• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost "Je hebt geen toestemming om de app Microsoft Word.app te openen."

Status
Niet open voor verdere reacties.

bolletjeb

Nieuw lid
Lid geworden
3 jan 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Als ik Word probeer te starten op mijn MacBook krijg ik de volgende mededeling: "Je hebt geen toestemming om de app Microsoft Word.app te openen."

Dat is dus duidelijk: ik kan Word opeens niet meer openen. Maar wat kan de oorzaak zijn? Is er iets veranderd sinds 1 januari? Ik zie bij toegangsrechten ook niet wat ik zou kunnen doen om de boel weer aan de gang te krijgen.
 
Probleem is intussen opgelost. Bij de toegangsrechten bleek de admin uit het rijtje gekieperd! Begrijp niet hoe dat spontaan heeft kunnen gebeuren, maar na toevoeging van 'admin' kan ik Word nu weer gewoon openen.
 
Fijn dat je het alweer hebt opgelost!
 
bolletjeb, ik heb hetzelfde probleem sinds Big Sur op mijn iMac, gebruik Microsoft 365 en na installatie van Big Sur, dat overigens verder prima werkt, krijg ik ook deze melding steeds, maar alleen bij de eerste keer na het her- of opstarten van de Mac. Nadat ik dan de melding heb weggeslikt, dan start Excel of Word direct wel, totdat ik weer een keer een herstart heb gedaan, dan volgt dezelfde procedure. Ik zag op dit forum dat jij het hebt opgelost, iets met admin toevoegen, maar hoe en waar dan? Zie enkele details graag tegemoet, waarvoor alvast mijn dank! Groet Ronaldo46
 
Ik heb hetzelfde probleem sinds de update van OS Big Sur 11.2.3
Dus zou ook graag willen weten hoe dit op te lossen is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan