• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan de set mappen niet openen. Kan het informatiearchief niet openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jesuslovesyou!

Junior lid
Lid geworden
24 sep 2008
Berichten
51
Waarderingsscore
0
Hopelijk kan er iemand mij helpen.
Als ik MS Outlook 2007 open, zijn uit al mijn Persoonlijke mappen alle berichten verdwenen. Behalve uit Postvak uit.
Als ik op één van de aangemaakt (Ziggo)accounts klik, verschijnt de melding:
- "Kan de set mappen niet openen. Kan het informatiearchief niet openen."

Eén van de mogelijke oplossingen die ik tegenkwam is: Configuratiescherm (Grote pictogrammen) -> E-mail -> Gegevensbestanden ->
- https://support.microsoft.com/nl-nl...-message-microsoft-outlook-can-not-be-started
Maar zodra ik op gegevensbestanden klik, gebeurt er niets zodat ik niet verder kan.

Ook heb ik geprobeerd de .PST bestanden te herstellen via:
- Outlook-gegevensbestanden (.PST en .OST) herstellen - Outlook
Maar als ik bij .7 ben, kom ik ook niet verder want zodra ik op bijbehorende profiel klik, krijg ik weer de foutmelding.

Iemand een oplossing?
Bij voorbaat dank voor de hulp!
 
Kijk eens of dit helpt.

1. Ga naar configuratie scherm
2. Gebruikers accounts
3. Email
4. Gegevens bestanden
5. Klik hier de juiste bestanden ( PST ) aan

Welke Windows versie gebruik jij trouwens?
 
Bedankt voor je snelle reactie.
Dat is dus één van de problemen die ik noemde. Als ik op gegevensbestanden klik, gebeurt er niets.

Windows 10
 
Heb jij iets gedaan of veranderd de laatste dagen?
Toevallig icloud erop staan?
 
Ik kwam dit nog tegen, misschien iets om te proberen.

De betreffende melding heeft niet zo zeer betrekking op Windows 10 maar heeft te maken met de e-mail bestanden zelf. Je lost dit normaliter op door een nieuw profiel aan te maken en daaraan je e-mail account opnieuw toe te voegen.

Open daarom het configuratiescherm met Windows toets + x. Zoek links boven in het zoek veld naar mail. Open die en maak in de sectie profielen een nieuw e-mail profiel. Voeg daaraan je e-mail account toe en sla deze op. Selecteer dit nieuwe profiel nu als standaard en verwijder het oude indien alles weer naar wens werkt.
 
Creëer een nieuw mail profiel en controleer of het nu wel werkt en of je al je pst-bestanden kunt openen via;
Bestand-> Openen-> Outlook gegevensbestand.

Hier kun je vinden hoe je een nieuw profiel aan kunt maken.
Adding/Recreating a Mail Profile - HowTo-Outlook
 
Als ik in profielen een nieuw profiel wil aanmaken, krijg ik een fout met foutcode: 0x80040154
 
Er staat geen icloud op en er is niets vreemds veranderd laatste tijd.
 
Als ik in profielen een nieuw profiel wil aanmaken, krijg ik een fout met foutcode: 0x80040154

Kijk eens of dit iets is. Ik zou wel eerst een herstelpunt maken voor dat je het gebruikt.
Dan kun je altijd het terug zetten mocht er iets verkeerd gaan.


 
Het downloaden is gratis, maar voor het oplossen van de problemen moet je de betaalde versie van € 119,- aanschaffen...
Vind ik te duur.
Nog een andere oplossing...?
 
Oke dan had ik dat verkeerd gehoord, ik dacht dat je alleen je moest registreren, maar nu ik voor de tweede luister hoor ik het ook.

Kijk eens of hier iets uitkomt.
De scan laten lopen en niet onderbreken, ook al blijft hij hangen op een bepaalde procent.
Aan het eind wordt een log laten zien of er fouten zitten in Windows.

CHKDSK:
- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ "chkdsk /r", druk op enter en bevestig met "J"
- Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten

SFC:
- Laat de scan lopen en open daarna wederom de command prompt met de eerste drie stappen van de vorige scan.
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
Mocht het nog niet helpen dan zou je het volgende kunnen doen.

Try doing a "Detect and Repair" on Outlook. If that doesn't work, try
reinstalling Outlook - your problem is an installation problem.
 
Ik zal kijken of dit vandaag nog gaat lukken. Je hoort in ieder geval nog van mij. Bedankt weer!
 
Neem de tijd! Ik hoor het wel of het is gelukt of niet.
Geen dank!
 
Bij de uitvoering van CHKDSK en SFC: zijn geen fouten gevonden.
Voor "Detect and Repair" heb ik gebruikt: https://support.microsoft.com/nl-nl...he-repair-process-in-the-2007-office-programs
Dit heeft ervoor gezorgd dat MS Outlook 2007 wel weer werk nadat er 1 probleem was gedetecteerd + herstelwerkzaamheden aan zijn uitgevoerd.
Wel missen er veel mails, maar dat is minder belangrijk. Mail is zo lekker opgeschoond!

Bedankt voor je support!!!
 
Misschien kun je beter een back up maken van jou mail, zodat het dan niet verdwijnt als je het moeten repareren.
Maar mooi dat het weer werkt!
Geen dank!
 
Ik had al een backup van de .PST bestanden gemaakt. Als ik kijk naar de grote van ieder .PST bestand voor en na het herstel (deze zijn hetzelfde), vermoed ik dat de mails al verloren zijn gegaan toen de fout in MS Outlook ontstaan is.
Het werkt weer en dat is het belangrijkst!
 
Oke dat is wel apart, dan is er dus voor de tijd al iets mis gegaan.
Ja daar heb je gelijk in!
 
Geen dank!
1 van de moderators zal er een slotje op doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan