• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

kan foto's niet meer openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinie hagedis

Nieuw lid
Lid geworden
18 okt 2008
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal; ik ben reeds een paar jaren lid, maar ik denk dat het de eerste keer is dat ik iets post, ik ben echt een digibeet, dus kom niet al met propjes en logjes want ik weet begot niet wat dat allemaal is; ik heb dus een update genomen vanmorgen van adobe flash player, ik had nochtans zo een flauw vermoeden dat het weer voor problemen ging zorgen, maar op den duur draait niets nog zonder updates h ? ik heb arcsoft photoimpression 6 , dat is meegekomen met een dia scanner en sindsdien zijn al mijn foto's met dat logootje, ik heb een flatbedscan en een sony fototoestel, ik gebruik regelmatig knippie van windows, vind het gemakkelijker dan een printscreen omdat je het kan omlijsten, nu al die zaken kan ik niet meer openen als ze in foto staan ( jepg ? )als ik die knippie kopieer naar" word" dan kan ik de foto openen en als ik in een fotobestand diareportage laat doen, dan gaat dat ook, maar foto's apart kan ik niet meer openen, ook niet van de externe schijf. nu dacht ik systeemherstel te doen, maar het schijnt gaat malware zich dan dieper nestelen , als het dat is ? ik heb windows Essentials laten scannen en die heeft niets gevonden, pakt die ook trojans enzo ? enfin ik wacht op goeie raad hoor, zal voorlopig nog geen systeemherstel doen , ik hoop dat er nog volk wakker is , want vind het hl vervelend, alvast bedankt voor vlugge en goeie raad

Nou, ik ben dan kennelijk de eeste die vandaag reageert op je vraag. Wat moeilijk leesbaar doordat je interpunctie het wat laat afweten. Ik doe een poging.
Kan je je foto's in een ander (gratis) fotoprogramma openen (bijvoorbeeld Faststone)?Ik vind het een uitermatig prettig programma en freeware http://www.faststone.org/download.htm
Heb je gekeken in je configuratie en dan in "automatisch afspelen"?en dan kijken bij "afbeeldingen"Neem aan dat je Windows 7 hebt.
Als je een foto in een andere pc opent: wat gebeurt er dan?
Voorts zou je al die meegeleverde software eens kunnen de-installeren en opnieuw beginnen met wat je echt nodig hebt.
Een virus of zo kan het m.i. niet zijn. Lees in subforum "beveiliging"wat er over W.Essentials gezegd wordt...
En Systeemherstel zal zeker geen kwaad kunnen, of het helpt is wat anders.

Klik is op een willekeurig foto bestand met de rechtermuisknop.
Kies dan voor eigenschappen en kijk wat het standaard programma is om foto's te openen

ik zou zeggen : R klik en dan "openen met":
10wrx5j.jpg

en dan eventueel ander "standaardprogramma selecteren"verder gaan.

---------- Bericht toegevoegd op 10:55 ---------- Vorige bericht was op 10:34 ----------

34gpul1.jpg

---------- Bericht toegevoegd op 10:57 ---------- Vorige bericht was op 10:55 ----------

en als het door jou gewenste fotoprogramma niet in die lijst staat even opzoeken met Bladeren... en dan de exe meestal selecteren en aangeven dat dit je standaard is.

Offtopic: fransjan, wat voor leuk programma heb jij daar bovenaan staan?

Laatst bewerkt door een moderator:
bedoel je Photoshop Elements 7?
Een aantal van die dingen komen er ook ongevraagd in, zoals Fotoshow of Windows media Centre of Photoviewer
In principe open foto's ik altijd met FastStone. Lightroom staat er niet bij maar gebruik ik ook regelmatig.. En dan wachten we nog op het antwoord van Dinie Hagedis.

Dat staat toch niet bovenaan? Ik bedoel dat _7C9A... geval.

sorry(keek naar onderste plaatje...) , maar dat is een GPS-viewer waarmee je - net als Faststone, Picasa,Lr en vele andere als er GPS-data bij een foto zitten verder kunt.
http://www.bvsystems.be/photoGPSextract.php
Zelf heb ik geen camera met GPS, en ook geen iPhone e.d.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vreemde naam dan. Met dat soort random dingen denk ik meteen aan malware.

het blauwgroene werelbolletje was voor mij een bekend item (als je het gedownload hebt).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan