• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan snelkoppelings pictogram niet wijzigen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Black Tiger

Netwerk hobbyist. :)
Lid geworden
16 sep 2019
Berichten
1.855
Waarderingsscore
479
Normaliter geef ik een snelkoppeling een eigen pictogram zodat ik snel zie wat het is.
Ben nu bezig met de pc van een kennis met W11 er op.
Volg dezelfde procedure. Rechter muisknop -> eigenschappen -> ander pictogram.
Ik selecteer daar een ander pictogram, standaard staat er boven:
%SystemRoot%\System32\SHELL32.dll
Ik kies het juiste pictogram en klik OK en zie het dan bovenin veranderen.
Daarna klik ik op toepassen en dan ok, maar het pictogram wijzigt niet. :(

Iemand een idee?
 
Vaagheid. Er zijn dus een heleboel pictogrammen waar je uit kunt kiezen.
Sommigen werken wel, anderen niet.
Ik zie er ook bijv. eentje dubbel in staan waarvan de ene wel werkt en de andere niet.
De pictogramcache had ik al eens verwijderd en nieuw gestart maar dat mag ook niet baten.
 
Ik heb ook wel eens het pictogram van Outlook en Gmail proberen te wijzigen. Eerst werkt het niet en dan zo ineens staan ze er wel. Nu zijn na lange tijd weer verdwenen.
 
Ja het is vreemd. In W10 nooit last van gehad, kon alle icoontjes gebruiken uit dat lijstje wat je dan krijgt. Maar nu in W11 werkt de helft niet.
Maar ja, pc gaat vanmiddag als het goed is terug naar de eigenaar, met icoontjes die wel werken en dan moet het maar goed zijn.
Vroeg me alleen af of er meer mensen waren die dit hebben met W11.
 
Ik had dit probleem ook onder Windows 10.
Maar het is geen groot probleem, dus verder niks mee gedaan.
Maar ik gebruik dan geen icoontje uit de lijst.
 
Ik heb bijna alle windows icoontjes vervangen door voor mij duidelijker.
Geen problemen tegen gekomen, niet in windows 11 en niet in windows 10.
63248cf3113cf-2022-09-16_16h49_10.jpg
 
@ShadyAngel

Hoe download jij alle icoontjes en pas jij dit goed toe?
Want bij mij werkt het niet zo als ik het wil, ben er alle vaker mee aan het stoeien geweest.
Ook verdwijnen de icoontjes soms na een upgrade, dus zou ik dit makkelijk willen oplossen.
 
een wereld bol icoon op het buroblad staan,
Dat is dus bij mij ook het geval bij icoontjes die W11 niet meer wenst te gebruiken.
Je kunt proberen door naar de .exe van F22 te verwijzen als provider van het icoon, maar best kans dat ie dat niet meer pakt.
Dat is dus waar ik ook tegen aan liep v.w.b. een aantal iconen. Met W10 nooit last.
 
Je neemt de snelkoppeling op je bureaublad, klikt er met de rechter muisknop op.
Dan klik je op eigenschappen (met de linker muisnop) en dan "pictogram wijzigen" of "ander pictogram". Klik daarop.
Dan krijg je een aantal pictogrammen te zien maar je kunt ook bladeren.
Blader dan naar de map waarin F22 geinstalleerd is, evt. daar op F22.exe klikken en dan kijken of er een pictogram zichtbaar wordt.
Zoja, op dat pictogram klikken, daarna toepassen en dan OK en dan zou het goed moeten zijn.
 
het zou geen probleem mogen zijn om een eigen afbeelding te gebruiken in de snelkoppeling ..
althans hier toch niet op de Windows 11 pro .
*de snelkoppeling valt wel klein uit alhoewel de grootste instelling werd gekozen om deze icon aan te maken via de EasyPicture2Icon.

Ashampoo_Snap_vrijdag 16 september 2022_18h57m02s_003_.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan