• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

kan ik een Hdd 250GB vervangen door een SSD 500GB ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

broemies

Bekend gezicht
Lid geworden
18 aug 2017
Berichten
133
Waarderingsscore
8
Hallo aan een ieder ,
Ik wil meer opslagruimte, kan ik 'ongestraft' de Hdd 250GB stick vervangen door een SSD 500GB ? En als dit ongestraft gaat, de 500SSD stick/kaart past gewoon in het aansluitpunt , moet ik dan vervolgens iets in het Bios veranderen en zo ja, wat ? Ik heb een Elitenotebook 840 G3 met dus de Hdd schijf/stick/kaart.
Alvast bedankt voor jullie advies.
 
Ja hoor dat kan. Ik zie alleen wat verschillende modellen van de 840 G3 dus 't beste is om het zelf te bekijken. Maak hem open, en bekijk de HDD. Dan kan je zien welke SSD er in past (m2 of gewoon de normale aansluiting).
 
Ja hoor dat kan. Ik zie alleen wat verschillende modellen van de 840 G3 dus 't beste is om het zelf te bekijken. Maak hem open, en bekijk de HDD. Dan kan je zien welke SSD er in past (m2 of gewoon de normale aansluiting).
Ik heb de SSD kaart er al ingezet, paste precies, dezelfde aansluiting ,lengte en breedte etc. Alleen toen ik hem aanzette verscheen even HP in het scherm en scherm werd toen zwart/grijs. Reageert ook nergens op. Misschien moet ik eerst alles van de HDDschijf/kaart overzetten op een bijv. usb stick en daarna op de nieuwe SSD kaart zetten ? De SSD is een WD Blue SA510 SATA SSD M.2.2280 en de oude ? Staan een hoop getallen op maar iets van een M. etc. staat er niet op.
 
Ik heb de SSD kaart er al ingezet, paste precies, dezelfde aansluiting ,lengte en breedte etc. Alleen toen ik hem aanzette verscheen even HP in het scherm en scherm werd toen zwart/grijs. Reageert ook nergens op. Misschien moet ik eerst alles van de HDDschijf/kaart overzetten op een bijv. usb stick en daarna op de nieuwe SSD kaart zetten ? De SSD is een WD Blue SA510 SATA SSD M.2.2280 en de oude ? Staan een hoop getallen op maar iets van een M. etc. staat er niet op.
Ik heb verder geen idee wat je aan het doen bent maar dit klinkt als de oude schijf er uit halen en een andere er in doen. Dan heb je natuurlijk geen OS meer hé.. Dus dan moet je Windows of wat voor OS dan ook opnieuw installeren.
 
De functietoetsen van HP;
Druk tijdens het opstarten op F9 voor windows begint te laden.
Dan krijg je een lijstje te zien waar je het station met de windows USB stick kan selecteren,
De laptop boot dan vanaf de usb-stick en start automatisch de windows setup-procedure.
ESC > (Boot Menu)
F1 > (System Information)
F2 > (System Diagnostic)
F9 > (Boot Device Options)
F10 > (BIOS Setup)
F11 > (System Recovery)
F12 > (Network Boot)
Enter > (Continue Startup)
 
Inderdaad zorgen dat je vanaf USB gaat opstarten.

Dus volgens bovenstaand lijstje F9 indrukken tijdens de opstart en dan de USB stick selecteren. (deze dus al wel aansluiten, voordat je dit wilt gaan proberen, anders is hij niet zichtbaar).
Omdat Windows al eerder op deze PC heeft gestaan, kun je kiezen voor ik heb geen product code. Windows zal dan later worden geactiveerd.
 
Inderdaad zorgen dat je vanaf USB gaat opstarten.

Dus volgens bovenstaand lijstje F9 indrukken tijdens de opstart en dan de USB stick selecteren. (deze dus al wel aansluiten, voordat je dit wilt gaan proberen, anders is hij niet zichtbaar).
Omdat Windows al eerder op deze PC heeft gestaan, kun je kiezen voor ik heb geen product code. Windows zal dan later worden geactiveerd.
Done ! Bedankt ! Ik had/heb wel de produkt code dus het was een fluitje van 1 cent. Maar ik moest dus vooraf wel even door je de juiste toon aangegeven worden om te fluiten ;) Top.
 
De functietoetsen van HP;
Druk tijdens het opstarten op F9 voor windows begint te laden.
Dan krijg je een lijstje te zien waar je het station met de windows USB stick kan selecteren,
De laptop boot dan vanaf de usb-stick en start automatisch de windows setup-procedure.
ESC > (Boot Menu)
F1 > (System Information)
F2 > (System Diagnostic)
F9 > (Boot Device Options)
F10 > (BIOS Setup)
F11 > (System Recovery)
F12 > (Network Boot)
Enter > (Continue Startup)
Top, met jouw aanwijzingen en die van Roxmarie is alles succesvol verlopen. Bedankt daarvoor !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan