• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Kabel internet van pc via bluetooth op telefoon te kunnen gebruiken

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166019
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 166019

Gast
Zoek manier om kabel internet van PC via bluetooth op telefoon te kunnen gebruiken. Al wat afgezocht, maar vind vooral manieren om van telefoon een hotspot te maken. Een site kunnen vinden waar lijkt dat het wordt uitgelegd (zou link plaatsen, maar weet "nog" niet hoe hier, titel site is "How to use bluetooth to get internet connection" bij mij in firefox komt die dan bovenaan in beeld), maar benamingen van noemers die daar op een gegeven moment worden gebruikt vind ik niet onder windows 8.1 zoals local area network connection. Iemand een idee of het mogelijk is (lijkt me haast wel als het andersom ook kan, toch ?) om dit voor elkaar te krijgen. Heb telefoon al verbonden met pc, geeft dat ook aan in adapter instellingen, maar niet dat het een netwerkverbinding is, bij nieuwe verbinding maken zoekt die naar apparaten maar vind de telefoon dan niet, terwijl de telefoon zelf wel via bluetooth met pc heb kunnen verbinden zodat die ook met pc app communiceerd (Pc suite). Lang verhaal, bedankt voor lezen tot zover (tenzei je/u onderaan bent begonnen met lezen, grapje beetje flauw) Dus, iemand idee misschien ? Ps Misschien had beter onder Netwerk kunnen plaatsen achteraf, sorry.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom internet via bluetooth.
Heeft jou kabelmodem geen WLAN?
 
jij wilt met andere woorden internet verbinding verkrijgen via een bluetooth verbonden gsm of smartphone.. lees dan eens het volgende na .. How to Get Internet With a Bluetooth-Enabled Cell Phone
Ja, dat is dus net niet mijn bedoeling, dit is om een pc een telefoon zijn internet verbinding te gebruiken om te ... internetten. leek mij nuttig om het andersom voor elkaar te krijgen daar mijn mobiel geen Wiefie heeft (die arme vrijgezel, hoh hoh). Kan dan dus bijvoorbeeld met de pc aan, en automatisch afsluiten , nog beetje internetten op telefoon. Of in de keuken even een recept na kijken, en wat misschien meer.
 
Waarom internet via bluetooth.
Heeft jou kabelmodem geen WLAN ?
Oké, moest even opzoeken wat dat was, en mogelijkheid om via bluetooth router wat voor elkaar te krijgen, als goed begrijp. Maar die zijn me wat te prijzig te voor dit. (Slicke avatar trouwens, zijn daar meer van in omloop, of bent u gewoon overal en nergens, of of, laat maar, gaat me niks aan viel me zo op).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat je beter een budget Android toestel kunt kopen.
Dat werkt allemaal een stuk handiger.
 
Stuit op denk ik laatste obstakel, gekoppeld bluetooth apparaat moet opgenomen in bluetooth netwerk. In netwerkcentrum bij adapter instellingen wijzigen kan je
bij het blutooth netwerk icoontje (blueooth) apparaten toevoegen, druk je daarop dan gaat die vervolgens zoeken naar bluetooth apparaten. Maar vind die nu niks. Eerder toen amper wist wat daar deed, vond die dacht te herinneren mijn beide telefoons, en heb toen één weten te koppelen (apparaat 1 en apparaat 2 of iets, wist niet welke welke was iig) heb toen mijn andere oude telefoon gekoppeld gehad, en gaf die ook in netwerk centrum aan als internet verbinding (met nog wat handelingen vooraf daaraan gegaan om dat zover te krijgen), telefoon internet werkte niet, vanwege configuratie fout melding, maar is ook een nogal oudje. Maar nu krijg ik bijde telefoonds niet meer herkend, tv van de buren vind die wel (met wachtwoord opgeven om te koppelen heb ik maar "Dag buurman" ingevuld, leuk hè?). Maar geen telefoons dus, apparaten zijn goed voor ontvangst ingesteld, en kan bv foto's gewoon naar pc overbrengen. En onder sectie bij het bluetooth icoon ergens staan ze ook aangegeven als verbonden met de pc. Mijn vraag dus eigenlijk. Weet iemand of in plaats van weer apart naar de telefoons laten zoeken, je ook direct op één of andere manier in bluetooth netwerk op kan laten nemen, de pc herkend ze namelijk dus gewoon al als gekoppeld. Lang verhaal. Alvast misschien bedankt.
 
Lijkt op dat alleen met windows telefoon een mogelijkheid is, dus deze kan op slot (a.u.b.).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan