• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

javascript meerdere keren gebruiken in webpagina.

Status
Niet open voor verdere reacties.

markvelde

veldesign
Lid geworden
9 aug 2006
Berichten
818
Waarderingsscore
6
Hallo,

mijn vraag is: kan ik javascript meerdere keren gebruiken in webpagina?
In mijn website staat een javascript dat afbeeldingen weergeeft.
Nu wil ik op dezelfde pagina hetzelfde script gebruiken maar dan met andere afbeeldingen.
Ik heb al gegoogled maar weet niet goed hoe ik dat moet omschrijven.
Iemand een idee of tip?

Veldesign
 
Dag Markvelde,

Het is zeker mogelijk om een script meerdere malen te gebruiken. Hiervoor hebben we in programmeertalen iets als "Functies". Deze laten je toe om je code zo algemeen mogelijk te schrijven en het door de naam die jij deze functie gegeven hebt, meerdere malen te gebruiken.

Een klein voorbeeld in pseudo code:

Code:
function mijnFunctie(var mijnAfbeeldingURL) {

// hier je code om de afbeelding te tonen

}

Deel gerust je code hier, dan kunnen we je gerichter een antwoord geven en mogelijk het probleem samen met jou oplossen.
 
Hallo, bedankt voor je reactie,

mijn oplossing, om meerdere malen het script te gebruiken heb ik deze gekopieerd,
ieder script aangepast en in mijn html pagina een link gemaakt naar het desbetreffende script in mijn map.
werkt prima voor iemand die niet zo thuis is in javascript/php.
 
Dit wil zeggen dat voor elke keer dat je het script wil hergebruiken, jij een nieuw javascript bestand hebt aangemaakt?
Met behulp van functies bekom je een netter resultaat, maar indien jij tevreden bent met je oplossing, dan is dit ook goed uiteraard. Misschien dat je later wel in aanraking komt met functies en je website optimaliseerd wanneer je de tijd vind.

Veel success ermee!
 
De laatste tijd ben ik zelf erg gecharmeerd van de cursussen van SoloLearn. Hier zit ook een cursus JavaScript tussen: https://www.sololearn.com/Course/JavaScript/
De cursussen zijn gratis en zijn te doen op bijna elk apparaat (ze hebben ook apps voor op de mobiel, kun je tijdens het reizen leren).

Misschien nog een idee om daar eens tussen te kijken. Je leert er heel veel van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan