbord, processor (7de of 8ste generatie intel i7), CPU-cooler en DDR4 Ram zit je al rap aan 700 euro.
 
Voor een nieuw moederbord, processor (7de of 8ste generatie intel i7), CPU-cooler en DDR4 Ram zit je al rap aan 700 euro.

Ja daar zat ik dan ook aan te denken om z'n upgrade te doen.
 
Welk merk? Is het de R9 270X 4Gb DDR5, want da's op zich toch niet verkeerd om te gamen.
 
Kan altijd sneller en beter maar vooral ook duurder. Is vaak ook overkill. Eerst maar eens kijken wat deze kaart doet in een nieuw systeem. Mocht het niet voldoen, zijn er in de toekomst nog altijd verjaardagen, kerst- en nieuwjaarscadeaus, … ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan