• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

kan een HPprinter overweg met 2 draadloze netwerken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lagoa

Junior lid
Lid geworden
6 apr 2008
Berichten
86
Waarderingsscore
0
Ik heb een andere desktop gekregen met daarop geïnstalleerd de printer HPC3070E.
Ik zelf heb de HP Officejet 5740 e all-in-one series. Ik heb de oude printer verwijderd en ondervindt problemen met het installeren van de 5740. Overigens, HP print and scan Doctor ziet de oude HPC3070 die ik verwijderd heb nog steeds in mijn systeem.

De reden is waarschijnlijk dat de printer in een mesh netwerk ( netwerknaam luz() zit en mijn desktop rechtstreeks aangesloten is op de router. Mijn mijn desktop heeft ook een ingebouwde wi-fi, (netwerknaam Meo). Mijn vraag; Kan de 5740 overweg met twee verschillende netwerken (Meo en Luz)? het is geen optie om de andere gebruikers op het wifi-netwerk Meo ze zitten omdat dan de ontvangst onvoldoende is en er geen gebruik kan worden gemaakt van het Mesh netwerk.

Of moet ik mijn desktop die nu rechtstreeks is op de router is aangesloten ook een wireless aansluiting geven op het netwerk Luz? Dat wil ik voorkomen omdat ik dan weer een netwerkaansluiting achterin mijn desktop hebben. graag jullie advies
 
Indien jouw Printer niet ook via USB-kabel of ethernetkabel met jouw PC verbonden kan worden, dan heb je een WiFi kaart nodig, anders kan je niet eens van je printer gebruik maken!
 
dan heb je een WiFi kaart nodig, anders kan je niet eens van je printer gebruik maken!
Die heeft dat type printer ingebouwd, dus die kan zowel met kabel alsook met wifi overweg. Dat moet je met de driver installatie aangeven.

Of moet ik mijn desktop die nu rechtstreeks is op de router is aangesloten ook een wireless aansluiting geven op het netwerk Luz?
Niet als je daar via de kabel aansluiting ook bij kunt.
Ik durf niet met zekerheid te zeggen of je middels de printer verschillende LAN en wifi netwerken kunt gebruiken. Je kunt wel apart het SSID instellen, dus misschien is het wel mogelijk. Zou je even moeten testen. Het instellen van de wifi zal toch even via usb of netwerkkabel moeten.

mijn desktop heeft ook een ingebouwde wi-fi, (netwerknaam Meo).
Waar zit je LAN dan op van de desktop? Ook op Meo? Want als de netwerken niet echt gescheiden zijn zou je erbij kunnen. Daarmee bedoel ik de ip range. Want wifi is normaliter altijd gekoppeld met een router of modem.
Ligt er helemaal aan hoe e.e.a. is ingeregeld bij jou, de netwerknamen zijn niet zo belangrijk, de ip adressen die men krijgt op de netwerken des te meer.
 
" Dat moet je met de driver installatie aangeven. "

Voor mijn HP C410b heb ik nooit iets moeten aangeven voor WiFi, dat regelt zichzelf ineens met de gewone printer driver, althans voor mijn printer.
 
dat regelt zichzelf ineens met de gewone printer driver, althans voor mijn printer.
Dat lijkt me erg sterk, aangezien je ook je SSID en wachtwoord ooit ingesteld zult moeten hebben. Die weet hij immers niet vanzelf, dat geef je tijdens installatie aan. Dus tijdens de driver installatie.
 
Ik heb alleen éénmaal het wachtwoord moeten ingeven, de SSID niet, die stond al juist ingevuld. Bij de laatste herinstallatie heb ik geen van beide moeten ingeven. Bij de driver installatie word zowel de USB-poort ingesteld als de WiFi. Keuze heb ik niet, alleen zowel kabel en WiFi.
 
Ik heb alleen éénmaal het wachtwoord moeten ingeven, de SSID niet, die stond al juist ingevuld.
Juist, dus zelf ingevuld, dat zal altijd moeten althans de eerste keer. Bij herinstallatie ligt het er aan hoe je dat doet.
Voor zover ik mij herinner doet de printer van mijn dochter ook LAN en Wifi tegelijk. De vraag is echter of je tegelijk ook een ander wifi netwerk kunt gebruiken. Lijkt mij van wel aangezien je normaliter ook de SSID kunt veranderen.
Ligt ook een beetje aan het type printer natuurlijk.
 
jouw probleem zit waarschijnlijk in de instellingen van je netwerk apparatuur.
ik denk dat je in je netwerk extender ook de routerfuntie aan hebt staan.
als je je printer dan in dat netwerk opneemt kan die andere hem niet zien.

als je e.e.a zo instelt dat jouw router het netwerk beheerd maakt het niet uit welke sid je gebruikt voor de wifi van de verschillende switchen.
uiteindelijk komt dat allemaal bij je router uit
alles kan elkaar dan zien en komt in 1 netwerk (als je dat toestaat in de diverse instellingen daarvoor)

mogelijk gaat het wel goed als je de printer koppelt aan meo
de router van luz zit daar immers wel in.

als je de situatie niet wil of kan veranderen
kan je ook nog overwegen om de printer toegankelijk te maken van buitenaf.
en dan via die weg vanaf systemen die er nu niet bij kunnen te printen met bijvoorbeeld google cloud print
 
Volgens mij was het juiste de bedoeling om 2 gescheiden netwerken te houden.

als je e.e.a zo instelt dat jouw router het netwerk beheerd maakt het niet uit welke sid je gebruikt voor de wifi van de verschillende switchen.
Switchen? Accespoints of extenders bedoel je. Switches zijn voor bekabeld netwerk en hebben geen ssid.

Theoretisch maakt dan de ssid niet uit. Maar de ervaring leert dat het wel uit maakt voor stabiliteit en soepelere overgang om dezelfde SSID met zelfde wachtwoord te gebruiken. Evt. wel ander kanaal.

Printer van buiten af toegang verlenen zou ik niet doen, dan kun je beter met subnetting gaan werken lijkt me.
 
je hebt gelijk niet de juiste term
Maar waar het om gaat is dat hij schijnbaar twee routers gebruikt,
Kans bestaat ook nog dat de ip adressen welk verstrekt worden elkaar overlappen.
dat is niet optimaal.

volgens zit een deel van de gebruikers uitsluitend op meo en de andere uitsluitend op luz
Dan is er dus geen spraken van dat er soepele overgangen nodig zijn en dergelijke
 
Maar waar het om gaat is dat hij schijnbaar twee routers gebruikt,
Dat klopt, de rest van je verhaal ook. Alleen had ik de indruk dat dit juist de bedoeling was om twee gescheiden netwerken te houden. Maar ik kan me uiteraard vergissen.
We zullen even moeten afwachten op zijn antwoord of dit wel of niet de bedoeling is. Zo niet dan is het beter e.e.a. te vereenvoudigen inderdaad.
 
Als het gescheiden netwerken zijn, bivoorbeeld om privé van "zakelijk" af te scheiden, waarom dan niet een tweede printer voor dat andere netwerk te gebruiken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan