• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Java update

Status
Niet open voor verdere reacties.

catmen

learning senior
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
807
Waarderingsscore
31
Hallo,
ik krijg al een aantal dagen het bericht in windows 10 dat er een java (van oracle blijkbaar) update beschikbaar is ,mogelijk is dat onontbeerlijk voor de goede werking van je PC maar is dat zo? voor welke programma's is het nodig, want ook quicktime is out dated maar wel nodig in rudimentaire installatie voor adobe premiere elements, je kan deze software wel niet missen voor goede werking van PE
Thx
catmen
 
Vooral voor internet games werd het veel gebruikt maar nu vrijwel niet meer.
Wat er nu voor wordt gebruikt, geen idee eigenlijk.
Ju kunt hem ook uitschakelen i.p.v. deïnstalleren.
 
Hallo,
ik krijg al een aantal dagen het bericht in windows 10 dat er een java (van oracle blijkbaar) update beschikbaar is ,mogelijk is dat onontbeerlijk voor de goede werking van je PC maar is dat zo?

Waarschijnlijk als je het gaat updaten geeft hij aan dat jij het al meer dan 6 maanden niet hebt gebruikt en krijg je daar een optie te zien om het te verwijderen.
Maar zoals al aangeven kun je Java gewoon verwijderen.
 
heb het van mijn PC gegooid, we zien wel of er een program er naar vraagt, ik meen me nu wel te herinneren dat het moest geïnstalleerd worden toen ik mij ID kaartlezer wou gebruiken voor o.a de belasting aangifte en waar ik dus mijn ID kaart moest insteken om me te verifiëren of vergis ik me?

catmen
 
Dat zou goed kunnen, ik laat de aangifte doen, dus heb ik geen idee of je daarvoor Java nodig hebt. Maar mocht je het voor een aangifte nodig hebben kun je het altijd even erop zetten en daarna weer verwijderen.
 
Wat er nu voor wordt gebruikt, geen idee eigenlijk.

Sommige printers (o.a. Xerox) vragen een java installatie op je PC om deze op afstand te kunnen beheren. Daarnaast zijn er in de IT nog wel hardware zaken met interface te vinden waarvoor (helaas) nog altijd Java nodig is.
 
Tja zou het (Java) dan er dan terug even kunnen op zetten en terug wegdoen nadien, maar stel me dan ook de vraag, zou ik die moeite dan wel doen, doet Java kwaad aan mijn veiligheid of pc? neemt het veel plaats in op de hd ik vermoed het niet, als echter zou blijken dat het gewoon overbodige software is dat door niets word gebruikt tja dan is het zinloos om het te laten staan.
catmen
 
Java is niet het meest veilige programma dat er is. En er komen veel updates voor die je moet doen. Als je er geen gebruik van maakt zou ik er wegblijven en je pc er niet mee bevuilen.
 
Sommige printers (o.a. Xerox) vragen een java installatie op je PC om deze op afstand te kunnen beheren. Daarnaast zijn er in de IT nog wel hardware zaken met interface te vinden waarvoor (helaas) nog altijd Java nodig is.
De vraag is wat er nu wordt gebruikt i.p.v. Java....voor internet games b.v. of bij het installeren van idd printersoftware zoals vrougah voor HP.
 
Het overgrote deel van de vroegere Java gebruikers is overgegaan op HTML5.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan