Vraag Is Panda een goede antivirusscanner?

frederiek_1981

Junior lid
Lid geworden
5 aug 2019
Waarderingsscore
0
Punten
6
Leeftijd
39
Hallo iedereen,

ik gebruik nu panda dome( gratis versie) en tinyfirewall. ben ik daarmee goed beschermd ?

ik werk onder windows 10

ik gebruik google drive en megasync om op mijn gsm en tablet alle documentn ook te kunnen zien. ook heb ik een printer die via de wifi gaat om via tablet af te kunnen drukken.

ben ik dan goed beveiligd met de 2 bovenstaande programmas ?

Aarie25

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
12 apr 2013
Waarderingsscore
751
Punten
113
Leeftijd
40
Windows Defender komt tegenwoordig zeer goed uit de test en is ook gratis.
Maar de beste beveiliging is de persoon achter de computer :)

Tinyfirewall ken ik niet, dus daar kan ik weinig over zeggen.
Maar mijn voorkeur zal zelf de Windows Firewall hebben.

Johannes1956

Gevestigd lid
Lid geworden
27 apr 2019
Waarderingsscore
25
Punten
28
Leeftijd
64
Ja ,mijn voorkeur is ook de Windows Firewall en als oppassertje nog de Malwarebytes
dat is voor mij meer dan genoeg

Bokler

Nieuw lid
Lid geworden
28 mrt 2021
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
30
bedankt, wat ik zocht

Rubensky

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
17 okt 2011
Waarderingsscore
274
Punten
83
Bij voorkeur sluit ik mijn printer bedraad aan op mijn netwerk en schakel ik de wifi functie uit. Doordat er weinig updates komen voor de software van de printer is de wifi functie extra kwetsbaar.

Maar dan kan ik niet meer printen via mijn tablet? Jawel, dat heeft namelijk niet te maken met de wifi maar met het netwerk waar je inzit. Je tablet en de printer zitten in hetzelfde netwerk.

GeWij

Gevestigd lid
Lid geworden
16 feb 2016
Waarderingsscore
14
Punten
18
Leeftijd
46
Ook panda en malwarbytes. En game modus inschakelen als geen vertraging wil, met spelletje of wat anders dat veel verbruikt. Enkele andere plaatsten onaangekondigd reclame banners in mijn mail, was de reden. Maar antivirus zal ook wel verborgen addertjes onder het gras hebben. Was één laatst niet in opspraak die verzamelde gegevens voor grof geld doorverkocht ? Zij waren gesnapt, maar zullen wel meer zijn die zulke praktijken op na houden, maar aan het gratis gebruik er van zal niet liggen, betaald misschien ook, je moet toch wat.

Alleen omdat iets goedkoop is, betekent dat niet gelijk dat het ook beter is (Tooske Ragas, om maar even gewoon te tutoyeren,....... op haar sarcastischt).

Laatst bewerkt:

gouwepeer

geen apple
Lid geworden
3 apr 2010
Waarderingsscore
37
Punten
28
Doordat er weinig updates komen voor de software van de printer is de wifi functie extra kwetsbaar.
Zijn er daarbij bepaalde merken die extra kwetsbaar zijn? Zelf heb ik mijn HP OfficeJet Pro 7740 via wifi verbonden, maar volgens mij komt daar zo nu en dan wel eens een softwareupdate op binnen.

Rubensky

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
17 okt 2011
Waarderingsscore
274
Punten
83
Eigenlijk geldt dit voor al deze apparaten.

Nieuwste berichten

Bovenaan Onderaan