• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan ik een camera netwerk opzetten met alleen een Repeater/Extender, dus zonder router ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

daan69

Junior lid
Lid geworden
16 dec 2018
Berichten
36
Waarderingsscore
2
Via een repeater kan je met meerdere apparaten naar je router communiceren, zo kan je met meerdere internetten, en in dit geval heb je de router nodig omdat je wil internetten.
Maar wat als ik nou geen internet hoef.
Wat als ik nou alleen met mijn smartphone de camera's wil bedienen en downloaden van bestanden.
Daarbij is de extender niet aangesloten op een router, niet via lan of wifi. Het werkt dan Stand-Alone.
Kan ik daar alleen een repeater/extender voor gebruiken, of ben ik verplicht om een router te nemen.
 
Via een repeater kan je met meerdere apparaten naar je router communiceren, zo kan je met meerdere internetten
Dat is met een switch. Een repeater heeft een andere functie.
Om te internetten heb je ook geen router nodig maar een modem.

Als je geen internet hoeft dan kun je volstaan met een router en evt. switch maar je kunt ook met alleen een switch werken.

en downloaden van bestanden.
Zonder internet??? Waar vandaan wil je dan bestanden downloaden?

Zonder router heb je geen DHCP, dus krijgt apparatuur niet automatisch een ip adres.
Je kunt zonder router werken, echter dan moet je dus op alle apparatuur handmatig ip adressen en subnetmaskers gaan invoeren.
Niet onmogelijk, maar je moet wel goed bij houden wie welk ip adres heeft.

Zonder router heb je ook geen wifi. Er zijn sommige wifi extenders die een eigen wifi netwerk hebben. Maar een router heb je hebt al een goede router voor nog geen 30 euro. Waarom zou je al die ellende op je hals halen i.p.v. gewoon een router te nemen?
 
Via mobiele data en dan hotspot of thethering of zo... dat is inderdaad een mogelijkheid.
 
Zonder internet??? Waar vandaan wil je dan bestanden downloaden?
Gewoon de video files die op de sd kaart staan die in de camera zit.

De meeste switchen zijn LAN, bestaan die dan ook voor wifi ?
 
Wat dacht je van dit apparaat:
Het is een autonome router met ingebouwde 3G/4G om zo mobiel te kunnen internetten
(althans als ik het goed begrijp)
Wat als ik nou geen SIM-Kaart erin doe, en hem als mobiele router gebruik

klik hier: hhhhbhv.jpg
Deze heeft ook een LIPO ACCU


Of wat dacht je van DEZE jjkkkj.jpg

Maar ja, zouden ze nog werken als het apparaat gen SIM-Kaart erin heeft zitten ?
Met een telefoon werkt dat wel zo.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan de vorige post niet meer editen:

Misschien vraag je je af waarom mobiel - uhm, nou sommige camera's staan ver uit elkaar en op meerdere verdiepingen, andere weer dicht bij elkaar.
En zo hoef ik dus niet 3/4 vaste routers te monteren, maar gewoon een mobile-router bij me te dragen met ingebouwde accu.
Inloggen doe ik hoofdzakelijk alleen maar om verandering te checken, en bij twijfel 10/50MB aan video te downloaden op mijn smartphone.
Als ik dat wil dan moet ik gewoon in de buurt voorbij lopen, en swipen op de phone.

heeft iemand hier ervaring mee ?
Het schijnt dat ze in het oosten het veel gebruikt hebben in combinatie met een 3G/4G SIM kaart.
 
Maar ja, zouden ze nog werken als het apparaat gen SIM-Kaart erin heeft zitten ?
Dat durf ik niet te zeggen, zou je aan de fabrikant of winkelier moeten vragen, deze apparaten zijn mij verder nog niet bekend qua werking.

En zo hoef ik dus niet 3/4 vaste routers te monteren, maar gewoon een mobile-router bij me te dragen met ingebouwde accu.
Voor wifi bedoel je? Ik ben sowieso een voorstander van camera's op vaste bekabeling.
Als je het mooi wilt dan zijn misschien die wifi Mesh dingen iets. Heb ik zelf helaas ook nog geen ervaring mee. Net zo min als met een mobiele router.
Dus daar zal iemand anders even op moeten antwoorden v.w.b. ervaringen.
Als men het hier niet weet, dan misschien eens op Tweakers zoeken of navragen, daar zit ook heel wat ervaring.
 
Nee, gaat niet, het zijn kleine mini camera's die zijn weggewerkt. Wordt alleen gebruikt bij misdadige situaties of verkenning en problemen zien aankomen.
 
Kleine camera's? Verborgen opnames? Houd dan goed rekening met de wetgeving daaromtrent camerabewaking rond woningen en bedrijfspanden moet kenbaar worden gemaakt bijvoorbeeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan