• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan ineens geen moederbord drivers meer installeren.

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166019
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 166019

Gast
Dag, heeft verband met eerder vermeld probleem denk ik, maar daar reageert maar niemand, en is net even ander verhaal misschien. Heb dus een moederbord die werkt met xp compatibiliteit vaak alleen. Eerder had ik windows 8.1 er op, en kon ik de moederbord drivers met compatibiliteit voor xp er gewoon op installeren. Maar nu om één of andere reden krijg ik de melding dat het besturingssysteem niet geschikt is, welke instellingen ik ook probeer. Kans misschien dat update nog voor komt, weet 't niet. Maar idee dat dat eerder ook niet nodig was, installeerde drivers toch meteen na de installatie van het besturing systeem. Dus of iemand hier een idee heeft misschien (?).
 
Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Windows 8.1 op asus p5kpl-am, moederbord wel nuttig er even nog bij denk ik . Verder niet nodig hoge hoeden en konijnen er meteen bij toch ?
 
Ps Ik zei moederbord drivers, maar moet zijn intel vga driver (apart gedownload). Daar kon ik de xp versie van met compati........ passend voor xp op installeren. Ook de 8.1 versie geprobeerd, maar werkt ook niet. Dit besturingsysteem is niet geschikt melding beide gevallen en beide modussen.

Zie met speccy geen pop up venster.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je gebruikt dus W8.1, en de drivers zijn voor W8.1, en toch die melding.
Wel gelet op 32bit en 64bit, mocht die keus er zijn ?

Ik zie hem bij Asus als hoogste voor Windows 7:
 
Laatst bewerkt:
Zeg je zo wat, had een 32 bit versie (zoals iedereen misschien) maar ben die kwijtgeraakt (lang verhaal), kleine kans dat dat het geval is, maar haast zeker dat alle vorige keren (ook met 32 versie nog onder handbereik) ik er de 64 bit versie op heb gehad. Maar heb dvd niet, dus kan niet even proberen helaas.

Tenzei is te downloaden als je code hebt, rinkelt belletje nu. zal eerst is even kijken wat daar in mogelijk is.
 
Ben op dit moment 32 bit versie aan het downloaden. Zal wel zien .....(misschien).

Ps Als dit werkt en sowieso, dan mooi dat Microsoft hierin voorziet (Gnulinux daarin niet achter, anderen week nie, hoe da zit).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
32 bit heeft een flinke beperking in de hoeveelheid RAM: 3GB. Hou je daar rekening mee ?
Je kan 4GB installeren, maar er wordt maar 3GB gezien en gebruikt.
 
Zoek mijn moederbord model maar eens op (asus p5kpl-am was het).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog even wat anders. Wilde 32 bit iso installeren, liep vast bij invoeren product key, moet eerst van oude installatie vrij zijn, of iets. Wilde later mee bezig gaan, start de pc op en ineens is die gewoon snel, opnieuw opstarten is nog steeds traag, en afsluiten neemd die ook flink zijn tijd voor, maar weet zeker dat opstarten vanuit nul eerst ook moeilijk deed, en ineens is dat zomaar verholpen. Benieuwd toch wel of toch stukje van 32 bits install. toch wat in gang heeft gezet, vind het heel apart. Maar helemaal opgelost dus nog niet, helaas. Als ik niet beter wist zou ik denken dat apparaat beetje loopt te sollen met me.
 
Geen idee wat ik moet zien aan de zoektocht naar je moederbord ? Ik had je eerder een link gegeven naar Asus, en ik zag alleen W7 drivers, geen 8.1.

Gaat het nu om die VGA drivers, of de opstarttijd van 3½ minuut zoals je hier je vraag hebt gestart:

Als het in Veilige Modus wel snel gaat, dan is de hulp die Abraham54 je in #2 aanbood de snellere weg om te gaan.
 
Het is opgelost, windows 10 32 bit gedownload en geinstalleerd nu werkt die zoals eerder. Windows 8.1 met bing ("...met bing", zo stond ergens vermeld, dat die downloadbare iso's niet werken, ....nja oké ?, werkte idd niet). Chipset drivers waren niet nodig extra te installeren nog. Vraag me af hoelang duurt voor ingestoken tijd eruit terug heb, al nooit, toch beter pc je niet uit ritme haalt elke keer, zal ik maar denken. En over verwijzing naar moederbord, was omdat u/je zei over beperking tot max 3 gig, moederbord hier kan maar tot max 4 gig, dus veel uithalen zou het sowieso bij mij niet (theoretisch max 1 gig extra, 64 bit springt met beetje slechter om ook nog, laten vertellen, ander "vast lang" verhaal, weet niet precies hoe en wat, maar schiet er geen 128 gig bij in, of dat soort richtingen iig. Maar lang verhaal nog langer, opgelost, kap af, bedankt voor aandacht, al helemaal als u tot zover gelezen hebt. Ik zorg minder, blij, doeg om mij voor tenminste nu maar.

Ps Oh, u had eerder al zelf op moederbord gezocht, en waarschijnlijk al gezien dat 4 Gig op kon, aan antwoord te zien, tja, op zich is het toch misschien nog flink wat 1/4 deel. En als hoogste voor windows 7, heeft me toch wat benieuwd wat dat betekent, was redelijk goedkoop bord, als ik dat vergelijk met anderen wat er toen ook te koop was. Maar houd het al mooie poos uit (ff afkloppen), ben dik tevreden over.

Widows 7 is hoogste voor dit moederbord bedoelde je/u, gaat lekker langs mekaar, ligt aan mij denk ik, sorry dan. Chipset drivers probeerde ik onder compatibiliteit voor xp. Hoe verder ook, klaar nu, sorry voor mijn slechte luisteren. Afkappen nu voor ik nog verder doordraaf, bedankt nog een keer, en doeg, kurk er op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee nee, dat bordje kan, als je er de 64bit versie van Windows op zet, 8 GB RAM aan, 2 modules van 4GB kunnen er in 🤠
De beperking van 3GB ligt uitsluitend aan Windows 32bit, want 32bit heeft maar 4 miljard geheugenadressen.

Maar goed dat je er uit bent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan