• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Is Panda een goede antivirusscanner?

Status
Niet open voor verdere reacties.

frederiek_1981

Bekend gezicht
Lid geworden
5 aug 2019
Berichten
120
Waarderingsscore
1
Hallo iedereen,

ik gebruik nu panda dome( gratis versie) en tinyfirewall. ben ik daarmee goed beschermd ?

ik werk onder windows 10

ik gebruik google drive en megasync om op mijn gsm en tablet alle documentn ook te kunnen zien. ook heb ik een printer die via de wifi gaat om via tablet af te kunnen drukken.

ben ik dan goed beveiligd met de 2 bovenstaande programmas ?
 
Windows Defender komt tegenwoordig zeer goed uit de test en is ook gratis.
Maar de beste beveiliging is de persoon achter de computer :)

Tinyfirewall ken ik niet, dus daar kan ik weinig over zeggen.
Maar mijn voorkeur zal zelf de Windows Firewall hebben.
 
Ja ,mijn voorkeur is ook de Windows Firewall en als oppassertje nog de Malwarebytes
dat is voor mij meer dan genoeg
 
Bij voorkeur sluit ik mijn printer bedraad aan op mijn netwerk en schakel ik de wifi functie uit. Doordat er weinig updates komen voor de software van de printer is de wifi functie extra kwetsbaar.

Maar dan kan ik niet meer printen via mijn tablet? Jawel, dat heeft namelijk niet te maken met de wifi maar met het netwerk waar je inzit. Je tablet en de printer zitten in hetzelfde netwerk.
 
Ook panda en malwarbytes. En game modus inschakelen als geen vertraging wil, met spelletje of wat anders dat veel verbruikt. Enkele andere plaatsten onaangekondigd reclame banners in mijn mail, was de reden. Maar antivirus zal ook wel verborgen addertjes onder het gras hebben. Was één laatst niet in opspraak die verzamelde gegevens voor grof geld doorverkocht ? Zij waren gesnapt, maar zullen wel meer zijn die zulke praktijken op na houden, maar aan het gratis gebruik er van zal niet liggen, betaald misschien ook, je moet toch wat.

Alleen omdat iets goedkoop is, betekent dat niet gelijk dat het ook beter is (Tooske Ragas, om maar even gewoon te tutoyeren,....... op haar sarcastischt).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eigenlijk geldt dit voor al deze apparaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan