• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Kan Skype voor bedrijven niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jov

Vaak hier
Lid geworden
13 sep 2011
Berichten
701
Waarderingsscore
4
'Skype voor bedrijven' is op de een of andere manier op mijn laptop (Windows 10) binnengekomen. Het programma start iedere keer op bij het starten van de computer. Ik krijg het niet weg, Niet op de normale manier (Apps verwijderen) en niet met Revo Uninstaller (mijn normale manier). Het heeft zelf een handleiding om het te verwijderen, die ook niet werkt, Die handleiding zegt dat het dan in MS Office 365 geïntegreerd moet zijn en dat je dan Office moet her-installeren. Maar ik gebruik Office 365 niet (maar MS Office Pro +). Wie heeft ervaring met dit fenomeen?
 
Je kunt het allereerst tijdens het opstarten uitzetten via msconfig.

Ook kun je dat zo doen.
  1. Kies in Skype voor Bedrijven het tandwielpictogram en vervolgens Extra > Opties.
    Kies in Skype voor Bedrijven het tandwielpictogram en vervolgens Extra > Opties.
  2. Kies Persoonlijk en schakel vervolgens de opties Automatisch de app starten als ik me bij Windows aanmeld en De app op de voorgrond starten uit. Kies vervolgens OK.
    Kies Persoonlijk en maak de selectie van de opties ongedaan om automatisch te beginnen.
  3. Kies Bestand > Afsluiten.
    Als u Skype voor Bedrijven wilt sluiten, kiest u het tandwielpictogram en vervolgens Bestand > Afsluiten.
Skype voor Bedrijven is nog steeds geïnstalleerd op de computer, maar is niet meer zichtbaar.
 
Heb jij Skype zo proberen te verwijderen?

  1. Ga naar Configuratiescherm > Programma's > Programma's en onderdelen > Een programma verwijderen of wijzigen.
  2. Kies Skype voor Bedrijven > Verwijderen. Als u Skype voor Bedrijven niet in de lijst ziet staan, gebruikt u een versie die is geïntegreerd met andere Office 365-apps. De enige manier om te verwijderen is door alles van Office van uw computer te verwijderen.
    Kies in het Configuratiescherm Programma's verwijderen en vervolgens Skype voor Bedrijven.
  3. Selecteer in het vak Nu verwijderen? de optie Verwijderen.
 
Aarle25, 'Je kunt het allereerst tijdens het opstarten uitzetten via msconfig.' Die procedure ken ik niet. Hoe kun je iets doen 'tijdens het opstarten'? Tijdens het opstarten van wat? De PC of Skype voor bedrijven?
De tweede optie had ik al gedaan. Je moet twee vinkjes uitzetten, maar dat helpt niet. Bovendien is het programma dan nog niet verwijderd.
Derde optie: via het configuratiescherm. Daar staat het programma niet in de lijst. Ook niet via instellingen en dan apps verwijderen en ook niet via Revo uninstaller.
 
Skype voor Bedrijven is onderdeel van MS Office Professional.
Dat hij bij jou wel opstart en bij anderen niet betekent in mijn ogen, dat jij deze Skype versie ooit zelf hebt opgestart.

In Windows schakel je Skype uit via Taakbeheer, tab Opstarten.

Indien je niet weet hoe Taakbeheer op te starten:
 
Abraham, dit is de goede oplossing. Skype voor bedrijven zat dus altijd al in mijn PC. Alleen het opstarten moet dus verhinderd worden en dat is gelukt. Bedankt.
Nog wel een andere vraag. Taakbeheer geeft een hele lijst van programma's die mee-opgestart worden en daar zitten vast overbodige programma's bij. Is er een manier waarop een leek als ik beoordelen kan welke dat zijn?
 
Abraham, dit is de goede oplossing. Skype voor bedrijven zat dus altijd al in mijn PC. Alleen het opstarten moet dus verhinderd worden en dat is gelukt. Bedankt.
Nog wel een andere vraag. Taakbeheer geeft een hele lijst van programma's die mee-opgestart worden en daar zitten vast overbodige programma's bij. Is er een manier waarop een leek als ik beoordelen kan welke dat zijn?
 
Post een screenshot van de tab opstarten van Taakbeheer in jouw Windows.

 
Opstart items hoeven alleen die van de anti-virus, drivers en een eventuele back-up tool te zijn, de rest kan allemaal weg.

Waarom softwarebakkers ze daarin zetten is voor mij een raadsel want het heeft totaal geen nut.
 
Post een screenshot van de tab opstarten van Taakbeheer in jouw Windows.

Abraham, het zou natuurlijk heel mooi zijn als je me wilt helpen met het stoppen van alle programma’s die bij het opstarten mee gaan draaien. Is dat je bedoeling? Je vraagt om een screenshot te maken van de tab opstarten. Daar zitten maar 4 bestanden in. Ze heten: 360 Total Security, Dropbox, Kaspersky Lab Platform Service en Windows Security notification icon. Als het daarom gaat, lijkt het me niet de moeite. Maar als ik Taakbeheer open, kom ik eerst in de tab ‘Processen’. Daarin zitten 137 programma’s die 77% van het geheugen pakken. Dat lijkt me erg veel. Ik dacht dat het daarom gaat.

Een screenshot maken van de programma’s in Taakbeheer, lukt me trouwens niet. Mijn laptop vertikt dat.
 
Dat zijn dan meer problemen - bovendien schijn je dus ook meerdere antivirusprodukten te gebruiken.
Ook dat is niet bevorderlijk voor de veiligheid in Windows!

Daarom heb ik jouw discussie verplaatst, om je goed te kunnen helpen.
Ik vraag je ook totdat we helemaal klaar zijn bij de fix te blijven!


Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zullen twee logbestanden - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Voeg beide logs toe aan jouw volgende antwoord.

Hoe de logs bij te voegen, kijk dan hier:
 
Abraham, mijn laptop gaat over een half uur naar de winkel om er een SSD in te zetten. Ik ben hem dus een dag of twee kwijt. Ik ben me helemaal niet bewust dat er zo veel ongein in mijn PC zit, maar als jij dat zo zegt, dan zal dat wel zo zijn. Voor zover ik weet heb ik er geen malwarescanner op staan en het enige antivirusprogramma is Qihoo. Zodra de PC terug is, zal ik FRST downloaden en draaien. Tot dan
 
Hallo Jov, dat is goed hoor.
Ik wacht je nieuwe bericht af.
 
Abraham, ik heb de PC nog tot morgen (11.30). Daarom ben ik doorgegaan met FRST. Dat is gelukt. Maar dan zijn er wat zaakjes die ik niet goed begrijp. Je schrijft: Ik vraag je ook totdat we helemaal klaar zijn bij de fix te blijven!’ Bedoel je dat ik FRST niet had moeten afsluiten nadat ik het gedraaid heb? Dat is wel gebeurd. Tweede vraag: ik kan de logs niet meer rechtstreeks als bijlage toevoegen, maar ik lees: Klik waar je een antwoord/logje wilt plaatsen op "Uitgebreide Editor". Ik denk dan dat er in het antwoordvenster ergens ‘Uitgebreide editor’ moet staan, maar dat zie ik in ieder geval niet in het rijtje icoontjes boven het antwoordvenster. Of kijk ik verkeerd?
 
FRST is de eerste stap van de fix en er volgen nog meer en pas op einde als de boel klaar is gaan we opruimen.
Dat bedoel ik dus met er bij blijven!

Voeg beide logs maar toe, dan zal ik straks aan de analyse ervan beginnen.
 
Abraham, hier zijn ze dan.
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    41,3 KB · Weergaven: 4
  • FRST.txt
    58,9 KB · Weergaven: 2
Heb jij voor Qihoo als antivirus Kaspersky gehad?
Want ik vind enkel nog de Kaspersky Lab updater.
 
Waarschuwing: onderstaande bewerking is enkel voor deze computer bedoeld, het toepassen hiervan in een andere computer kan tot schade in Windows leiden.


We gaan
51a5c8edc4692-icon1337952077.png


Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.

Open een nieuw kladblok (of anders: notepad) bestand, via "Start\Alle programma’s\Bureau-accessoires\Kladblok (of Notepad)".
Kopieer nu de tekst die in het code-venster staat en plak die tekst in het lege kladblokvenster.

Code:
start
CreateRestorePoint:

R3 ksu; C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Software Updater\kl_platf.exe [1565008 2018-04-23] (Kaspersky Lab -> AO Kaspersky Lab)
C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab
(Kaspersky Lab -> AO Kaspersky Lab) C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Software Updater\kl_platf.exe
(Kaspersky Lab -> AO Kaspersky Lab) C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Software Updater\kl_platf.exe
(Kaspersky Lab -> AO Kaspersky Lab) C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Software Updater\kl_platf.exe
(Kaspersky Lab -> AO Kaspersky Lab) C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Software Updater\kl_platf.exe
HKU\S-1-5-21-2329396374-3049873958-602459812-1000\...\Run: [Kaspersky Software Updater] => C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Software Updater\kl_platf.exe [1565008 2018-04-23] (Kaspersky Lab -> AO Kaspersky Lab)
R3 ksu; C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Software Updater\kl_platf.exe [1565008 2018-04-23] (Kaspersky Lab -> AO Kaspersky Lab)
CHR HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Restrictie <==== AANDACHT
Task: {1D3D971C-E26D-4634-B5A3-7BC0A0CC57A9} - System32\Tasks\ASC12_PerformanceMonitor => C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced SystemCare\Monitor.exe
C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced SystemCare
Task: {CAAD0A6C-942F-4F52-B3A5-C83113359B7E} - System32\Tasks\Avast Software\Overseer => C:\Program Files\Common Files\AVAST Software\Overseer\overseer.exe [2281944 2019-06-04] (AVAST Software s.r.o. -> AVAST Software)
C:\Program Files\Common Files\AVAST Software\Overseer
Task: {F8C1D52F-8B94-460A-A5E8-A54C450C81F4} - \Microsoft\Windows\UNP\RunCampaignManager -> Geen bestand <==== AANDACHT
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Restrictie <==== AANDACHT
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Restrictie <==== AANDACHT
HKU\S-1-5-21-2329396374-3049873958-602459812-1000\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page Redirect Cache = hxxp://www.msn.com/nl-nl/?ocid=iehp
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-2329396374-3049873958-602459812-1000 -> {76DEFAE6-09B2-40B2-8F8A-5A6A5D5CE4EB} URL = hxxps://search.yahoo.com/search/?toggle=1&cop=mss&ei=UTF-8&fr=vmn&type=auslog_yaapp1_ch&p={searchTerms}
BHO: Skype for Business Browser Helper -> {31D09BA0-12F5-4CCE-BE8A-2923E76605DA} -> C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\VFS\ProgramFilesX64\Microsoft Office\Office16\OCHelper.dll [2019-06-26] (Microsoft Corporation -> Microsoft Corporation)
BHO-x32: Skype for Business Browser Helper -> {31D09BA0-12F5-4CCE-BE8A-2923E76605DA} -> C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\OCHelper.dll [2019-04-04] (Microsoft Corporation -> Microsoft Corporation)
Handler-x32: mso-minsb-roaming.16 - {83C25742-A9F7-49FB-9138-434302C88D07} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\MSOSB.DLL [2019-06-01] (Microsoft Corporation -> Microsoft Corporation)
Handler-x32: mso-minsb.16 - {42089D2D-912D-4018-9087-2B87803E93FB} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\MSOSB.DLL [2019-06-01] (Microsoft Corporation -> Microsoft Corporation)
Handler-x32: osf-roaming.16 - {42089D2D-912D-4018-9087-2B87803E93FB} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\MSOSB.DLL [2019-06-01] (Microsoft Corporation -> Microsoft Corporation)
Handler-x32: osf.16 - {5504BE45-A83B-4808-900A-3A5C36E7F77A} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\MSOSB.DLL [2019-06-01] (Microsoft Corporation -> Microsoft Corporation)
S3 iobit_monitor_server; \??\C:\Program Files (x86)\IObit\Advanced SystemCare\drivers\Monitor_win10_x64.sys [X]
ContextMenuHandlers3: [{4A7C4306-57E0-4C0C-83A9-78C1528F618C}] -> {4A7C4306-57E0-4C0C-83A9-78C1528F618C} =>  -> Geen bestand
ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} =>  -> Geen bestand

EmptyTemp:
CloseProcesses:
cmd: ipconfig /flushdns
cmd: netsh winsock reset
end

Sla nu dit kladblokbestand in de dezelfde locatie waar ook FRST.exe aanwezig is op als Fixlist.txt

Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) met de fixlist.txt gebruiken

  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het programma wordt gestart, klik dan op Ja in de popup.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand - Fixlog.txt - in dezelfde locatie aangemaakt van waaruit FRST.exe is gestart.
  • Post de inhoud van dit logbestand in jouw volgende bericht.
 
Nee, ik heb nooit als antivirus Kasperski gehad. Ik meen dat Kasperski Lab updater een programma is dat de Pc op programma's scant waarvoor een nieuwe update beschikbaar is. Atijd handig toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan