• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan documenten niet meer openen na installatie van Office

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan1941

Junior lid
Lid geworden
14 sep 2018
Berichten
46
Waarderingsscore
1
Hallo. ik heb een andere computert en daar stond de proefversie office op die heb ik ik verwijder en mijn eigen office geïnstalleerd, en kan mijn oude documenten niet meer openen en krijg ik deze meldinIMG_1663.JPG



Hoe kan ik mijn oude documenten weer openen
 
Heb je ook een ander voorbeeld? Dit lijkt mij geen .doc of .docx document gezien de naam.
Rare extensie ook van Lees dit.txt.nvuwgpe dus daar klopt het al niet.
Wat is precies jouw "eigen office" voor een versie?
En kwam deze conversie automatisch tevoorschijn?
Heb je dat bij al je documenten of alleen bij dit soort bestanden met vage extensies?
 
Bedankt voor de reactie, zoals ik laar zien krijg ik deze melding als ik een word document open, het is een oud document van voor mijn eigen office 2010 die primo werkt en nu ook op mijn nieuwe computer. Dus alleen de oude documenten, de nieuwe doet het wel
 
Ik zou eens proberen om met een kopie bestand, de naam te wijzigen naar lees dit.txt
De bestandsextensie .nvuwgpe is mij (en het internet) volslagen onbekend.
Als het dan wel leesbaar is, moeten we nog gaan uitzoeken waarom dat . nvuwgpe er achter staat.
 
Een .txt bestand open je normaliter met Wordpad of Kladblok (notepad) dus het verbaast mij sowieso al dat hier de extensie .txt gebruikt is als het van Word zou zijn.
Dat neemt niet af dat Word normaliter ook gewone txt bestanden moet kunnen openen.

De tip van maestro12 is zeker een idee om te proberen.

zoals ik laar zien krijg ik deze melding als ik een word document open,
En hoe ziet zo'n document er dan uit voordat je het opent? Heet het dan .doc of is het misschien nog iets van WordPerfect?
Of heb je deze voorheen met de nieuwere office open gehad?
 
Om op al de vragen antwoord te krijgen moet johan1941 wel zeker weten dat in zijn Verkenner het weergeven van extensies aan staat. Voor het zelfde geldt staat er nog eentje achter 🥴
( 'Beeld' - vinkje bij 'Bestandsnaamextensies')

Aan de tekens te zien is dat geen ASCII tekenset. Dus .txt zou dan niet kloppen. Waarschijnlijk is er een .txt ooit geopend en omgezet (opgeslagen) als een Word document, of ander format.
Toon zeker de eerste karakters en/of de laatste karakters van het bestand, dat kan uitsluitsel geven.
 
Titel aangepast ter verduidelijking.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan