• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Kan laptop niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het gaat dus om deze Blue Ray speler: hp BDDVDRW CA30N
Ik heb even zitten zoeken met hulp van Google.
Een Blue Ray disk kun je niet zomaar afspelen. Daar is extra software voor nodig.
Toen jij die laptop kocht, werd er vast en zeker een programma meegeleverd waarmee je Blue Ray af kon spelen, bijvoorbeeld CyberLink PowerDVD.
Staat dat programma nog steeds op die laptop?
 
ja maar dat is voor films enz..
als ik dit opstart en ik klik op afspelen dan zegt hij geen schijf in station D

het is geen film die er opstaat
 
ja maar het is waarschijnlijk een oude versie want ik heb dat slechts vroeger gebruikt

maar deze werkt niet meer ze zeggen dat ik moet upgraden maar dat kost 99$
 
Emi zei:
haal dat bestand maar snel terug weg ..jouw Windows 10 licentie word daar vermeld !
Dat serienummer kan helemaal geen kwaad. Het is een generieke sleutel. Op mijn Windows 10 Pro pc vindt Speccy exact dezelfde sleutel. Op mijn Windows 10 Home pc vindt Speccy een andere sleutel, maar dat is ook een generieke sleutel. Je hebt er helemaal niets aan, want je kunt er Windows 10 niet mee activeren.
-----------------------------------------------------------------
Windows 10 zelf kan geen Blue Ray disks lezen. Geen enkele versie van Windows kan dat. Je hebt dus extra software nodig.
Totdat een gebruiker van Blue Ray zich meldt, kun je alvast klikken op de volgende link en dan een paar zoekresultaten doornemen om je kennis te vergroten: software to read blue ray disk windows 10
Je hoeft niet per se een nieuwe versie van CyberLink PowerDVD te kopen. Als je de zoekresultaten doorneemt van Google, dan zul je zien dat er ook andere mogelijkheden bestaan, zowel gratis als betaald.

Blue Ray disks leken een mooie uitvinding, een paar jaar geleden. Een schijfje waarop je maar liefst 25 GB aan data kwijt kon. En in de toekomst zouden er zelfs Blue Ray Disks komen waarop je 200 GB aan data kwijt kon.
Blue Ray Disks waren vooral bedoeld om films op te slaan. Ik heb het idee dat het fenomeen Blue Ray een stille dood aan het sterven is. Mensen slaan geen films meer op op Blue Ray Disks. Ze streamen films naar hun tv.

Ik hoop voor je dat er op dit forum nog iemand is die Blue Ray disks gebruikt (heeft) om bestanden op te slaan. En dan bedoel ik dus geen films, maar bijvoorbeeld installatiebestanden van programma's, zoals jij dat gedaan hebt. Die persoon kan jou dan beter van advies dienen dan ik.
 
ik heb wat screens
1.JPG
2.JPG
3.JPG

Ik zal een gratis programma trachten te downloden

vlc doet die het?
 
De blueray disk wordt dus wel geladen door CyberLink PowerDVD, maar je krijgt dan onderstaande melding:

5b19326be8937-melding_van_CyberLink_PowerDVD.png


Het is voor mij ook raden wat er met die melding bedoeld wordt. Staat er op die blueray disk een programma dat als een bedreiging wordt gezien? Ik zou het echt niet weten.

Voordat je gratis programma's gaat downloaden moet je er eerst zoveel mogelijk reviews (beoordelingen) over gaan lezen. Trek daar maar een paar uur voor uit. Je wilt toch niet dat er rommel op je laptop komt te staan?
VLC Player kan niet uit zichzelf Blue Ray disks lezen. Je moet wat toevoegen aan VLC voordat je blueray films kunt afspelen: https://www.easefab.com/tutorial/play-blu-ray-with-vlc-media-player.html

En dat gaat dus om blue ray films, niet om installatiebestanden van programma's. Ik denk niet dat VLC overweg kan met een blue ray schijf, waarop andere bestanden dan films staan.

Zijn dat betaalde programma's die jij op die blue ray hebt gebrand? Wanneer het gratis programma's zijn, dan kun je die beter opnieuw downloaden van internet. Haal die programma's dan niet van verzamelwebsites als CNet of Softonic, want dan krijg je er allerlei ongevraagde/ongewenste software bij. Download de software bij voorkeur vanaf de website van de makers van die software.
 
ik heb LEAW gedownload en daarmee kan ik mijn avatar blu-ray bekijken.
Als ik mijn data blu-ray in de lezer steek en ik dubbelklik op mijn BD lezer in verkenner dan flipt hij mijn blu-ray schijf uit mijn lezer en zegt plaats een schijf die ik er dan terug in doe en floep deruit

raar toch?

4.JPG
5.JPG
 
De blueray disk wordt dus wel geladen door CyberLink PowerDVD, maar je krijgt dan onderstaande melding:

5b19326be8937-melding_van_CyberLink_PowerDVD.png


Het is voor mij ook raden wat er met die melding bedoeld wordt. Staat er op die blueray disk een programma dat als een bedreiging wordt gezien? Ik zou het echt niet weten.

Voordat je gratis programma's gaat downloaden moet je er eerst zoveel mogelijk reviews (beoordelingen) over gaan lezen. Trek daar maar een paar uur voor uit. Je wilt toch niet dat er rommel op je laptop komt te staan?
VLC Player kan niet uit zichzelf Blue Ray disks lezen. Je moet wat toevoegen aan VLC voordat je blueray films kunt afspelen: https://www.easefab.com/tutorial/play-blu-ray-with-vlc-media-player.html

En dat gaat dus om blue ray films, niet om installatiebestanden van programma's. Ik denk niet dat VLC overweg kan met een blue ray schijf, waarop andere bestanden dan films staan.

Zijn dat betaalde programma's die jij op die blue ray hebt gebrand? Wanneer het gratis programma's zijn, dan kun je die beter opnieuw downloaden van internet. Haal die programma's dan niet van verzamelwebsites als CNet of Softonic, want dan krijg je er allerlei ongevraagde/ongewenste software bij. Download de software bij voorkeur vanaf de website van de makers van die software.


ik denk dat ik de piste van blu-ray maar verlaat ik heb die programma's nog op usb disk.

In 2014 was blu-ray nog interessant ; Ik had nieuw in de laptop een bd lezer maar geen schrijver die ik dan bijgekocht heb. 25 GB en 50 GB BD-disk waren toen een gemakkelijk medium en vrij goedkoop versus usb disk maar nu dus voorbij gestreefd.
 
Je bedoelt Leawo Blu-ray Player.
Ik vrees dat het voor jou lastig gaat worden om de bestanden op je blue ray schijf nog in te zien.
Leawo Blu-ray Player lijkt alleen overweg te kunnen met films die op de blue ray schijf staan.

En als je de programma's nog op een externe harde schijf of op een USB stick hebt staan, dan zou ik zeker geen moeite meer doen om die blue ray schijf in te lezen.
Je kunt die blue ray schijven nog wel gebruiken als onderzetter voor je planten in de vensterbank... ;)
 
Nee, dat klopt. Ze openen ook maar een beperkt aantal winkels.

In België op drie plaatsen : Antwerpen , Lochristi (Gent ) en Zaventem (Brussel).
 
Ik heb de blu-Ray opgegeven en leawo gedeinstalleerd
 
Abraham54,

In uw #20 schreef u misschien iets mis met sdd en/of hdd.

Je kreeg nog gelijk ook;


Kreeg volgend bericht van coolblue:

"Uw product ligt klaar in de winkel van lochristi.
Windows 10 werd op de hdd geïnstalleerd
SDD is defect en moet vervangen worden.
De HDD werkt aan 60% efficiëntie volgens diagnosesoftware van Windows, op termijn is die hdd dus aan vervanging toe."

WAT IS DAN BESLIST?

Vervanging sdd met upgrade naar 500gb
Vervanging hdd met upgrade naar 2tb

Zo heb ik direct ook een upgrade van mijn Asus

De reden waarom deze crash zal waarschijnlijk niet te achterhalen zijn.

Maandag terug naar coolblue schijven zijn besteld. Alleen nog kijken of sdd sata is of pci e dus een Samsung 960 evo 500gb of 860 evo 500gb prijsverschil 43,09€
2T hdd seagate barracuda prijs 84,99€

Nu nog afwachten tot terugkomst van mijn laptop

Ik hoop dat hiermee de ellende voorbij is
 
dan ben jij wel snel geholpen geweest door coolbleu en de leverancier van deze laptop ...
*mijne gps welke ook nog geen 2 maanden oud is kreeg hier een verkeerde upgrade toen ik deze aansloot op de mio more 7.5 en het resulteerde er in dat deze diende terug gestuurd te worden naar coolbleu zij hebben deze dan weer verder gestuurd naar de leverancier ..deze is nu reeds 12 dagen binnen en hoor er niets meer van ...als ik hen mail dan zeggen ze gewoon dat de herstelling 2 tot 3 weken kan duren ..
 
Abraham vermoedde al in post #20 een defect aan de SSD. Ik was daar veel later mee (in post #151), omdat ik merkte dat de SSD niet zichtbaar was in schijfbeheer:
porrelaar zei:
Je SSD van 250 GB is niet te zien in de afbeelding. Geen idee waarom niet. Misschien defect en daardoor niet zichtbaar?

Gelukkig heeft Coolblue het euvel snel gevonden.

De reden waarom deze crash zal waarschijnlijk niet te achterhalen zijn.
Iedere harde schijf zal ooit kapot gaan. De ene gaat na een paar dagen al kapot of is al kapot bij aanschaf, terwijl een andere harde schijf het misschien wel 25 jaar volhoudt.
 
dan ben jij wel snel geholpen geweest door coolbleu en de leverancier van deze laptop ...
*mijne gps welke ook nog geen 2 maanden oud is kreeg hier een verkeerde upgrade toen ik deze aansloot op de mio more 7.5 en het resulteerde er in dat deze diende terug gestuurd te worden naar coolbleu zij hebben deze dan weer verder gestuurd naar de leverancier ..deze is nu reeds 12 dagen binnen en hoor er niets meer van ...als ik hen mail dan zeggen ze gewoon dat de herstelling 2 tot 3 weken kan duren ..

Als de verkoper , in dit geval Coolblue zelf het mankement niet kan oplossen stuurt deze dit terug naar de fabrikant .
Maar de garantievoorwaarden als je iets koopt in de winkel en niet via een webshop kunnen afwijken . Coolblue heeft je GPS teruggestuurd naar de fabrikant omdat jij beweert een verkeerde upgrade te hebben gekregen. Als dit effectief zo is , valt dit onder garantie , maar als de fabrikant beweert dat jij een verkeerde upgrade hebt geïnstalleerd is dit een heel ander verhaal .
https://www.eccbelgie.be/themas/garantie/wettelijke-garantie#3
 
@Swaken verkoop aub geen onzin ...het is de mio more 7.5 die zelf de update's ophaalt als een iso bestand ...en deze dan ook op het toestel plaatst dus er kan geen sprake zijn van een verkeerde upgrade door mij geinstalleerd .
 
@Swaken verkoop aub geen onzin ...het is de mio more 7.5 die zelf de update's ophaalt als een iso bestand ...en deze dan ook op het toestel plaatst dus er kan geen sprake zijn van een verkeerde upgrade door mij geinstalleerd .

Dat was niet echt persoonlijk bedoelt Emi . Is om aan te tonen wat als de fabrikant beweert dat de consument het toestel verkeerd gebruikt heeft .
 
indien hij dit zou beweren dan kent hij de werking niet van de mio more 7.5 desktop applicatie en kan hij beter eerst de werking hier van nagaan .. want bij levenslange kaart updates gebeurd alles automatisch ...van het moment je je toestel aansluit op de pc terwijl dan de mio more desktop applicatie open staat ..
*daar dit dus automatisch gebeurd was ik er op het moment dat deze kaart updates er mee begon dit systeem hier bij te werken niet aanwezig en weet dus ook niet wat er fout is gegaan ...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan