• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan Windows Niet Meer Installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter pietertjeuh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

pietertjeuh

Gast
goedendag...

ik mocht voor een vriendin van mij haar pc formatteren en opnieuw alles installeren,
ok dacht ik, fluitje van een cent( ik heb het al honderden keren bij mijn eigen pc gedaan en nooit problemen)
maarja..
ik had m geformatteerd, en toen kreeg ik de melding 'ongeldige systeemdiskette' ok dat snapte ik ook nog wel, dus ik een opstartdiskette maken met win XP, maar die kon ie begreep ie niet (een fout met iets van tcp 1

moet je ff in de bios bij boot devices doen :
pc opstarten vanaf cd-rom en dan leest tie hem van de cd-rom als je je pc opstart en als het goed is kom je dan gewoon in de setup van windows

dat staat er niet bij :(

heel gek, want ik weet nog van eerder bij een andere pc
dat ie er wel bij stond, maar hier staat ie niet.
bij boot sequence kon je wel kiezen, en hebben we ook zoon beetje alles al gehad volgens mij.......

kan dat te maken hebben met de dosversie ofzo?

je kan wel met een 98 dos flop windows XP installen.. ga als je met je dos diskette opgestart hebt naar je cd-rom en naar de map 'i386' als je in die map ben tik je : 'winnt.exe'
de setup zou nu moeten beginnen met lopen.. mischien moet je wel efen smartdisk op de flop zetten.. maar hoeft niet.. (is wel aan te raden, gaat het allemaal wat sneller ;))

Dat lukt ook niet! We hebben al verschillende opstartdiskettes gebruikt maar die geven dan allemaal een error 'incorrect dos-version'. Ik kom dus niet zover dat ik de cd-rom kan lezen en gaan setupen.....

is het geen oude windows xp cd-rom?
want dan moet je eerst windows 98 instaleren(of een andere windows) en dan pas xp

Ik denk dat je je FLOP in win xp geformatterd heb toen je de opstart disk van 98 maakte, dit geeft idd de error dat de dos versie niet klopt.

download hier een nieuwe bootdisk en zet deze op een flop (gewoon dubbel klikken op de exe)

Probeer eerst de XP disks.. als dat niet werkt moet je voor de 98 disks gaan.

bedank :D :D :D :D
het is gelukt

groeten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan