• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan bestanden op externe harde schijf niet bereiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

N.M

Nieuw lid
Lid geworden
6 okt 2020
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb een externe harde schijf van een paar jaar oud. Ik wilde deze zojuist openen op mijn laptop (windows 10) maar er kwam geen popup op het scherm. Als ik 'apparaten en printers openen' selecteer onderin mijn taakbalk zie ik de schijf er wel tussen staan (op een andere manier kan ik hem niet vinden). Als ik dan met rechter muisknop klik en dan 'door bestanden bladeren' selecteer kan ik niet verder klikken en is 'USB-station (D)' lichtgrijs. (sorry ik ben niet zo'n held met computers, vandaar de simpele bewoording ;))
Ik kan dus niet bij de bestanden komen die er op staan.

Is er iemand die weet hoe dit zit?
 
Kijk eens in schijfbeheer, zoeken en diskmgmt.msc intrommelen, openen als admin.
Hoe staat hij daar?
 
N.M.,

Als eerste hartelijk welkom bij het NCF!

Je zegt simpele bewoording maar daarmee geef je wel een hoop nuttige informatie en dat is fijn.
Heb je de schijf al gevonden in het schijfbeheer?
Als je de schijf aansluit op de computer blijft deze dan helemaal stil of begint hij geluid te maken (zachtjes te brommen?)
 
Hallo,

Ik heb een screenshot van de schijfbeheer toegevoegd in de pdf. Ik kan er niet helemaal uit op maken of hij er nu wel of niet tussen staat, omdat er wel 'verwisselbare schijf D' staat maar hier 'geen medium' onder staat. Misschien dat jullie er iets wijzer van worden :blush: De externe harde schijf maakt trouwens ook geen brommend geluid wanneer ik hem aansluit. Er brandt wel een lampje op de schijf om aan te geven dat deze aan is, en ook de laptop maakt een geluidje als ik hem koppel.

In ieder geval alvast bedankt voor de reacties.
 

Bijlagen

  • Doc1.pdf
    129,5 KB · Weergaven: 14
Indien een WD dan kun je er niets mee, anders openmaken en de schijf zelf aan een SATA poort hangen.
Probleem kan de inwendige sata naar USB adapter zijn.
 
Heb je de mogelijkheid om hem even aan een andere computer te hangen?
om problemen met de laptop uit te sluiten
 
Heb je de mogelijkheid om hem even aan een andere computer te hangen?
om problemen met de laptop uit te sluiten
Bedankt voor de tip. Dit had helaas geen effect
 
Bedankt voor alle info! Hoe groot schatten jullie de kans dat een computer bedrijf/ict bedrijf de bestanden op mijn harde schijf nog kan redden?
 
Die kans schat ik redelijk hoog heb je de hdd al uit zijn behuizing gehaald en het rechtstreeks geprobeerd liefst met een desktop dat is makkelijker aansluiten

@ lange pier wat bedoel je met een WD?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan