• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan de sectie Handleidingen en Tutorials weer afgeschermd worden?

porrelaar

Senior
Lid geworden
17 nov 2011
Berichten
16.735
Waarderingsscore
333
Beste teamleden van het NCF,

Het valt mij op dat de laatste weken door nieuwe leden -uit onbekendheid met het forum- vaak een hulpvraag wordt gesteld in de sectie Handleidingen en Tutorials.
Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Een teamlid moet die vraag dan later weer verplaatsen naar het juiste forumonderdeel.
Dat is extra werk dat niet nodig zou hoeven zijn. Ik kan me nog goed herinneren dat gewone leden vroeger zelf geen topic konden aanmaken in de sectie Handleidingen en Tutorials. Dat was voorbehouden aan teamleden. Dat gewone leden dit nu wel kunnen doen komt volgens mij door de verandering van de forumsoftware (van vBulletin naar XenForo), waardoor sommige machtigingen zijn gewijzigd.

Mijn voorstel is om te regelen dat gewone leden, net als vroeger, zelf geen topic kunnen plaatsen in de sectie Handleidingen en Tutorials. Dus terug naar zoals het vroeger was.
Kunnen gewone leden dan helemaal geen handleidingen meer maken? Jawel, net zoals vroeger: zij kunnen hun handleiding dan plaatsen in het onderdeel Tijdelijke handleidingen: https://www.nationaalcomputerforum.nl/forums/tijdelijke-handleidingen.46/
En bovenaan staat daar duidelijk te lezen: "Plaats in deze categorie je tijdelijke tutorials en handleidingen, daarna zal een moderator of admin ze naar het juiste deelforum verplaatsen."
 
Helaas - alles daarvoor is al geregeld middels Admin - echter tot nu toe zonder effect te hebben.
 
Jammer Abe. Als jij het als admin niet voor elkaar kunt krijgen, dan houdt het op.
 
Ik ben benieuwd - ik heb een en ander veranderd - mogelijk dat het de oplossing is.
 
Yep, het is je gelukt!
Wanneer ik nu naar het onderdeel Handleidingen en Tutorials ga, dan zie ik niet meer de knop Start topic. Het is dus vanaf nu voor mij, als gewoon lid, niet meer mogelijk om daar een topic te starten.
Ik heb ook gekeken in een aantal subforums van Handleidingen en Tutorials. Ook daar ontbreekt voor mij de knop Start topic.
In de subsectie Tijdelijke handleidingen kan ik nog wel een topic starten.
Prima. Operatie geslaagd.
 
Fijn en bedankt voor het onderzoeken van de nieuwe instellingen en de terugmelding daarvan.
 
Ja, heel apart dat Lange Pier daar wel een topic kan aanmaken. Ik kan echter niet op zijn topic reageren. En ja, ik ben wel ingelogd:

5ad9ed67a7cdf-Wie_kunnen_geen_nieuwe_topics_aanmaken____Nationaal_Computer_Forum.png
 
@Lange Pier Als jij nu uitlogt en daarna opnieuw inlogt op het NCF, kun je dan nog steeds een nieuw topic aanmaken in de sectie Handleidingen en Tutorials?
 
Probeerde er inderdaad al op te letten de topics zo snel mogelijk te verplaatsen voor nu is dat niet meer nodig. Mooi dat het geregeld is op deze manier.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan