• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

kalender in de taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Slawomir69

Nieuw lid
Lid geworden
19 jan 2023
Berichten
8
Waarderingsscore
1
op mijn laptop heb ik bij kalender/tijd in de taakbalk/rechts beneden/ een ...normaal beeld, zie mijn screenshot, op mijn desktop heb ik een ander beeld dat ik niet wil hebben. beide computers hebben windows 11. dit heeft te maken met die focus functie/sessie. op beide computers zijn dezelfde instelling- focus is uitgeschakeld. hoe kom ik bij deze kalender die ik op mijn laptop heb?

Schermopname (94).pngSchermopname (6).png
 
Ik ben benieuwd naar de antwoorden. Ik heb toevallig windows 10 en 11 open staan. Windows 10 ziet er zo uit als het onderste gedeelte. En windows 11 als de bovenste (dus zonder de tijd).

Maar ik krijg niet gevonden hoe je het anders instelt. Alleen dat je de meldingen uit kunt zetten of de focus aan. Maar niet om de datum en tijdinstellingen te veranderen als je op de klok klikt.
 
Hallo,

Dit is nieuw in Windows 11 en het heet het Meldings notificaties schermpje, deze geeft vele meldingen aan.
Zowel belangrijke als herinneringen, dit schermpje is niet weg te krijgen maar wel geheel aan te passen naar wensen.
Lees deze uitleg maar eens door Meldingen aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
mijn laptop en desktop hebben dezelfde instellingen wat dit betreft ..op mijn desktop had ik deze kalender zoals op mijn laptop....dit is ,niet zo lang geleden, van zelf veranderd. Gelukkig maar op mijn laptop is dit niet veranderd...hoe kom ik op mijn desktop bij de laptop versie?
 
Hallo,

Kijk eens welke Windows versie jij op je laptop heb.
Type hiervoor winver in de zoek veld en klik enter, dan opent een schermpje met de info.
 
desktop -
Editie Windows 11 Home
Versie 22H2
Installatiedatum ‎5-‎10-‎2022
Build van besturingssysteem 22621.1105
Ervaring Windows Feature Experience Pack 1000.22638.1000.0

laptop -
Editie Windows 11 Home
Versie 22H2
installatiedatum ‎6-‎1-‎2023
Build van besturingssysteem 22621.1105
Ervaring Windows Feature Experience Pack 1000.22638.1000.0
 
Windows 10 ziet er zo uit als het onderste gedeelte. En windows 11 als de bovenste (dus zonder de tijd).
Waar klik jij dan op?
Als ik in mijn W10 (ook 22H2) rechts op de datum met de tijd klik krijg ik wel dat het er uit ziet zoals in het onderste scherm, dus met de tijd erbij, maar ter grootte als van het eerste schreenshot.

@Slawomir69 Staat op laptop en desktop ook de resolutie hetzelfde ingesteld? En niet bij een van de twee de schaal/grootte op 125% of zo?
 
Waar klik jij dan op?
Ik klik met de linkermuisknop op de tijd en datum in de taakbalk. Ik kan het even niet testen onder w10, machine staat niet aan. Maar die resolutie zou ook nog kunnen inderdaad. In W11 heb ik geen tijd, hele handleiding van abbs doorlopen, maar geen veranderingen. Mijn meldingen vak is zoals gewenst, in winterslaap! Dus belletje met een zz erin.

Klik ik met rechts dan kan ik de instellingen wijzigingen (datum en tijd, en meldingen) in W11.
 
Mijn meldingen vak is zoals gewenst, in winterslaap! Dus belletje met een zz erin.

Klik ik met rechts dan kan ik de instellingen wijzigingen (datum en tijd, en meldingen) in W11.
jij heb dan de focussessie ingeschakeld m.a.w. niet storen staat bij u aan ..

je kunt dit uitzetten door deze sessie te beeindigen .
Ashampoo_Snap_vrijdag 20 januari 2023_20h14m44s_001_.jpg
 
1.dus volgens jullie allemaal is het niet mogelijk deze ...kleine versie, zie boven 15.41 , te krijgen?
Beide computers hebben w 11. 2. ik wil die meldingen- focussen en sessie ...niet zien. wat betreft focus heb ik alles uitgezet.3. hoe kan ik die focus helemaal uit windows verwijderen, via regedit?
 
dus volgens jullie allemaal is het niet mogelij
Euh... niet allemaal, ik heb er niets over gezegd, kan ik ook niet, heb geen w11. Maar als het in W10 kan zou ik het al raar vinden als het met W11 niet zou kunnen. Volgens Roxmarie heeft zijn het in W11 ook zo klein alleen zonder de tijd.
 
heb dan de focussessie ingeschakeld m.a.w. niet storen staat bij u aan ..

je kunt dit uitzetten door deze sessie te beeindigen .
Dankjewel, ik weet dat het bij mij zo staat.
Is dit de reden dat het vak zo groot is?
Wat ik ook probeerde, het vak kalender bleef zo groot.
2e tip abbs ga ik later uittesten.
 
mijn laptop met w 11 heeft de laatste update en die heeft mijn mooie kalender/klok veranderd in deze die ik op mijn desktop heb -die met focus onder- ! wat jammer . mijn wensen blijven 1. is het niet mogelijk die vorige kalender terug te zetten? 2.bij deze met focus: hoe kan ik die meldingenvenster verwijderen, boven deze kalender /alle meldingen zijn uitgezet/.hoe kan ik deze focus uitschakelen zodat ik deze niet meer te zien krijg onder deze kalender? zonder die 2 zou ik dit met moeite aanvaarden..
 
Ik vrees dat het weer zo'n niet handige c.q. fijne wijziging van Microsoft is, waar weinig aan te doen valt.
Ik heb de tips van abbs nagelopen en het bleef er nagenoeg hetzelfde uitzien.
Alleen de video heb ik nog niet bekeken en uitgevoerd.
 
microsoft nl heeft me laten weten dat er niets is aan te doen met deze nieuwe kalender en focus sessies.ze hebben me geadviseerd deze opmerkingen door te geven via hun feedback hub en dat ga ik zeker doen want ze bedenken altijd iets wat wij klanten niet mogen/kunnen aanpassen naar onze wens. bedankt allemaal en dit is einde case...
 
Ik zit het DEV-channel van het Windows Insider Program en zal het eveneens melden bij mijn volgende verslag aan Microsoft. Soms moeten we gewoon aanvaarden wat ons aangereikt wordt, zoals zovele dingen in het leven, maar het is al gebleken dat er wereldwijd via het insider program meldingen worden gemaakt waar ook effectief rekening mee wordt gehouden bij een van de volgende updates/upgrades. Een mooi voorbeeld daarvan is het terug kunnen maken van mapjes in de start van W11 en tabbladen in de verkenner van W11. Vaak is het ook wel dat we ons neerleggen bij vernieuwingen en na enkele maanden al vergeten zijn hoe het ervoor was ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan