• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan geen updates krijgen via Windows 10

Bedankt voor FixWin 10.2.2. Ook met deze tool kreeg ik de updateservice niet aan de gang. De Fix is wel een fijne tool zo te zien en voor veel zaken inzetbaar. Als zodanig ben ik er blij mee en zal hem bewaren.

FixWin bestaat ook voor Windows 11. Het grote voordeel is dat je niet alle commands met hun opties moet onthouden. Info toont ook wat de CMD inhoud.

Ik heb heel wat Fixes uitgevoerd, na herstart van Windows telkens zonder resultaat. Ook had ik Avast Premium Security volledig van mijn systeem verwijderd. Na een herstart van Windows alweer de onmogelijkheid om Windows updates te downloaden c.q. te laten installeren....Er is een fout opgetreden....Maar wat voor fout, daarover word door Windows in alle talen gezwegen. Ik heb wel een foutreportage op de kop kunnen tikken. Op een gegeven moment zie je dat het mis gaat door de tekst; Failed....Ik kan geen wijs uit, uit deze gribus aan teksten. Ook is dit maar een gedeelte uit de tekst daar het kladblok-bestand veel te groot is voor hier (meer dan 5 Megabite). Het verschil is wel te zien daar het op een gegeven moment fout loopt en Failed te zien is.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Jammer dat je het probleem nog niet hebt kunnen oplossen.
Zeker met de stappen die jij al hebt gevolgd, had het toch al moeten werken.

Welke foutrapportage hebt jij het over?
Fouten die in logboeken vermeld staan?

Daar zou je ook kunnen kijken, gelijk na het proberen te updaten.
Zelf niet erg bekend met het gebruik van logboeken, maar als ik zelf logboeken open en dan ga naar toepassingen en service, dan als hij leeg is op openen klikken, dan komen er meerdere opties naar voren. Dan kies je voor Microsoft en dan voor Windows, kun je naar Windowsupdatecliënt scrollen en die openen, daar geeft hij dan verschillende meldingen. Hopelijk kun je daar een foutcode achterhalen.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan