• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

In Behandeling Kan geen *.exe bestanden meer uitvoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nikki Russel

Gevestigd lid
Lid geworden
3 dec 2006
Berichten
318
Waarderingsscore
1
Sinds een paar dagen hebben mijn *.exe bestanden meer uitvoeren staat een wit icoontje voor. Als ik een zipbestand
download en wil deze uitpakken moet ik dit doen als admin. Heb de computer terug gezet naar 13 sep jl. en kon toen geen update van Windows meer downloaden, kreeg foutmelding(0x80070002) gezocht om dit op te lossen maar nee, contact opgenomen met Microsoft en update van Windows lukt weer, maar zit nog met hetzelfde probleem, de bovengenoemde bestandje op de laptop geprobeerd werkt zonde probleem. Heb Eset on-line gedraaid 13 uur maar zonder resultaat.

Gaarne zou ik hulp krijgen om dit op te lossen,

Bij voorbaat dank,
Met vriendelijke groet,
Nikki
 
Staan de datum en tijd van je computer goed?

doe het volgende zoek via start naar cmd.
Klik erop met de rechter muisknop en kies Als administrator uitvoeren.
Typ het volgende commando sfc /scannow en druk Enter.
Wacht tot de scan voltooid is. Herstart daarna de computer.
 
Als CMD niet wil, is ook een *.exe, dan bovenstaande tool proberen.
 
Bovenstaande sfc /scannow etc al uitgevoerd zonder resultaat. Als ik een bestand download *.exe of zip en deze uit pak wil *.exe ook niet starten deze krijgen allemaal een wit icoontje. zo ook krijg ik de vraag bij saven wilt u de lange bestandsnaam behouden terwijl de file naam niet meer dan 8 karakters kent.
Maar als ik bv iets met Total Commander inpak kan ik deze probleemloos uitpakken en starten.
onder screendump speccy
 

Bijlagen

  • speccy.zip
    46,2 KB · Weergaven: 6
Reactie op Lange Pier, CMD werkt wel!
 
1. Download en unzip exe_fix_w10.zip naar je bureaublad waarna exe_fix_w10.reg op je bureaublad komt te staan.
2. Rechtsklik exe_fix_w10.reg en klik op Samenvoegen
3. Herstart de computer.
 
dorado, bovenstaande uitgevoerd, nu Q-Dir portable uitgepakt en dan is de icon voor de exe een
wit vlakje en als je er op klikt wordt het niet uitgevoerd. bestaande programma's op de PC die je met exe opstart werken wel, voordien ook. Heb Malwarebytes ook nog gedraaid en 93 gevonden detecties in quanrantaine gezet, eigenlijk snap ik er niets maar van, zo ook kon ik een pdf on-line niet downloaden en als je iets uit wil pakken krijg je de vraag of je de lange bestandsnaam wilt behouden terwijl deze niet meer dan 8 karakters telt.
 

Bijlagen

  • EXEBES~1.ZIP
    17 KB · Weergaven: 5
Kijk eens of de volgende gratis scanners iets vinden.
Kies hier voor gratis downloaden
Kies hier aan de linker kant voor gratis gebruiken
 
Hallo,

Ik denk dat je pc aardig besmet is als Mbam al 93 items vind, ik ben benieuwd wat:

Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).

5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png

Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
 
Eset gedraaid online, niets.
Malwarebytes gedraaid en objecten gevonden en verwijderd (zie txt bestand als bijlage)
Nadat dit is verwijderd PC opnieuw opgestart, Maar het probleem is als ik iets dowload of een programma wat reeds op mijn PC staat wil uit pakken wordt het bijbehorende icoontje wit en kan ik niet meer uitvoeren de bestandsgrootte blijft het zelfde.
Met vriendelijke groet,
Nikki
 

Bijlagen

  • MALWAR~1.ZIP
    5,1 KB · Weergaven: 9
Hallo,

Waarom heb je een zip bestand geplaatst, graag een txt bestand plaatsen of de inhoud kopiëren en plakken.
 
Hierbij het txt bestand, in eerste instantie gezipt omdat een screenshot in jpg ook niet werd geaccepteerd, vandaar.
 

Bijlagen

  • MALWAR~1.TXT
    18,8 KB · Weergaven: 9
Hallo,

jpg bestanden kan je uploaden via IMGDumper.nl 2.1 » Home
En dan de verkregen link plaatsen.



Download de
577bf0efb8088-FRST.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Als er een melding van Smartscreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.


Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie
RunAsAdmin.jpg
Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage[/color] toe aan het volgende bericht.
Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.
 
Wilde FRST64.exe downloaden, lukt niet krijg melding, is geblokkeerd omdat dit schadelijk kan zijn voor uw apparaat.
 
Wilde FRST64.exe downloaden, lukt niet krijg melding, is geblokkeerd omdat dit schadelijk kan zijn voor uw apparaat.
Je mag dit toestaan en als de melding van je virusscanner is die even uitzetten.
En als de logjes zijn gemaakt die weer aanzetten.
 
Ik weet niet of de foutmelding 'C:\Windows\Temp\BitDedefenderThreat scanner.dmp er iets
mee te maken heeft, krijg deze melding geregeld bij afsluiten Windows (zie bijlage)
m.vr.gr. Nikki
 

Bijlagen

  • BitDefender Threat scanner.DMP.zip
    107,7 KB · Weergaven: 8
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan