• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan geen kopie meer maken van map van externe harde schijf naar pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Charlie Bobo

Nieuw lid
Lid geworden
24 sep 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
1
Is voor een vriend die ten einde raad is, heeft bijna 2Tb aan raw foto's staan die heel belangrijk zijn.
Kan geen kopie meer maken van map van externe harde schijf naar pc
begin te kopiëren en stopt aan 1 a 2 %
en krijg foutmelding : fout met I/O apparaat en foutcode 0x8007045D
Je kunt wel de bestanden ( foto's ) nog openen met photoshop of ander programma bv film of muziek
Kent er iemand de oplossing
Bedankt op voorhand
Charlie.
 
zijn die raw-foto's wel met een "gewoon" fotoprogramma zoals Faststone te openen? en is er al geprobeerd die externe harde schijf (dus gewoon een USB-schijf zeg maar) op een andere computer te openen? 2 TB kopiëren is ook geen peulenschilletje .
 
Al geprobeerd met 2 verschillende laptops maar lukt niet, de 2 laptops zijn een jaar en de andere 3 jaar oud, maar met een andere externe schijf lukt dat wel.
en is niet alleen de foto's die niet te kopiëren zijn, zelf een map met word bestanden stopt die na 1 a 2% met kopiëren . en hij probeert niet de hele schijf te kopiëren maar juist maar een map ervan.
 
Is defragmenteren een oplossing? Foto's op de schijf zetten, verwijderen en dat een aantal malen doen kan voor een defragmentatie zorgen.
 
Die fout is vaak gerelateerd aan een hardware fout en omdat het op meerdere computers op dezelfde manier fout gaat, is een software probleem vrijwel uitgesloten.

Afhankelijk van het model harde schijf. (merk en type graag) zou je kunnen proberen om de harddisk uit de behuizing te halen en rechtstreeks op de computer aan te sluiten. Maar eerst uitzoeken of de harddisk aan een pc aan te sluiten is.

Verder zo min mogelijk mee rotzooien, als de data zo belangrijk is, maar een professioneel datarecoverybedrijf inschakelen. Ja, dat is duur, maar de beste stap om de data terug te krijgen. Hoe meer je ermee rotzooit de te groter wordt de kans dat je echt onherstelbare schade veroorzaakt.
Is defragmenteren een oplossing? Foto's op de schijf zetten, verwijderen en dat een aantal malen doen kan voor een defragmentatie zorgen.
Totaal geen nut. Hij kan al geeneens de data lezen. even een paar keer er naar schrijven is het domste wat je in zo'n situatie kan kan doen.
 
Ik bracht ooit eens een echte HD naar zo'n recovery-bedrijf. In eerste instantie is een kort onderzoek en advies (vrijwel?) gratis, en dan moet je zelf beslissen. In mijn geval was het toen een hopeloze zaak. Nadien staan mijn belangrijke bestanden op een aantal schijven.
 
Laat hem via bijvoorbeeld Crystal Disk Info de status van de schijf eens controleren. Waarschijnlijk geeft dat uitsluitsel.
 
Je kunt wel de bestanden ( foto's ) nog openen met photoshop of ander programma bv film of muziek
Schijfcontrole eerst.
Als dit nog kan, kan hij dan niet het beste gewoon voor alle zekerheid de foto's daarin openen en dan "bestand -> opslaan als" gebruiken en dan lokaal opslaan? Want dat zou dan wel moeten lukken, is wel meer werk als het om veel bestanden gaat in die map.

Daarnaast zou ik bij deze kuren sowieso proberen z.s.m. de andere mappen te kopieren naar lokaal of een andere externe disk.
Want misschien is het simpel op te lossen met een schijfcontrole maar het kan ook een ernstiger probleem zijn.
 
ik zie wel "likes"van Charlie Bobo, maar is e nu wat gebeurd?
 
Najsnaf, Vrijdag 1 oktober ga ik dat daar gaan oplossen, laat jullie iets weten vanaf het probleem opgelost is of niet ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan