• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan ik mijn huidige PC een boost geven voor Premiere Pro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kurveekyl

Gevestigd lid
Lid geworden
3 nov 2011
Berichten
425
Waarderingsscore
4
Beste mensen,
mijn inmiddels bijna 4 jaar oude pc zou ik graag een boost geven om een beter resultaat te verkrijgen in vooral videobewerking met Adobe Premiere Pro. Zie mijn PC opstelling in bijlage.
De snelheid is nogal traag bij het renderen en zou eens durven vast lopen ook.
Momenteel heb ik geen budget voor een nieuw systeem en zoek ik naar de kleine middeltjes om mijn pc een boost te geven.
Zou ik bvb. mijn cpu kunnen overklokken, heb ik dan een betere koeler nodig?
Zou ik er een andere SSD kunnen bijsteken om de videobestanden ook daarop te plaatsen, mijn huidige "C" schijf is nu mijn enige SSD waar al het rekenwerk gebeurt dacht ik? Mijn twee andere gewone HDD gebruik ik nu voor mijn grote video bestanden.
Hebben jullie een ideetje wat ik met mijn systeem kan doen om een boost te geven voor vooral Premiere Pro vlekkeloos te laten draaien?
Graag jullie mening waarvoor dank,
Mvg . kurt
 

Bijlagen

  • Aantekening 2020-04-10 141131.png
    Aantekening 2020-04-10 141131.png
    44,1 KB · Weergaven: 34
Beste mensen,
mijn inmiddels bijna 4 jaar oude pc zou ik graag een boost geven om een beter resultaat te verkrijgen in vooral videobewerking met Adobe Premiere Pro. Zie mijn PC opstelling in attachments.
De snelheid is nogal traag bij het renderen en zou eens durven vast lopen ook.
Momenteel heb ik geen budget voor een nieuw systeem en zoek ik naar de kleine middeltjes om mijn pc een boost te geven.
Zou ik bvb. mijn cpu kunnen overklokken, heb ik dan een betere koeler nodig?
Zou ik er een andere SSD kunnen bijsteken om de videobestanden ook daarop te plaatsen, mijn huidige "C" schijf is nu mijn enige SSD waar al het rekenwerk gebeurt dacht ik? Mijn twee andere gewone HDD gebruik ik nu voor mijn grote video bestanden.
Hebben jullie een ideetje wat ik met mijn systeem kan doen om een boost te geven voor vooral Premiere Pro vloeiender te laten draaien?
Graag jullie mening waarvoor dank,
Mvg . kurt
 

Bijlagen

  • Azerty.nl.PNG
    Azerty.nl.PNG
    114,7 KB · Weergaven: 24
@kurveekyl - niet gaan dubbelposten, dat heeft geen zin.
Ik hoop dat je uiterlijk morgen antwoord krijgt van bijv. Dave of Lange Pier.
 
@kurveekyl - niet gaan dubbelposten, dat heeft geen zin.
Ik hoop dat je uiterlijk morgen antwoord krijgt van bijv. Dave of Lange Pier.
Bedankt Abraham54, heb gezocht om de eerste post terug te verwijderen maar kun je dat überhaupt?
 
Een snelle videokaart waarmee je gaat renderen via Cuda of OpenCL en een grotere SSD waar je de temp files van Adobe op laat draaien.

Of zo laten want er hangt een behoorlijk prijskaartje aan.
 
@kurveekyl - het verwijderen van discussies door leden is niet mogelijk vanwege vervelende ervaringen daarmee in het verleden; verwijderen van discussies is al weer tijden het domein van het NCF-team.

Maar de oplossing die ik gekozen heb is goed geweest, omdat de opsomming van jou computer in het eerste bericht completer is.
 
Ok dank u allen. Zal beginnen met een tweede SSD schijf te plaatsen. Dank voor de uitleg.
Mvg Kurt
 
En wat betreffende het overklokken van mijn cpu? Haal ik daar genoeg "boost" uit om dat risico te overwegen?
 
Haal de ASRock Motherboard Utility ver:3.0.317 op en test de instellingen uit.
 
Beste LP, gedownload van de Asrock site en alles uitgepakt. Bij starten van het programmaatje krijg ik de melding "Stack overflow"
 

Bijlagen

  • Aantekening 2020-04-13 172645.png
    Aantekening 2020-04-13 172645.png
    13 KB · Weergaven: 9
Ik ook, vreemd, miss. moederbord type gebonden.
Staat wel een beta voor je mobo.
Of die wel werkt op W10 is even uitproberen anders wordt het in de UEFI zelf freubelen.
Zie wel dat er veel problemen mee zijn.
 
Ik ook, vreemd, miss. moederbord type gebonden.
Staat wel een beta voor je mobo.
Of die wel werkt op W10 is even uitproberen anders wordt het in de UEFI zelf freubelen.
Zie wel dat er veel problemen mee zijn.
Ja zal het dan maar best zo laten, toch proberen waard geweest waarvoor dank LP.
Grts Kurt
 
Als je idd die extra SSD al installeert om te renderen, ga je toch al iets van snelheid winnen. De echte winst komt met een andere CPU maar helaas moet dan ook het moederbord en RAM geheugen mee vernieuwd worden. Dus, geduld is een mooie deugd. Het geheugen van de videokaart (GPU) heb je niet nodig om te renderen maar om te monitoren tijdens het renderen = niet echt nodig. Bij vernieuwen van systeem is het natuurlijk wel aan te raden om wat extra budget te besteden aan een goeie GPU voor live-montages.
 
Met een GPU renderen is vele malen sneller dan met een CPU en die CPU is al een vrij snelle rakker.
Beter dan daar investeren, een nVidia Quadro b.v.
 
De GPU is inderdaad sneller dan de CPU qua rendering maar dan spreken we over videokaarten met een CUDA score van 3600 en meer en daar hangt ook een serieus prijskaartje aan (dik over de 1200 euro per stuk). Trouwens niet alle rendering protocols (programma's) ondersteunen GPU rendering. Het blijft steeds een afweging tussen snelheid en budget. Op amateur-niveau zijn dit al grote uitgaves voor enkel een videokaart, professioneel is zo'n quadrokaart natuurlijk een must, liefst nog in SLI met twee stuks.
 
Heel erg bedankt voor je antwoorden, ik hou van je))
 
Zelf ben ik professioneel muziekproducent en ik bewerk ook vaak muziek voor bekende artiesten. Ik heb op lange duur wel geleerd dat als je echt professionele kwaliteit aan wil bieden het wel verstandig is om wat geld te investeren in apparuur van een goed en betrouwbaar merk. Ik zou zeker ook even rondkijken wat er beschikbaar is. Zelf heb ik deze computer DAW Studio Computer voor in de Studio Kopen ? - i4 Studio van DAW omdat het een goed bekend merk is in mijn sector. Deze computer kan het bewerken van muziek goed hebben, ook als ze wat ouder zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan