• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan ik mijn game computer nog upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mart25

Nieuw lid
Lid geworden
28 okt 2022
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Kan ik mijn game desktop nog upgraden voor de huidige games of moet ik toch een nieuwe kopen?

Levono Legion Y520T-251KL
Core i5 7400 cpu 3.00 ghz
8 gb
Nvidia gforce gtx 1050 TI

Ik weet niet of ik nu genoeg gegevens heb gegeven maar dan hoor ik het wel?
 
Hallo Mart25

Wat voor voeding zit in dat systeem? Kan je evtl. ook een foto maken van de binnenkant?
Volgens mij kom je al een heel eind als je de videokaart vervangt voor een beter model. Bijvoorbeeld deze
Alleen moet dat natuurlijk wel kunnen. Niet alleen fysiek, maar ook moet voldoende stroomtoevoer beschikbaar zijn. 550W is dan toch wel minimaal. De kaart hierboven heeft een lengte in plaats nodig van 25cm.

Als je ook de CPU wil aanpassen naar de nieuwste 13e generatie van Intel, moet ook het moederbord en geheugen vervangen worden door aangepaste chipset en DDR5. Niet zeker is ook of een nieuw moederbord zomaar in een Lenovo kast past, omdat dit vaak specifieke uitvoeringen zijn. Dus ben je dan eigenlijk wel bezig met een nieuw systeem te bouwen.
 
Hoi Dave,

Voeding is te klein, 435 W. Ik doe een foto bij, plaats ik hoer onder. Maar gaat mij er om of ik met wat aanpassingen al voldoende heb om de nieuwste games te spelen zoals FIFA 23 en F1 22. De versies van vorig jaar zaten al kleine haperingen. Het moet wel rendabel zijn vergelijking van een nieuwe computer! En met deze Cpu kan ik daar nog een aantal jaren mee of zijn de upgrades voor 1 jaar?
Als ik alles moet vervangen dan denk ik dat ik beter een nieuwe kan kopen. Als je meer informatie wil dan hoor ik dat graag!
 

Bijlagen

  • 20221028_162249 02.jpg
    20221028_162249 02.jpg
    113 KB · Weergaven: 7
Hmm, vreemd...

Ik heb (welliswaar) een i7 uit de 6e generatie. Jouw i5 komt uit een nieuwe generatie.
Verder heb ik 32 gb geheugen. Meer is niet altijd beter, let liever op de snelheid.
En dan een 1070 ti.

Nieuwe games draai ik prima op QHD resolutie zonder enige lagg.
Dus zo'n slechte machine heb je nu niet staan. Wel weinig geheugen.

Wanneer heb je voor het laatst Windows opnieuw geinstalleerd?
Upgraden zou ik niet meer aan beginnen. Bouw dan gewoon een nieuw systeem.
 
Hmm, vreemd...

Ik heb (welliswaar) een i7 uit de 6e generatie. Jouw i5 komt uit een nieuwe generatie.
Verder heb ik 32 gb geheugen. Meer is niet altijd beter, let liever op de snelheid.
En dan een 1070 ti.

Nieuwe games draai ik prima op QHD resolutie zonder enige lagg.
Dat is niet zo heel gek, een 1070 ti is bijna 2× zo snel als een 1050 ti

Een andere videokaart zal dus heel goed kunnen helpen, maar dan moet er dus wel ook een goede voeding in (kunnen) komen.
Als je nog een jaar of twee vooruit wil is dat nog wel te doen, maar daarna zal het hele systeem toch achterhaald zijn (koffiedik kijken natuurlijk), de vraag is dus of je €300 + (voor alleen een videokaart) wilt investeren in een 'oud' systeem, goedkopere kaarten zijn vrijwel allemaal trager dan de door reiniernl aangehaalde 1070ti
 
Dus eigenlijk is een nieuwe pc de beste optie. Of ik nu een nieuwe koop of over 2 jaar plus de 300+ er bij om de tijd te overbruggen. 8GB werkgeheugen maakt niet veel uit?
 
Intern geheugen gaat weinig verschil maken, de videokaart is in deze de bottleneck.
 
Wat zou jij doen als je in mijn schoenen stond?
 
Ik zou de bestaande te koop aanbieden op marktplaats/tweedehands (ga je nog een twee à drienhonderd euro van kunnen maken) en uitkijken naar een nieuw systeem. Lijkt mij een betere investering dan deze te blijven upgraden. Ik volg ook mee de redenering van Maestro12 in bericht #5.
 
Ik wil max. 1000 euro aan uitgeven voor een nieuwe. Waar moet ik opletten of welke merk/type is goed? Ik zit ook te twijfelen of ik niet een laptop koop omdat ik door de weeks veel onderweg ben en is altijd lekkere ontspanning ff te gamen.ook graag jullie advies hier over (ik weet dat een laptop nadelen heeft vergeleken desktop)!!
 
Een goede game laptop ga je niet redden met € 1000, zelfs een pc is al lastig.
Videokaart is belangrijk.
Als we de vergelijking blijven trekken met de eerder genoemde GTX 1070 TI
Een RTX 2070 (S) is zo'n 20% sneller
Een GTX 1660 TI is 25% trager (maar wel sneller dan jouw GTX 1050ti)
Een GTX 1650 Super is 60% trager (maar wel weer 60% sneller dan jouw 1050)
Een GTX 1650 is 125% trager (en nauwelijks sneller dan jouw 1050)
Een RTX 3060 is ongeveer gelijk
Een RTX 3060 TI in dan weer 30% sneller

Overall zie je dat je in de budget game pc eigenlijk al een RTX serie moet hebben
Even een paar voorbeelden die binnen jouw budget vallen.
Waarbij de laatste 2 boven budget zijn.
 
Ik kan wel wat over de 1000 als het moet. Bedankt ik ga even rustig kijken!
 
Wat ik je nog kan aanraden qua rondkijken. Surf eens rond op Tweakers.net en Hardwareinfo.nl.
Beide sites bevatten een goudmijn aan informatie, vergelijkingen en best buy's. Ook zijn er complete builds te vinden met alle dergelijke componeten.
 
Zal ik doen, bedankt voor de tip👍🏻
 
Een goede game laptop ga je niet redden met € 1000, zelfs een pc is al lastig.
Videokaart is belangrijk.
Als we de vergelijking blijven trekken met de eerder genoemde GTX 1070 TI
Een RTX 2070 (S) is zo'n 20% sneller
Een GTX 1660 TI is 25% trager (maar wel sneller dan jouw GTX 1050ti)
Een GTX 1650 Super is 60% trager (maar wel weer 60% sneller dan jouw 1050)
Een GTX 1650 is 125% trager (en nauwelijks sneller dan jouw 1050)
Een RTX 3060 is ongeveer gelijk
Een RTX 3060 TI in dan weer 30% sneller

Overall zie je dat je in de budget game pc eigenlijk al een RTX serie moet hebben
Even een paar voorbeelden die binnen jouw budget vallen.
Waarbij de laatste 2 boven budget zijn.
Ik heb de buget verhoogt om meer keuze te hebben. Maar nog een vraag, waar moet ik opletten voor een nieuwe monitor en wat zijn de betere waar de computer tot z'n recht komt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan