• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan niet inloggen door gek probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Choocco

Nieuw lid
Lid geworden
10 mrt 2018
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Beste allemaal, na mijn pc te hebben meegesleept naar een ander huis kan ik niet meer inloggen op de pc doordat de stipjes in de balk waar je inlogt er al deels staan terwijl ik niets heb ingevoerd. 1 zo'n stip lijkt wel op hol te slaan. Ik kan ze niet selecteren en weghalen. Muis en toetsenbord zijn erafgehaald en ook zonder deze blijft de pc dit doen. Ook na opnieuw opstarten zonder muis en toetsenbord.
Ook de veilige modus geprobeerd maar overal moet je eerst inloggen.

Ik heb een foto toegevoegd om het misschien wat duidelijker te maken. Het oranje blokje om de stip knippert continue en ik kan niet alles tegelijkertijd selecteren met de muis.

Het gaat om een hp omen pc van nog geen 2 jaar oud.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
 

Bijlagen

  • 20190822_152426.jpg
    20190822_152426.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 23
heb je tevens een pincode ingebruik om je aan te melden dan kies je voor deze optie …. bijgevolg dien je dan geen wachtwoord in te geven ...

12005
*heb jij zelf géén pincode ingebruik genomen en je pc bij de andere effe onbeheerd achter gelaten dan heeft deze je een loer gedraaid door een pincode in te stellen ..
 
Het kan ook zijn dat het door het vervoeren van de pc bepaalde connectors los getrild zijn en dat er dus iets binnen in de kast is los getrild en je nu dus dus niet meer kan inloggen, in mijn geval was het een losse verbinding met de stroomkabel en na een beetje spelen met de stroomkabel kon ik wel inloggen waar die daarvoor alleen maar de fan vol op liet draaien en verder gebeurde er niks. Om weer contact te maken was een beetje heen en weer friemelen van de stroomkabel de oplossing. Nu denk ik niet dat dat in dit geval helpt, maar denk wel dat er mss iets met het vervoer van de pc binnen iets heeft losgelaten, pc's houden er niet van om vervoert te worden.
S6 verder.
Gr.
Pred.
 
Niemand heeft toegang gehad. Ik was alleen. Het probleem is dat ik nergens iets kan typen. Overal waar ik de mogelijkheid heb om iets te typen, krijg ik dit probleem te zien. Een snel knipperend blokje om zo'n zwarte stip.
 
Hoi Choocco ik begreep toch echt uit je eerdere bericht dat je
na mijn pc te hebben meegesleept naar een ander huis
niet meer kon inloggen. Daar doel ik dus op, hoe heb je hem vervoert met de auto op de achterbank of in de kofferbak dan heb je kans dat er iets in de kast los is getrild.
Maak je kast eens open en loop alles eens handmatig na of het nog goed op ze plek zit.
Pred..
 
welke versie staat er op hoogstwaarschijlijk is dit dan de Windows 10 64 bit … indien zo kan ik je de opstartherstel iso bezorgen welke ook Dart10 meeheeft ..
deze Dart10 heeft dan verschillende opties waaronder ook Locksmith ..daarmee kun je probleemloos het wachtwoord van het Lokaal account te verwijderen ofopnieuw in te stellen ..

12006


*betreft het echter om het Microsoft account te gaan dien je op "ik ben mijn wachtwoord kwijt "te klikken om deze opnieuw in testellen !
 
Haal anders even je bios batterij een minuutje eruit en probeer het dan nog eens.
Gr.
 
De pc is met de auto vervoerd. In een tas in de achterbak. Wel ingebouwd om omvallen te voorkomen. Maar misschien door trillingen toch wat mee gebeurd dan.

Ik heb de binnenkant nagelopen en zie niks opvallen. De batterij is er even uitgeweest. Helaas heeft dit niks uitgemaakt. Ik heb nul verstand van dit soort zaken en had gehoopt op een simpele oplossing.

@Emi: het probleem is dat ik niks kan intypen, dus kan helaas ook geen wachtwoord veranderen.
 
gaat het om het Microsoft account waarmee je inlogt dan dien je op te starten via een installatie medium het zijnde een dvd of een usb stick en vervolgens na het ingeven van de land/taal instelling kies je dan links onder om deze pc te herstellen ..
*gaat het om het Lokaal account kun je opstarten vanaf een opstartherstel cd of usb stick deze iso kan ik u bezorgen ..deze iso heeft ook Dart 10 meegekregen .. eerder vroeg ik u welke versie er op staat .. met welke versie bedoel ik dus welke bit versie ..ook vroeg ik of het om het Lokaal account ging of eerder om het Microsoft account .ook daar gaf jij geen antwoord op !
 
wat je ook zou kunnen doen is je systeem scannen via een live resceu cd zodat je systeem buiten Windows om gescant word op mogelijke besmettingen ...
tuurlijk dien je dan vanaf zulke resceu media op te starten ..eentje die ik al gebruikt heb is de avg resceu cd
*op deze site kun je de desbetreffende iso ophalen voor het aanmaken van een cd of een usb stick (aan u de keuze )
 
Start je PC op (met muis/keyboard), en zodra je iets van het Windows scherm te zien krijgt trek je de stekker uit het stopcontact. Doe dat drie maal, en als het goed gedaan is start Windows uit zichzelf met een herstelomgeving.

Probeer van daaruit via herstel een Herstelpunt terug te zetten, tenzij je daar natuurlijk hetzelfde probleem tegenkomt.
 
Laatst bewerkt:
Extern keyboard eraan hangen, indien mogelijk, en nog een proberen te typen.
 
met een extern keyboard bedoelt men waarschijnlijk een ps2 stekker (dan is het de vraag of er ook zo'n aansluiting aanwezig is ..
12011
 
Ook zonder toetsenbord dit gekke gedrag:
...kan ik niet meer inloggen op de pc doordat de stipjes in de balk waar je inlogt er al deels staan terwijl ik niets heb ingevoerd. 1 zo'n stip lijkt wel op hol te slaan. Ik kan ze niet selecteren en weghalen. Muis en toetsenbord zijn erafgehaald en ook zonder deze blijft de pc dit doen. Ook na opnieuw opstarten zonder muis en toetsenbord.
Kijken of het keyboard werkt als je in het BIOS bent.
 
Het is een 64 bit systeem en een microsoft account. Ik had er nog een ander toetsenbord met usb verbinding aan gehangen maar maakt idd helaas niet uit.
Herstel is ook niet gelukt omdat ook hier eerst om een wachtwoord werd gevraagd.

Aangezien ik hier echt geen verstand van heb en de pc nodig heb, heb ik toch de winkel maar gebeld en ook zij konden zo 1 2 3 niet zeggen wat het kon zijn. Pc daar achtergelaten en nu wachten op een belletje.

Mochten ze ontdekken wat het is dan zal ik hier de oplossing neerzetten, mocht iemand anders dit ook meemaken.
 
ben benieuwd naar de oorzaak en vrees dat het opnieuw installeren van het besturingssysteem de enige optie is aangezien je vermeld dat het om het Microsoft account gaat tenzij zij van de winkel ook over zo een herstel usb stick beschikken dat zelfs het wachtwoord van het Microsoft account kan halen .. ik bezit er zo eentje .. isunshare-windows-password-genius-advanced-win10-pe8
 
Laatst bewerkt:
@Emi
tenzij zij van de winkel ook over zo een herstel usb stick beschikken dat zelfs het wachtwoord van het Microsoft account kan halen .. ik bezit er zo eentje .. isunshare-windows-password-genius-advanced-win10-pe8

Dat is niet verkeerd, waar kan je die verkrijgen Emi ?
Gr.
 
@Emi
Dank je voor de info..
Gr.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan