• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan geen opmerkingen aan URL toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tallboy

Banned
Lid geworden
16 nov 2011
Berichten
2.267
Waarderingsscore
0
Het lukt mij niet om details onder Eigenschappen van een URL/shortcut in Windows Verkenner toe te voegen. Onder Eigenschappen staan twee items en dat zijn Opmerkingen en Beschrijving. Echter als ik daar wat invul en opslaan kies, krijg ik een error en het lukt niet. In beide gevallen dus via Opening Eigenschappen en ook via de bewerking onderaan in het scherm. Wie weet een oplossing?

---------- Bericht toegevoegd om 15:10 ---------- Vorige bericht geplaatst om 23:58 ----------

Het is wel duidelijk dat Microsoft en de mensen, zelfs niet de in mijn ogen eenvoudige problemen met Windows kunnen oplossen.
 
Niet gek ik snap namelijk de hele vraag ook niet.

Geef eens duidelijk aan wat je aan het doen ben, want bij een shortcut zie ik die hele opties die jij noemt niet eens staan....


En als het zo eenvoudig is dan los je het zelf toch in een mum van tijd op of ehhhh..... ?
 
Dus jij weet niet wat een url is? Lees dan eerst dit.

Behalve dat dergelijke links in Favorieten staan, staan ze ook vaak in mappen. En als je dan niet weet dat je bij een dergelijk bestand > RMK > Eigenschappen kunt kiezen dan vraag ik mij af wat je berhaupt op een pc doet.

Het probleem is lastig met Google te vinden, maar je kunt al over het probleem lezen eind 2010 en mogelijk al in 2009. Destijds waren er ervaren computergebruikers die melding maakten van deze 'bug' voorkomende in Vista en ook in Windows 7. Microsoft ontkende eerst de zaak en kwam met de beruchte van het kastje naar de muur taktiek.

De melders bleven echter zeggen dat het een bug was. Later gaf MS toe dat dit inderdaad het geval was en dat men het doorgegeven had, waarop de melders aangaven, prima, maar wanneer horen we wat en krijgen uitsluitsel. Mooi, niet dus. Lekker op de lange schuiven en nooit wat weer laten horen.

Ik heb in geen enkel bericht een oplossing kunnen vinden. IE8 zou de boosdoener zijn. Nee, zeer ingewikkelde registersleutels moesten worden gewijzigd en weer zeiden de forumleden, nee, Microsoft dat hebben we allemaal gedaan en dat is niet de oplossing. Nu stond er dat MS een kb2570070 voor dit probleem hadden. Nu ben ik naar dat blad gegaan. Maar nergens een link om deze kb te downloaden. Ga dan maar naar de knowledge base, nou inmiddels ben je met 80 keer linken twee uur verder. Dat kennen we bij Microsoft wel.

Nu leven we in 2012. Dus ik dacht dat zal nu toch wel opgelost zijn. Helaas niets te vinden.

http://support.microsoft.com/kb/2570070/de

Vertel mij nou eens even waar ik overheen kijk. Resolution is toch in het Nederlands > Oplossing.

En als het zo eenvoudig is dan los je het zelf toch in een mum van tijd op of ehhhh..... ?
Lijkt mij dat dit binnen een besturingssysteem een vrij eenvoudig probleem is. Ja, precies en normaal moet ik dat ook zelf binnen een mum van tijd kunnen oplossen en dat zijn we dus gelukkig volstrekt met elkaar eens. Zie jij nu ook het belachelijke van een dergelijk probleem in. Microsoft laat mensen dik betalen voor de software en laat de fora de rotzooi en de problemen opknappen en die krijgen daar geen rooie cent voor. Als jij een dergelijke gang van zaken prima vindt, mij best, maar ik niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nog steeds geen idee wat je nou exact bedoeld. Eigenschappen kan ik nog net aan vinden maar "opmerking" en "beschrijving" niet. Wellicht zit ik verkeerd te kijken omdat je nergens aangeeft met welke toepassing je werkt en wat je nou precies aan het doen bent. Zowel in explorer als in IE zie ik de tabs "opmerking" en "beschrijving" nergens terug. Of ik nou bij IE bij favorieten kijk of via explorer, de tabs zie ik niet....


Een KB nummer is niet altijd ook een update. Dat het dus niet te downloaden is kan voorkomen. KB is gewoon de afkorting van knowledge-base en het nummer is gewoon een bijbehorend casenummer. Als het "zo makkelijk: op te lossen was dan was dit waarschijnlijk al geregeld. Blijkbaar is het dus niet zo simpel op te lossen. Wellicht is het niet te doen via een update o.i.d. of het heeft geen prioriteit.

Onder "resolution" zou inderdaad een oplossing kunnen staan. Echter word er aangegeven dat het slecht even een snelle publicatie is om mensen die tegen dit probleem aanlopen op de hoogte te stellen zodat duidelijk is dat Microsoft op de hoogte is van dit probleem.

Het probleem schijnt overigens ook voor te komen met IE9. Het ligt dus niet per definitie aan IE8.
 
Tallboy wil zoiets kunnen doen:

url%20Tallboy.png


Dat dat bij hem niet lukt, kan komen doordat Internet Explorer 8 op Tallboy's pc niet helemaal jofel meer is. Ik heb hem al eerder aangeraden om IE 8 terug te zetten naar de standaard instellingen, maar dat wil hij niet, want dan zou hij al zijn zoekmachines kwijt zijn.

Wat Tallboy kan proberen is het volgende:
Installeer Firefox.
Maak Firefox tijdelijk de standaard browser.
Probeer dan of je een beschrijving en opmerkingen aan de eigenschappen van de URL kunt toevoegen.
Lukt het dan wel? Dan lijkt het me duidelijk dat de oorzaak bij IE 8 ligt.

For the record: ik gebruik zelf als standaard browser Chrome, versie 18.0.1025.45, met als OS Vista Home Premium 32-bits SP2.
Tallboy gebruikt Windows 7 Ultimate 64-bit met IE 8.
Speciaal voor TallBoy heb ik IE 9 (nee, IE 8 gebruik ik niet meer op deze Vista pc) even ingesteld als standaard browser. En ja, ook dan kan ik gewoon zelf een beschrijving en opmerkingen toevoegen. En die blijven ook bewaard!

Nota bene: Windows XP toont bij Eigenschappen van een internetsnelkoppeling slechts 2 tabbladen: Algemeen en Webdocument. De overige tabbladen (Beveiliging en Details) ontbreken daar.

Ik heb niet zoals Tallboy de keuze uit 10 of 20 verschillende zoekmachines. En ik heb daar ook geen behoefte aan. Ik gebruik enkel Google. Wanneer ik iets op Wikipedia op wil zoeken, bijv. USB 3.0, dan heb ik daar geen aparte zoekmachine van Wikipedia voor nodig. Ik typ in Google dan in: usb 3.0 +wikipedia. Het eerste resultaat is dan meteen het gewenste.
 
Kijk, dat is nou een rede om gewoon Firefox te gebruiken, dan heb je dat hele probleem dus niet. En aangezien ik dus al jaren Firefox gebruik was ik dus ook niet zo 123 in staat die optie te vinden. Vandaar dat ik dus in den beginne jouw hele vraagstuk ook niet begreep.

Inmiddels heb ik hem gevonden en:
http://www.imagebam.com/image/76e715177692904


Het probleem is nou dat jouw map met favorieten stiekem een kopie is en niet de originele map. Er zitten wat andere zaken aan gekoppeld [o.a. in het register] die het opslaan onmogelijk maken vanuit IE. Het ligt dus niet aan de PC of instellingen van IE het is gewoon prutswerk van Microsoft.


Afijn, zoals altijd is dan het kladblok je beste vriend want kladblok kan alles. Als je dus nu een shortcut opent met kladblok zie je het volgende [ongeveer]:
Code:
[{000214A0-0000-0000-C000-000000000046}]
Prop3=19,2
[InternetShortcut]
URL=http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=68927
IDList=

Voeg daar een paar regels aan toe [regel 3, 4, 5 en 6]:

Code:
[{000214A0-0000-0000-C000-000000000046}]
Prop3=19,2
[{5CBF2787-48CF-4208-B90E-EE5E5D420294}]
Prop21=31,HIER DE BESCHRIJVING
[{B9B4B3FC-2B51-4A42-B5D8-324146AFCF25}]
Prop5=31,HIER DE OPMERKINGEN
[InternetShortcut]
URL=http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=68927
IDList=

Het kan zijn dat je wel even eerst de map favorieten zelf even moet aanpassen want die heeft het attribuut "alleen lezen".

Dan weet ik alleen nog niet hoe je de waardering/classificatie aanpast.



De ideale oplossing is het natuurlijk niet maar op deze manier is het in ieder geval te bewerken.


P.S. het feit dat het in Firefox wel kan is omdat Firefox zelf een map heeft waar die favorieten in bewaard.



dan vraag ik mij af wat je berhaupt op een pc doet
Dit is ook meteen duidelijk denk ik?:biggrin:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de zeer uitbreide uitleg. Ik heb Firefox als standaard browser ingesteld en in zowel de map favorieten als de Windows verkenner mappen kan ik geen omschrijving en opmerkingen toevoegen.

Ja, het is mogelijk in de bladwijzers van Firefox wat toe te voegen maar dan kom ik nog niet in Windows verkenner en de structuur van Bladwijzers en IE-favorieten staan niet in verbinding met elkaar. Dus daar heb je niets aan. Dat heb ik al eerder aangekaart dat de doelmap voor Favorieten van IE en Firefox hetzelfde zou moeten zijn en dan heb je ook dat de zaak synchroon loopt en je niets hoeft te importeren.

Hetzelfde feit doet zich voor bij de e-mailprogramma en Windows contactpersonen die ook geen gelijk doelmap hebben. Er zijn zo meerdere onafhankelijke adresboeken. Volgens mij volslagen onzin en onwerkbaar. Persoonlijk vind ik de contactactpersonen zeer goed en je kunt van daar uit e-mailen en telefoneren. Maar dat is weer anders in Windows Live Mail laat staan hoe dat in andere e-mailprogramma's functioneert. Wie maakt er in zijn of haar persoonlijke omgeving in de huishouding, werkkamer, nu drie adresboeken en legt die in verschillende laden in de werkkamer. Niemand die dat doet. Je maakt n adresboek en daar staan alle gegevens in en als je nieuwe contactpersonen, wijzigingen, aanvullingen hebt dan doe je dat in n adresboek en niet in drie of meer verschillende. Complete onzin en tijdverspilling.

En met dat kladblok is mij niet duidelijk, want zoals ik het begrijp zou je dan voor elke shortcut die aanpassing moet doen? Dat is onwerkbaar natuurlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je echt die velden van elke shortcut aan wilt passen moet je inderdaad voor elke shortcut in het kladblok die regels aanpassen. Als dat om grote aantallen gaat is dat niet te doen nee. Ik snap echter ook niet echt waarom je dit zo graag wil...

Firefox heeft inderdaad een andere map, daar hebben ze bij Firefox voor gekozen, geen idee waarom maar de opties die je heb in Firefox werken wel gewoon allemaal naar behoren, simpelweg omdat die dus niets met de favorieten te schaften heeft die normaal in Windows gebakken zit, Firefox werkt dus naast het probleem dat jij ondervind. Dat was dus waarschijnlijk niet het geval geweest als Firefox standaard dezelfde map zou gebruiken als IE.

Maar je werkt dus al met meerdere browsers (dat idee krijg ik tenminste), dat is toch al eigenlijk het begin van de chaos. Waarom niet gewoon 1 browser? Hoe meer onafhankelijke programma's je naast elkaar gaat gebruiken hoe meer "dubbele situaties" zich voor gaan doen. Je maakt het jezelf onnodig lastig.


Ik denk dat je een hoop zorgen kwijtraakt door te kiezen voor 1 goed bruikbare browser en 1 goed e-mail-programma.
 
Precies en dat ben ik met je eens maar dat is zeer lastig, want de n heeft soms weer andere functies dan de andere. Soms zijn er websites die niet kloppen en goed werken in IE en dan moet je naar FF, maar ook het omgekeerde komt voor.

Maar laat n duidelijk zijn Microsoft moet de problemen oplossen als die door klanten aangekaart worden en ook kijken naar de discussie die plaatsvindt. Het is een softwareontwikkelaar en ook de mensen van Firefox zijn dat en die moeten meer samenwerken. Ik blijf erbij dat je geen twee soorten Favorieten op je pc moet hebben en moet importeren en exporteren etc. Allemaal flauwekul, onpraktisch en tijdverspilling.

En als je dan naar die sites van Microsoft toegaat wordt je van het kastje naar de muur gestuurd en een gemiddelde pagina bevat 60 links en de volgende ook weer zestig links en voor een simpele vraag heb je gemiddeld een uur nodig en dan krijg je nog vaak geen antwoord. Ze blijven er omheen draaien en maar kletsen en maar links geven.

Bedankt in ieder geval en het is duidelijk dat dit niet op te lossen is. Waarom details toevoegen aan shortcuts. Nou, als je details toevoegt dan laat je de bestanden in n map staan en kunt daar sorteren op die details. Dat is natuurlijk ontzettend praktisch en gemakkelijk. Anders moet je meerdere mappen maken en de bestandsnaam als kenmerk laten functioneren.

Het is werklijk eeuwig jammer dat men aan een map geen details kan toevoegen. Die mensen van Microsoft die zich met die materie hebben beziggehouden hebben werkelijk zitten slapen. Aan de andere kant hebben ze zich geweldig uitgesloofd als je de lijst met details ziet. Ik heb ze niet geteld maar mogelijk kom je wel aan honderd details. Echter het hele systeem valt of staat met het feit dat je details ook kunt toevoegen (zelf bepalen) en dat de mapweergave en detail/kolominstellingen 100% worden onthouden en dat is vaak niet het geval. En ik ben de enigste niet want op Google kom je dit mankement 'tig' keer tegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ porrelaar,

Dank voor de zeer informatief schermafbeelding [post #5] :fun:

groet, mericya
 
Mericya, omdat jij Proces Controller bent, wil jij het proces graag volgen :biggrin:. Daarom heb ik die afbeelding geplaatst.
Nee, dat is natuurlijk onzin. Ik merkte dat sommige forumleden moeite hadden om te begrijpen wat Tallboy bedoelde. Vandaar de door mij geplaatste afbeelding.

Tallboy verzamelt internetsnelkoppelingen in een zelf aangemaakte map. Waarom hij dat doet, weet ik niet en dat hoeven wij ook niet te weten. Daar zal hij zijn redenen voor hebben.
Zelf heb ik voldoende aan mijn bladwijzers in Google Chrome. Die heb ik zelf georganiseerd in zo'n 50 mappen en submappen.

Vanwege een andere vraag van Tallboy had ik op mijn pc om zijnentwille een map aangemaakt met internetsnelkoppelingen.
En daarom begreep ik wat hij wilde doen en kon ik jullie dat ook laten zien.
 
Beste Porrelaar, ik heb het al uitgelegd waarom ik dat zo doe. Ook is de achterliggende gedachte dat ik alles qua persoon of onderwerp in n map wil hebben. Dus niet Karel Appel in Mijn documenten, Mijn Afbeeldingen, Mijn Video's en dan ook nog eens in Favorieten. Nee, alles wat Karel Appel betreft staat in de map Karel Appel. Waar jij praat over 50 mappen en submappen heb ik het op dit moment over 34.000 mappen.

Nu kun je dat aantal verkleinen door dus gebruik te maken van die details, omschrijvingen, opmerkingen, labels, titels etc. etc. maar dan moet ze wel aan te brengen zijn en goed functioneren en de mapweergave zowel qua tegels, details en pictogrammen moeten consequent onthouden worden. Ook de volgorde van de kolommen en de ingestelde details per map moeten onthouden worden. Kijk bij het werken met een gering aantal mappen dan is even opnieuw instellen wel lastig, irritant maar overkomelijk. Maar probeer dat maar eens vol te houden bij een groot aantal mappen. Dan ben je 50% van de tijd bezig met opnieuw instellen van de weergave. En ja, natuurlijk overdrijf ik, maar ik heb altijd gelijk.
 
Het object type is niet geschikt om een Opmerking op te slaan.
Ik stuit op precies het zelfde probleem.
Hoe nuttig is het om bij Opmerkingen HET DOEL VAN BEZOEK AAN DIE SITE te vermelden?
Zeer nuttig mijns-inziens.

Ter info: SubtitleEdit vertaalt niet meer omdat de site van google translate is verandert, om toch te vertalen gebruik ik de On-Line versie van dit programma. Dit programma kan van alles, maar toch heb ik in mijn "video-edit-hoekje" (MAP) een koppeling gemaakt ALLEEN VOOR VERTALEN. En Ik wil die opmerking erbij hebben bij die link naar hun site snappie? Er zijn legio andere voorbeelden te bedenken
Ik ga dus niet een heel andere Editor installeren die wel kan vertalen en dan gewoon bij de snelkoppeling daarnaar ff die opmerking plaatsen, wat WEL kan.. Maar dat wil ik niet.

Dat het vakje wel keurig open gaat en je kunt typen is wel heel verleidelijk om het te proberen. Maar, helaas microsoft komt met een niet steekhoudende foutmelding. En tijdens het schrijven van de juiste foutmelding (zie regel 1 van mijn bijdrage) zullen de programmeurs hebben gedacht: f8ck, dit is evenveel moeite als het implementeren van code die de functie gewoon laat werken, en hielden het voor gezien. Zoiets moet er haast wel zijn gebeurd of erger: Microsoft interesseert het geen moer wat wij willen. Elke internetsnelkoppeling moet in verkenner bewerkt kunnen worden met Naam, Doel & OPMERKING. Aan de slag daar in Redmond zou ik zeggen! Ik gebruik gewoon chrome trouwens.
 
Kijk, dat is nou een rede om gewoon Firefox te gebruiken, dan heb je dat hele probleem dus niet. En aangezien ik dus al jaren Firefox gebruik was ik dus ook niet zo 123 in staat die optie te vinden. Vandaar dat ik dus in den beginne jouw hele vraagstuk ook niet begreep.

Inmiddels heb ik hem gevonden en:
ImageBam


Het probleem is nou dat jouw map met favorieten stiekem een kopie is en niet de originele map. Er zitten wat andere zaken aan gekoppeld [o.a. in het register] die het opslaan onmogelijk maken vanuit IE. Het ligt dus niet aan de PC of instellingen van IE het is gewoon prutswerk van Microsoft.


Afijn, zoals altijd is dan het kladblok je beste vriend want kladblok kan alles. Als je dus nu een shortcut opent met kladblok zie je het volgende [ongeveer]:
Code:
[{000214A0-0000-0000-C000-000000000046}]
Prop3=19,2
[InternetShortcut]
URL=http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=68927
IDList=

Voeg daar een paar regels aan toe [regel 3, 4, 5 en 6]:

Code:
[{000214A0-0000-0000-C000-000000000046}]
Prop3=19,2
[{5CBF2787-48CF-4208-B90E-EE5E5D420294}]
Prop21=31,HIER DE BESCHRIJVING
[{B9B4B3FC-2B51-4A42-B5D8-324146AFCF25}]
Prop5=31,HIER DE OPMERKINGEN
[InternetShortcut]
URL=http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=68927
IDList=

Het kan zijn dat je wel even eerst de map favorieten zelf even moet aanpassen want die heeft het attribuut "alleen lezen".

Dan weet ik alleen nog niet hoe je de waardering/classificatie aanpast.



De ideale oplossing is het natuurlijk niet maar op deze manier is het in ieder geval te bewerken.


P.S. het feit dat het in Firefox wel kan is omdat Firefox zelf een map heeft waar die favorieten in bewaard.




Dit is ook meteen duidelijk denk ik?:biggrin:
Polley,
Ik probeer mijn chrome koppeling in Windows 10 te bewerken met kladbok, maar het levert geen resultaat.

[{000214A0-0000-0000-C000-000000000046}]
Prop3=19,11
[{5CBF2787-48CF-4208-B90E-EE5E5D420294}]
Prop21=31,Ondertitel Vertalen via Google-translate
[{B9B4B3FC-2B51-4A42-B5D8-324146AFCF25}]
Prop5=31,Scroll eerst de hele tekst voor Opslag
[InternetShortcut]
IDList=
URL=Subtitle Edit Online
HotKey=0
IconIndex=0
IconFile=C:\Program Files\Subtitle Edit\SubtitleEdit.exe

Ik lees dus wel dat ze er staan, maar bij "mouse over" ALLEEN DOEL, niet de opmerking (of beschrijving) Enig idee wat ik fout doe, of is dit typisch 'n onoplosbaar MiSo probleem?
 
Laatst bewerkt:
@Funkey Welkom op dit mooie forum!

Je hebt nu gereageerd op een topic uit 2012. Buiten dat Windows 10 toen nog niet bestond heeft dat ook geen zin meer. Daarom zal ik dit topic sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan