• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

ISDN-splitter of Netwerk Switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1968

Vaak hier
Lid geworden
3 feb 2004
Berichten
949
Waarderingsscore
2
Goedemiddag,

Ik wil mijn desktop en mijn laptop aan dezelfde netwerk kabel kunnen hangen. Het is natuurlijk onhandig om steeds de kabel te moeten verwisselen.
Ik wil mijn desktop en laptop niet tegelijk gebruiken. Wat heb ik nodig: een netwerk switch of een ISDN-splitter?

Alvast bedankt.
 
Nee, klopt. Ik wil zowel de desktop als de laptop aan de lan-draad hangen, dus niet via Wifi. Ik wil niet steeds de lan-draad moeten verwisselen tussen beide apparaten. Daarom wil ik de lan-draad graag splitsen, zodat zowel de desktop als de laptop met een lan-draad verboden zijn. Ik wil de desktop en de laptop niet tegelijk gebruiken, maar om en om. Vandaar mijn vraag.
 
Je geeft niet een echt antwoord, waar komt die huidige lan kabel dan vandaan?
Uit de modem router? dan een switch gebruiken of een kabel naar die modem/router leggen.

Heb je nu een modem/router of niet of alleen een modem?


Bij een ISDN splitter heb je 2 modems nodig.
 
Ik zal het proberen duidelijker uit te leggen: ik heb een lan-draad die via het modem naar mijn desktop loopt en in de LAN-aansluiting van mijn desktop zit. Ik wil echter ook mijn laptop aan diezelfde draad hangen, zodat ik mijn laptop niet via de Wifi hoef te verbinden met internet. Met slechts 1 kabel, zoals nu, zou ik de draad steeds moeten wisselen tussen mijn desktop en mijn laptop. Daarom wil ik graag een splitter hebben. De draad die nu in mijn desktop zit gaat dan in de ene kant van de splitter. Aan de andere kant van de splitter worden dan 2 draden aangesloten, waarvan er 1 in mijn desktop gaat en 1 in mijn laptop.
De vraag is nu: wat voor soort splitter moet ik daarvoor hebben? Het is denk ik wel van belang dat ik de desktop en de laptop niet tegelijk wil gebruiken, maar om en om. Welke splitter heb ik dan nodig?
 
Een switch. Werk hier net zo: laptop en desktop op één kabel vanaf het modem.
Bovendien zijn ook twee printers en een access point op dezelfde switch aangesloten.
Works like a charm!
 
Ik heb overigens deze:

1359898
 
Bestanden delen doe ik eigenlijk nooit. Ik wil gewoon simpel mijn lan-signaal over 2 draden verdelen. Is een switch ook nog voor andere zaken handiger, of kan ik daarvoor de kabel Splitter van Bol.com kopen?
 
als je geen extra kabel rechtstreeks van je modem/router kan trekken heb je een switch nodig.
je kan prima beide apparaten tegelijk gebruiken met een switch
 
Ik zou hier inderdaad ook een switch aanbevelen en geen splitter. Gewoon omdat de prijs nagenoeg hetzelfde is en een switch een stuk meer functionaliteit biedt. Daarnaast zoals gezegd werken splitters soms niet goed. Wat @wifoyir215 aandraadt als switch is een goedkope praktische switch.
 
Let wel op dat die switch van wifoyir215 een max. 100 Mb switch is (Fast Ethernet). Een 1000 Mb (Gigabit) is duurder:

Netgear GS105 netwerkswitch

Voor gewoon gemiddeld Internet is de 100 Mb overigens wel genoeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan