• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan bestand niet uploaden: "u bent niet bevoegd om dit bestand te openen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjan1987

Nieuw lid
Lid geworden
3 feb 2014
Waarderingsscore
0
Hallo,

Sinds een paar maanden ben ik bij verschillende PC's hetzelfde probleem tegen gekomen.

In het kort komt het er op neer, dat je van de-een-op-andere-dag geen bestanden meer kan uploaden als bijlage in je mail of website.

Het lijkt een probleem te zijn met de map-machtigingen, maar de map is niet "alleen lezen", en ben ook eigenaar en ingelogd als administrator.

Verder treed het probleem alleen op bij "reguliere" bestanden zoals .doc, .jpg en .pdf.... bij .psd of .rvt bestanden heb ik geen problemen. Zelfs als ik het bestand hernoem kan ik gewoon uploaden.

Ook zit het 'm alleen in de mijn-documenten map, als ik het bestand kopieer naar gedeelde doc's of desktop is er geen probleem.

Normaal gebruik ik Chrome, maar IE heeft hetzelfde probleem.

Wie heeft er een idee waar het probleem zit, of nog liever.... de oplossing?

Alvast bedankt!
Groeten, Arjan

Beste ixi12,

Bedankt voor je reactie, deze links had ik zelf nog niet gevonden :biggrin:

Helaas kom ik er nog niet veel verder mee, ik werk overigens met Win7 PRO en niet met Server2003. Maar in basis komt het op hetzelfde neer.

De PC's waar ik de problemen heb geconstateerd draaien niet in het zelfde netwerk en hebben verder ook niks met elkaar te maken. Dat is ook het gekke ervan. Die van mij (laptop) draait wel in een netwerkopstelling maar de andere (PC en laptop) worden bij verschillende kennissen thuis gebruikt.

Als het goed is hier onder een screenshot van de instellingen.
map-machtigingen.jpg

Alvast bedankt voor je reactie!

Ook zit het 'm alleen in de mijn-documenten map, als ik het bestand kopieer naar gedeelde doc's of desktop is er geen probleem.

Wat maar heel normaal is, omdat mijn documenten een persoonlijke map is .

Wat maar heel normaal is, omdat mijn documenten een persoonlijke map is .

Je bedoelt dat hij niet gedeeld is? Dat is hij namelijk wel.

De Home-Users account heeft inderdaad minder rechten (alleen lezen, uitvoeren en weergeven), maar als ik dit aanpas is er geen verschil.
Ik snap niet zo goed waar dit account vandaan komt, ik ben namelijk de enige gebruiker en het gast-account staat uitgeschakeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan