• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Java toepassing

Status
Niet open voor verdere reacties.

catmen

learning senior
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
807
Waarderingsscore
31
Hallo, in het verleden maar ook nog recent kreeg ik een melding dat er een upgrade was voor Java, ik zal dat om één of andere reden wel eens geïnstalleerd hebben vermoedelijk omdat het noodzakelijk was (voor een ID kaartlezer misschien?) , maar waarvoor dient deze software eigenlijk? en is hij nodig ? kan ik deze toepassing verwijderen zonder echte PC og software problemen? want zo is er ook een apple toepassing quicktime dat gebruikt word door bvb adobe premiere elements maar naar ik verneem al jaren niet meer aangepast is.
thx
catmen
 
Meeste websites gebruiken Java niet meer en kan ipp weg, als er eentje er toch om vraagt installeer je hem weer eventueel.
 
Dat de meeste website geen java meer gebruiken, is verkeerd inzicht.
Maar de javaengines in de browsers maken Java als installatie overbodig.
 
Als je geen games online speelt die Java gebruiken kan het gewoon weg, of je moet nog oude Adobe meuk willen gaan gebruiken, heb je dan nodig voor de installatie.

Voor filmpjes wordt het door websites vrijwel niet meer gebruikt en browsers gebruiken een plug-in als je Java wilt hebben, alleen Edge niet.
 
Ok dan smijt ik hem er af, hoe minder er op mijn PC staat hoe beter tenzij het nodig is voor een goede werking.
catmen
 
Na de verwijdering van Java de PC opnieuw opstarten om de Java instellingen in Windows zelf ook te laten verdwijnen!
 
Ik wou inloggen in Doccle (on line documenten voor banken FOD financiën en nog een boel andere) en dat kan alleen met je ID kaart en dito kaartlezer en als ik dat doe krijg ik de vraag om Java te installeren, blijkbaar werkt het gebruik van die ID kaartlezer niet zonder Java, dus moest het terug installeren.
catmen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan