• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Kan geen nieuw file aanmaken in Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hierbij het Mbam scan log:
____
Malwarebytes
www.malwarebytes.com

-Logboekdetails-
Scandatum: 23-06-19
Scantijd: 23:15
Logbestand: 0f7de240-95fc-11e9-ba60-206a8aad6783.json

-Software-informatie-
Versie: 3.7.1.2839
Versie componenten: 1.0.586
Update pakketversie: 1.0.11208
Licentie: Gratis

-Systeeminformatie-
Besturingssysteem: Windows 10 (Build 17134.829)
Processor: x64
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: CARL_PC\C

-Scansamenvatting-
Scantype: Bedreigingsscan
Scan geactiveerd door: Handmatig
Resultaat: Voltooid
Objecten gescand: 353270
Dreigingen herkend: 0
Dreigingen in quarantaine: 0
Verstreken tijd: 35 min, 20 sec

-Scanopties-
Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Ingeschakeld
Heuristiek: Ingeschakeld
POP: Detectie
POA: Detectie

-Scandetails-
Proces: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Module: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registersleutel: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerwaarde: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerdata: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Gegevensstroom: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Map: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Bestand: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Fysieke sector: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

WMI: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)


(end)
 
Sorry voor late reactie... Werk, hitte en medisch probleem allemaal tegelijk.
Ik geloof dat ik Chrome niet meer gebruik. Iedere keer als ik Chrome opstart verspringt mijn processor naar 100% en blijft daar logeren. Met Firefox blijft het op een rustige 34% draaien.

Wat betreft mijn "notebook"..Ik heb het gevoel dat het wat rustiger draait, maar ik heb het ook pas een half uur aan staan, dus ik denk dat je daar een beter zicht op hebt Abraham54.
 
Download de
5925391bc2e6f-EmsisoftEmergencyKit_100.ico_16x16.png
Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
  • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
  • "Emsisoft Emergency Kit" gaat de "definities laden" wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u in op "Malware scan" wanneer u de melding "op PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Geselecteerde in quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht geplakt of als als bijlage.
(Het logbestand is tevens terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam a2scan_130711-154142.txt)
 
Niets gevonden door de Emsisoft scan:
__________
Emsisoft Emergency Kit - Versie 2018.6
Laatste Update: 24-6-2019 20:50:18
Gebruikersaccount: CARL_PC\C
Computernaam: CARL_PC
Windows versie: Windows 10x64

Scaninstellingen:

Scanmodus: Malware Scan
Objecten: Rootkits, Geheugen, Sporen, Bestanden

Detecteer PUPs: Aan
Scan archieven: Uit
Scan email data bestanden: Uit
ADS Scan: Aan
Bestandsextensiefilter: Uit
Directe schijftoegang: Uit

Scan gestart: 24-6-2019 20:51:08

Gescand: 28593
Gevonden: 0

Scan geëindigd: 24-6-2019 21:30:47
Scantijd: 0:39:39
 
Mooi!
Hoe gaat het nu, wat betreft het originele probleem van geen files kunnen aanmaken?
 
Ik geloof dat het een instelling betreft.. Ik heb het net uitgeprobeerd.. Bijvoorbeeld ik kan in de root geen nieuw bestand aanmaken. Ik kan wel een nieuw map aanmaken. En binnen die nieuwe map kan ik wel weer een nieuw bestand aanmaken.
Raar.. maar geen ramp! Ik ben al blij dat het systeem niet besmet is of zo.
 
Druk tegelijk de Windows- en de X-toets in - daarmee krijg je het X-menu.

Klik nu op Opdrachtprompt (Admin) / Windows PowerShell (Admin).

In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte dan wel blauwe venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.


In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.


Is die scan klaar, doe dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.
 
Daar ben ik weer.
2x "scannow" en 1x "dism" uitgevoerd en aan het eind opnieuw opgestart.
Bij geen enkele van de drie scans zijn er ongeregeldheden gevonden.
 
Hoi, jij bent standaard onderweg als gebruiker C - dus als administrator.
Dat betekent dat jij in de root van Windows in principe een bestand moet kunnen plakken.

Als dat nog steeds niet gaat, kan je overwegen een nieuw administrator account aan te maken en dan kijken of het plaatsen van een bestand in de root van C wel gaat.
 
Ik Hoop dat het maken van een nieuw admin account niet te ingewikkeld is..
Ik ga googlen
 
Sorry.. Ik ben niet mezelf deze dagen..
Ja het maken van een account is gelukt.
Ik durf het alleen niet te starten, omdat ik de wachtwoord van mijn origineel niet meer weet.
Ik bewaar dit nieuw aangemaakt account voor het geval er iets met de oude gebeurd.

Ik geloof dat we kunnen gaan afsluiten, omdat ik er vanuit ga dat mijn systeem schoon is.
Het werkt in ieder geval heel wat soepeler, en Firefox belast mijn systeem niet zo zwaar als Chrome.
Zeg het maar.. en nogmaals Bedankt!!
 
Ga dan naar Microsoft en geef aan dat jij je wachtwoord kwijt bent.
 
@Abraham54
ik weet niet of het mij toegestaan is als nieuw lid hier te reageren, dat hoor ik natuurlijk graag.

Maar het viel mij op dat er processorbelasting genoemd werd van 100% voor de Chrome browser, en zo'n 34% voor Firefox. Maar daar zie ik een probleem in, omdat ik gewend ben dat Firefox (en waarschijnlijk ook andere browsers) het systeem minimaal belast, en dat betekent op mijn Windows 7 dat er na een korte rustperiode (idle) de processor tussen 0 en 5% belast wordt, met af en toe korte uitschieters naar hogere waarden. Wat dat betreft doet het mij voor komen dat het systeem van Fernandez niet schoon is zoals hij zelf denkt. Ben ik daar de enige in ?
 
Hallo Eric, in hoeverre de hoge uitslagen thans nog meespelen is momenteel nog onbekend.
Het is bekend dat Crome een zwaardere voetafdruk heeft dan een moderne Firefox.

En als kijkt naar de processorkenmerken van dit notebook, begrijp je ook dat de rekenkracht van de processor minder is.
 
Mijn systeem is een 12 jaar oude Core 2 Duo met 2,4gHz en 3GB geheugen., dus niks fancy voor vandaag maatstaven, maar zie hier wat dit doet met 20 tabs open in Firefox. Ook nog enkele andere programma's open, zoals Thunderbird.
11723
Als het werkelijk 34% belasting is bij Fernandez, dan valt er wel iets te winnen, maar dan moet hij dit eerst controleren. Vooral ook zeker weten dat in FF wordt veroorzaakt door in Taakbeheer - Processen boven de processor kolom te klikken om de hoogste verbruiker bovenaan te krijgen.
Herstart Firefox ook even voor die meting, want na het plaatsen van bovenstaand plaatje had ik (voor het eerst) ook een constant gebruik van 19% door Firefox. Herstarten deed het verdwijnen.
 
Laatst bewerkt:
Interessant leesvoer moet ik zeggen.
Ik heb geprobeerd de proef op de som te nemen door Chrome en Firefox onder identieke omstandigheden te openen en naar taakbeheer te kijken wat de belasting is. Ik moet zeggen dat ze beiden gelijk lopen qua belasting.
Ik had open staan: Photoshop en Evernote (Standaard bezigheid`)
Identiek in Browsers: Gmail + Nationaal Computer Forum + You Tube tutorial filmpje
1173411735
 
Ik heb jouw afbeelding moeten vergroten.

Er zit iets helemaal niet goed in jouw Windows, mijn Firefox heeft 8 tabbladen openstaan:

5d1524fdaced4-Firefox.jpg
 
Probeer eerst eens 'Herstarten met uitgeschakelde add-ons'. Dat zit in je menubalk onder 'Help'.
Alleen snap ik nog niet dat Chrome net zulk patroon veroorzaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan